مشاوره رایگان: 02122110460
اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری

کشور پرتغال با نرخ بیکاری حدودا 6 درصدی، بالاترین میزان بیکاری نیروهای جوان در بین کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و عضو شینگن را دارد. این کشور دارای اقتصاد ضعیف‌تری نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بوده و بر همین اساس دولت پرتغال برای جذب سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران و تجار خارجی برنامه‌های متنوع و گوناگونی را به مرحله اجرا گذاشته است. در این روش‌ها فرد سرمایه‌گذار قادر به دریافت اقامت دائم و نیز پاسپورت پرتغالی خواهد بود. اما روش‌هایی نیز وجود دارد که در آن افراد و متقاضیان اخذ اقامت کشور پرتغال، قادر خواهند بود با توجه به شرایط خود و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری نسبت به دریافت اقامت پرتغال اقدام نمایند. اگر می‌خواهید با روش‌های اقامت بدون سرمایه‌گذاری در پرتغال آشنا شوید، ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری از چه راه هایی امکان پذیر است؟

به طور کلی روش‌های قانونی مختلفی برای اخذ اقامت پرتغال بدون سرمایه‌گذاری وجود دارد. در این‌جا به شرح پنج‌ روش مرسوم که مورد تایید کشور پرتغال است، می‌پردازیم: 

  • تحصیل در پرتغال: یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که اغلب جوانان و دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل آن‌ را انتخاب می‌کنند. بر اساس آمار ارائه شده از سوی دولت پرتغال، میزان استقبال متقاضیان اقامت در این کشور با انگیزه‌ی تحصیل طی سال‌های اخیر رشدی 39 درصدی داشته و این موضوع بیانگر مطلوب بودن شرایط تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور است. زندگی در پرتغال همانند دیگر کشورهای جهان تابع قوانین مخصوص به خود است. در این کشور وجود یک نظام حکومتی و سیستم شهروندی قانونمند سبب شده است که علاقه‌مندان بسیاری را از دیگر کشورهای جهان به سوی خود جذب کند.
  • مهاجرت کاری: در این روش شما یا فرد متقاضی باید سفارش جذب نیرو از کشور پرتغال را داشته باشید.  طریقه استخدام نیز به این شکل است که صاحب پرتغالی یک کسب‌وکار تجاری، ابتدا درخواست خود را به مدت سه ماه در پرتغال آگهی می‌کند و پس از این مدت چنانچه فرد مورد نیاز یافت نشد، آگهی خود را در اتحادیه اروپا منتشر می‌کند.

اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری از چه راه هایی امکان پذیر است؟

  • کارآفرینی: این راه یکی از بهترین روش‌هایی است که مورد تایید و استقبال دولت پرتغال است. به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در پرتغال (نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا) دولت پرتغال از ارایه طرح‌های کارآفرینی توسط کارآفرینان داخلی یا خارجی استقبال می‌کند.
  • مهاجرت همراه: متقاضیان این نوع اقامت، همراه سرمایه‌گذاران یا دانشجویان به این کشور سفر می‌کنند. 
  • ازدواج: معمولا” تابعیت مرد به زن منتقل می‌شود و زن نیز در این طرح تابعیت مضاعف ( دو تابعیتی ) می‌گیرد. گاهی ممکن است عکس این موضوع هم اتفاق بیفتد.  

 نحوه اخذ اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری

در قسمت قبل روش‌های اخذ اقامت بدون سرمایه‌گذاری را شرح دادیم. هر کدام از این روش‌ها شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد. در ادامه به بررسی قوانین و مراحل هر کدام می‌پردازیم:

  • کارآفرینی: در این روش، فرد متقاضی باید طرح اقتصادی یا کارآفرینی خود را به دولت پرتغال ارایه دهد و سپس با بررسی این طرح توسط تیم کارشناسان اقتصادی، برآورد میزان بودجه مورد نیاز و همچنین راه‌های تامین بودجه، چنانچه با این طرح موافقت شود، مقدمات سفر شما به پرتغال و اقامت در آن فراهم خواهد شد.
  • مهاجرت کاری: در این روش یک کارفرمای پرتغالی که صاحب کسب و کار تجاری است در صورتی که نیاز به نیروی ماهر و متخصص داشته باشد و فرد مورد نظر را در کشور خود پیدا نکند اجازه دارد که نیروی مورد نظر خود را ابتدا از داخل محدوده اتحادیه اروپا و سپس( درصورت عدم توفیق در جذب نیرو ) از سایر کشورهای جهان بیابد.

 نحوه اخذ اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری

  • مهاجرت همراه: در این روش شما می‌توانید به همراه فردی که به قصد سرمایه‌گذاری به پرتغال سفر کرده، وارد این کشور شوید، پس از تثبیت سرمایه‌گذاری، فرد همراه می‌تواند برای خود درخواست اقامت و تابعیت ارایه دهد.
  • ازدواج: در این روش شما باید هزینه یک سال زندگی مستقل خود در کشور پرتغال را در حساب خود داشته باشید و همسر پرتغالی شما نیز باید دارای سطحی از تمکن مالی باشد که بتواند بدون نیاز به شما از پس هزینه‌های زندگی خود برآید.

توصیه می‌کنیم جهت انتخاب بهترین روش اخذ اقامت پرتغال با مشاوران این حوزه در ویزاپلاس مشورت کنید. امیدواریم این مقاله نیز در این مسیر شما را یاری کرده باشد.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت