مشاوره رایگان: 02122110460
چک لیست مدارک سفارت پرتغال

پرتغال کشوری اروپایی در همسایگی اسپانیا است که در ناحیه جنوب غربی قاره سبز قرار دارد. برای رفتن به این کشور زیبا چه برای سفر و دیدن جاهای دیدنی آن، و چه برای زندگی و انتخاب به عنوان کشور دوم، نیاز به مدارکی است که باید آنها را داشته باشید. ویزا پلاس می خواهد در این مطلب کار شما را بسیار راحت کند و با دادن یک چک لیست مدارک سفارت پرتغال به شما کمک کند تا بخاطر بیاورید به چه مدارکی نیاز دارید و چه چیزهایی را فراهم کرده اید.
از آنجایی که پرتغال یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است، اولین چیزی که هنگام سفر به این کشور نیاز حواهید داشت، ویزای شنگن است. ویزای شینگن پرتغال، با توجه به سفر متقاضی، در انواع مختلفی صادر می شود.

صدور ویزای پرتغال

صدور ویزای پرتغال

متقاضی ابتدا باید متناسب با هدف سفر خود، نوع ویزای درخواستی را مشخص کند. سپس با توجه به نوع ویزا فرم درخواست را به صورت کامل و دقیق تکمیل کرده و یک قطعه عکس را (مطابق با مشخصات اعلام شده) بر روی فرم نصب کند. در مرحله بعد لازم است تا متقاضی طبق چک لیست مدارک مورد نیاز را تهیه و برای تعیین وقت اقدام کند. نکته قابل توجه اینکه برای هر یک از ویزاها ممکن است مدارک دیگری علاوه بر لیست مشترک درخواست شود. در صورت وجود هر گونه ابهام در زمینه شرایط اخذ پذیرش تحیلی و خرید ملک در پرتغال و سایر کشورهای حوزه شینگن با مشاورین ویزاپلاس در ارتباط باشید.

تایید مدارک سفارت پرتغال

سیستم آموزشی کشورها مختلف است. برای تحصیل، کار و در کل زندگی در پرتغال باید مدارک افراد ترجمه شود و به تایید سفارت پرتغال برسد. به این عمل اصطلاحا LEGALIZATION می گویند. با توجه به این که مدارک افراد در ایران به زبان فارسی است، نیاز به ترجمه رسمی است. در کشور پرتغال ترجمه مدارک باید به تایید سفارت خانه باشد. این کشور برای جلوگیری از جعل و تایید امنیت از این روش استفاده می کند. سفارت پرتغال مدارک کپی ترجمه شده شما را با اصل آن مطابقت می دهد و مهر کپی برابر اصل روی نسخه کپی شده آن می‌زند یا اصل مدارک ترجمه شده شما را تایید می کند. مدارکی چون شناسنامه، مدارک تحصیلی، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، سند تجرد، گواهی سوء پیشینه و ... باید به تایید سفارت پرتغال باشد. هنگام حضور در سفارت پرتغال باید فرم درخواست ویزا، گذرنامه ای با حداقل اعتبار 3 ماهه، دوقطعه عکس جدید، کپی ویزا گذشته، اصل گواهی حساب بانکی به زبان انگلیسی، اصل سند های مالکیتی، اصل مدرک شاغل بودن، اصل و ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل، رضایت نامه خروج از کشور، گواهی بیمه و ... لازم است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای پرتغال

مدارک لازم جهت اخذ ویزای پرتغال

اولین کاری که برای برای شروع به گرفتن ویزا باید انجام دهید، انتخاب نوع ویزای درخواستی است. سپس با توجه به آن باید فرم درخواست ویزا را به صورت کامل و دقیق پر کرد. همچنین باید یک قطعه عکس مطابق با مشخصاتی که خود سفارت پرتغال اعلام شده، بر روی فرم بگذارید. در مراحل بعدی باید برای جمع آوری مدارک مورد نیاز ویزا طبق چک لیست مدارک و همچنین گرفتن وقت سفارت پرتغال اقدام کرد.
لازم به ذکر است سفارت پرتغال در حال حاضر تمامی امور مرتبط با صدور ویزا‌ی کوتاه مدت (یعنی هر نوع ویزا به غیر از ویزای تحصیلی و اقامت دائم) را که شامل تحویل مدارک، ثبت اطلاعات بیومتریک و… می شود، به مرکز وی اف اس واگذار کرده است. بنابراین، متقاضیان برای تعیین وقت سفارت این کشور باید جزئیات شخصی نظیر نام و نام خانوادگی، تاریخ انقضای پاسپورت، ملیت، جنس، تاریخ تولد، شماره تماس، تاریخ سفر، تاریخ مصاحبه و نوع ویزای درخواستی را به آدرس ایمیل مرکز وی اف اس پرتغال ارسال کنید.
در صورت تایید شدن درخواست شما، ایمیلی حاوی تاریخ مراجعه به مرکز برایتان ارسال خواهد شد. در این صورت باید نسبت به پرداخت هزینه های مربوط به ویزا و تکمیل مراحل ثبت ‌نام خود در تاریخ مذکور در مرکز وی اف اس حضور پیدا کنید. توجه داشته باشید که تمام هزینه ها به صورت یورو است.
در مرکز VFS اطلاعات بیومتریک به همراه مدارک مورد نیاز برای ویزا از متقاضی اخذ می شود. البته کودکان زیر ۱۲ سال و مقامات دولتی نیازی به ثبت اطلاعات بیومتریک ندارند. افسر دریافت کننده مدارک یک کد ارجاع منحصر به شما تخصیص خواهد داد و شما با داشتن آن کد و مراجعه به سایت سفارت پرتغال می توانید از مراحل انجام کار و تاریخ روز مصاحبه در سفارت آگاه شوید.
حواستان باشد که تابعان ایرانی خواهان ویزای توریستی یا گلدن ویزای پرتغال (ویزای طلایی پرتغال) حتما باید مصاحبه ویزا را در سفارت این کشور در تهران انجام دهند. با تعیین شدن نتیجه درخواست ویزای شما، ایمیل یا پیامکی حاوی اطلاعات مربوطه برای شما ارسال شده و شما می توانید با در دست داشتن اصل رسید پرداختی که افسر سفارت به شما داده بود و همچنین اصل کارت شناسایی به این مرکز مراجعه کرده و پاسپورت تان را تحویل بگیرید و یا این که در صورت انتخاب خدمات پست، پاسپورت به درب منزل شما ارسال خواهد شد. شما می توانید برای راهنمایی های بیشتر با کارشناسان ویزا پلاس تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت