مشاوره رایگان: 02122110460
خرید خانه در پورتو پرتغال

افرادی که قصد مهاجرت از طریق خرید ملک در پورتو پرتغال را دارند، نیازمند آگاهی از شرایط عمومی و موقعیت این شهر هستند. شهر پورتو پس از لیسبون (پایتخت پرتغال) پرجمعیت‌ترین شهر پرتغال است. این شهر ۳ میلیون نفر  جمعیت دارد. پورتو در کنار رودخانه ی دورو در قسمت شمال غربی کشور پرتغال قرار گرفته است. از آن جایی که این شهر، نزدیک به اقیانوس اطلس قرار گرفته، مرکز استان پورتو نیز معرفی می‌گردد. قدمت قسمت‌های غربی پورتو به دوران پادشاهی رومیان برمی‌گردد و این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود.

این شهر پرجمعیت پرتغال، برای خرید ملک بسیار مناسب است. با توجه به جمعیت و اهمیت این شهر باید قیمت‌های بالا را برای خرید ملک در آن، حدس زد. افرادی که بودجه‌ی محدودی دارند، بهتر است که به سراغ خرید ملک در اطراف شهر پورتو که از100 هزار یور شروع می‌شود، بروند. برنامه خرید ملک و خانه در پورتو و دریافت گلدن ویزای پرتغال، از محبوب‌ترین طرح‌ها در اروپا برای سرمایه‌گذارانی است که قصد اقامت در کشوری اروپایی به همراه خانواده خود دارند. اگر قصد خرید خانه در پورتو و گرفتن ویزای پرتغال را دارید، ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

مراحل خرید خانه در پورتو پرتغال

آشنایی با مراحل خرید ملک در پرتغال به شما کمک می‌کند که در خصوص این روش بهتر تصمیم بگیرید. برای خرید ملک در پرتغال، افراد در ابتدا باید با یک ویزای توریستی پرتغال، سفر کرده و ملکی که قصد خریداری آن را دارند، مشاهده و انتخاب کنند. افراد در این مرحله و با ویزای توریستی، حق خرید ملک و افتتاح حساب بانکی در کشور پرتغال را ندارند.

مراحل خرید خانه در پورتو پرتغال

پروسه خرید ملک در پرتغال به این شکل است که فرد متقاضی پس از یافتن ملک مورد نظر از طریق واسطه و اعطای وکالت به وکیل پرتغالی، ملک مورد نظر را خریداری می‌کند. قبل از خرید نهایی لازم است مراحل قانونی این کار انجام شود. قراردادی بین خریدار و فروشنده ملک امضا شود که در آن؛ قیمت توافقی، تعیین صریح فروشنده و خریدار، تاریخ معامله و عقد قرارداد، جزئیات خرید ملک و شرایط پرداخت در آن ذکر می‌شود. این نوع قرارداد تقریباً در تمامی معاملات در کشور پرتغال منعقد می‌شود و برای هر دو طرف وظایف قانونی در قبال یکدیگر ایجاد می‌کند. پس از خرید ملک، فرد متقاضی می‌تواند وارد کشور پرتغال شود. سپس سند مالکیت این ملک به موکل انتقال پیدا می‌کند.

خرید خانه در پورتو پرتغال و گرفتن ویزا

یکی از پرطرفدارترین راه‌های اخذ اقامت اروپا، اقامتی از نوع شنگن، خرید ملک یا گلدن ویزای پرتغال است. گلدن ویزا در پرتغال از ماه اکتبر ۲۰۱۲ برای جذب شهروندان غیراروپایی به منظور سرمایه‌گذاری در پرتغال آغاز شد. طرح گلدن ویزای پرتغال یک روش اقامت است که توسط دولت پرتغال برای جذب سرمایه‌ خارجی و سرمایه‌گذاران (که شامل خریداران ملک و خانه هم می‌شود) به پرتغال طراحی شده است. با این طرح، پرتغال مجوز اقامت برای شهروندان غیراروپایی و خانواده‌های آن‌ها در پورتو و در نهایت تابعیت پرتغال را ارائه می‌دهد. کشور پرتغال با توجه به اینکه هر سال تحت برنامه‌های مختلف سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند، این بار هم تحت عنوان گلدن ویزا یا ویزای طلایی، به این امر اقدام نموده است. افراد به پرتغال رفته و ملک خریداری می‌کنند و در ازای انجام این کار اقامت این کشور را دریافت می‌کنند.

خرید خانه در پورتو پرتغال و گرفتن ویزا

از روزی که شما اقدام می‌کنید تا روزی که افتتاح حساب بانکی انجام می‌شود و بعد پروژه را خریداری می کنید و سرانجام کارت اقامت خود را دریافت کنید، زمان کمی را دربرمی‌گیرد و این موضوع باز یکی از موارد مهم در بحث سرمایه‌گذاری در خارج از کشور است، این موارد باعث می‌شود که این روش یک نوع راه میان‌بر باشد و جز سریع‌ترین روش‌های اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری باشد. ویزای طلایی پرتغال می‌تواند هر دو سال یک بار برای متقاضیان ارائه شود و مدت زمان ثبت‌نام آن دو هفته طول می‌کشد. افرادی که از طریق خرید ملک پرتغال اقدام می‌کنند بعد از 5 سال، اقامت دائم پرتغال را به دست می‌آورند و یک سال پس از آن می‌توانند درخواست پاسپورت پرتغال را داشته باشند.

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک، قوانین مخصوص خودش را دارد. امیدواریم در این زمینه اطلاعات جامع و کافی در اختیار شما همراهان قرار داده باشیم. اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات این مقاله بنویسید، همکاران ما در ویزاپلاس در اولین فرصت پاسخ خواهند داد.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت