مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای همراه پرتغال

پرتغال، کشوری واقع شده در قاره اروپا، به دلایل متعدد از جمله پایین‌تر بودن هزینه های زندگی در آن، همواره مورد توجه برخی افراد به عنوان مقصد مهاجرتی بوده است. پرتغال از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه‌ی اقتصادی است. بنابراین افرادی که دارای بلوکارت اروپا هستند، نیازی به دریافت ویزا برای اقامت در پرتغال ندارند. اما سایر شهروندان برای اقامت در پرتغال نیاز به ویزا دارند. ویزای همراه یکی از ویزاهای مهاجرتی در کشور پرتغال است که همان الحاق خانواده نام دارد. افرادی که دارای اقامت بلند مدت در پرتغال هستند، می‌توانند با استفاده از ویزای همراه، خانواده‌ی خود را به کشور پرتغال بیاورند. جهت دریافت ویزای همراه، متقاضیان باید از طریق اداره مهاجرت و مرزی پرتغال درخواست دهند. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد ویزای همراه پرتغال و آگاهی از شرایط آن، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرایط ویزای همراه پرتغال

شرایط ویزای همراه پرتغال

در ادامه به برخی از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای همراه پرتغال می پردازیم.
اگر اقامت پرتغال را داشته باشید، می‌توانید افراد درجه یک خانواده خود را از طریق ویزای D6 که به آن الحاق خانواده یا ویزای همراه نیز می گویند، با خود ببرید. این برای شهروندان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قابل اجرا است، و شرایط برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس متفاوت است. این اقدام فقط برای اعضای خاص خانواده‌ی شما قابل پذیرش است:

  • فردی که همسر و شریک زندگی شما توسط قانون شناخته شود؛
  • فرزندان شما، که شامل فرزند خوانده‌ها و فرزندان همسر شما باشند؛
  • فرزندان تحت مراقبت شما یا همسرتان؛
  • خواهر و برادرهای تحت سرپرستی شما؛

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه پرتغال:

  • اعتبار پاسپورت باید برای شش ماه بعد ازتاریخ در نظر گرفته شده برای بازگشت فرد باشد.
  • پاسپورت باید دو صفحه‌ی خالی داشته باشد.
    (نیازی به واکسیناسیون نیست)
  • برای ورود به پرتغال باید حداقل 10.000€ (یورو) پول نقد به علاوه گواهی تمکن مالی از بانک داشته باشید.

لازم به ذکر است شرایط ویزای همراه پرتغال برای ایرانی‌ها بسیار سخت‌گیرانه است. در واقع اگر فرد بخواهد شانسی در این فرآیند داشته باشد، بهتر است حداقل دو بار به حوزه شنگن سفر کرده باشد و سپس درخواست الحاق دهد. در غیر این صورت مطابق رویه سال‌های گذشته‌ی پرتغال، ویزای همراه رد خواهد شد که تاثیر منفی بر درخواست‌های بعدی متقاضی برای ورود به پرتغال و حتی کشورهای دیگر خواهد گذاشت.
افرادی که تبعه‌ی آمریکا هستند تا ۹۰ روز می‌توانند بدون داشتن ویزا در پرتغال به منظور اهداف تجاری یا گردشگری حضور داشته باشند. اما همراه دانشجوی ایرانی، اگر سفر قبلی به حوزه شنگن نداشته باشد به دیلی شرایط ویزای همراه پرتغال، که اخیرا سخت گیرانه شده، نمی تواند تحت عنوان این ویزا وارد پرتغال شود، بلکه می‌تواند با ویزای توریستی اقامت کوتاه مدت داشته باشد. البته ویزای توریستی را نمی‌توان به ویزای اقامتی تبدیل کرد و این روش برای کسانی کاربردی است که قصد ندارند در نهایت ویزای خود را به اقامت دائم تبدیل کنند.

همه چیز درباره ویزای همراه در پرتغال در سال 2022 ‍

همه چیز درباره‌ی ویزای همراه در پرتغال در سال 2022

بعد از بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه پرتغال در سال 2022، می‌رسیم به هزینه و شرایط اقامت از طریق ویزای همراه پرتغال. بر خلاف کشورهایی چون دانمارک و اتریش که هزینه ماهیانه زندگی در آن ها نسبتا بالا و حدود ماهی 1000€ (یورو) تا 1200€ (یورو) است، زندگی در اسپانیا، پرتغال، آلمان وغیره کم هزینه‌تر است. به طور خاص در پرتغال هزینه زندگی ماهیانه متناسب با نوع زندگی فرد بین 400€ (یورو) تا 500€ (یورو) خواهد بود، همچنین لازم به ذکر است که متوسط درآمد ماهیانه افرادی که به طور تمام وقت در این کشور مشغول به کار هستند 834€ (یورو) است. و دانشجویانی که اجازه کار تمام وقت ندارند، نمی‌توانند بدون برخورداری از پشتوانه مالی یا کمک هزینه‌های تحصیلی، زندگی خود را بگذرانند.
بحث اخذ ویزای همراه برای متقاضیانی مطرح می شود که متاهل هستند. این گروه باید پیش از انتخاب کشور مقصد خود توجه کنند که آیا آن کشور در حال حاضر به ایرانیان ویزای همراه می‌دهد یا خیر. درمورد پرتغال، متاسفانه جواب منفی است. در حقیقت دانشجویان در صورتی که متاهل هستند، یا باید هر دو پذیرشی از دانشگاه های پرتغالی اخذ نمایند و هر دو با ویزای تحصیلی مهاجرت کنند، یا کشوری را انتخاب کنند که ویزای همراه نیز دارد.
در مقاله‌ی بالا به‌روزترین اطلاعات در خصوص ویزای همراه پرتغال و شرایط آن را ارائه دادیم. امیدواریم مطالعه‌ی آن برای شما مفید واقع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به پرتغال و دیگر کشورها، به وبسایت ویزاپلاس مراجعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت