مشاوره رایگان: 02122110460
اقامت پرتغال با 6 روش در سال 2022

می دانیم برای مهاجرت و اقامت در هر کشوری، روش های خاصی وجود دارد که منحصر به فرد بوده و متناسب با شرایط آن کشور تعریف می شود. مهاجران برای دریافت اقامت پرتغال که کشوری مهاجر پذیر در اروپای غربی محسوب می شود، می توانند از 6 طریق مختلف اقدام نمایند. با توجه به اینکه متقاضیان اقامت در این کشور باید افسران شاغل در اداره مهاجرت را در مورد علت این اقدام خود مجاب نمایند، بهتر است هر فرد راهکاری را برای درخواست مهاجرت خویش برگزیند که با شرایط اختصاصی او همخوان و متناسب باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که انتخاب شیوه نامناسب برای طرح درخواست، می تواند پاسخ منفی را از جانب این کشور در پی داشته باشد. مشورت با اهل فن در این رابطه پیش از انجام هر گونه اقدامی می تواند مسیر رسیدن به هدف را برای افراد کوتاه تر نماید.
متقاضیان مهاجرت به پرتغال در سال 2023 برای دریافت اقامت می توانند از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی اقدام به اخذ تابعیت نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از روش هایی به غیر از 6 راهکار فوق، منجر به دریافت شهروندی پرتغال نمی شود. به علاوه این 6 روش کم هزینه ترین شیوه برای اخذ اقامت این کشور هستند. اقامت دائم کشور پرتغال این امکان را برای افراد فراهم می کند که به طور نامحدود و تا هر زمان که متقاضی تمایل داشته باشد، در این کشور زندگی کرده و از مزایای بی نظیر شهروندی استفاده نماید.

اقامت پرتغال با 6 روش در سال 2022

تعریف اقامت پرتغال چیست؟

تابعیت به معنای ایجاد یک رابطه معنوی و سیاسی بین فرد و یک کشور به خصوص است. چنانچه فردی تابعیت کشوری را داشته باشد، حقوق مشخصی را در آن کشور به دست خواهد آورد. شرایط تابعیت در کشورهای مختلف به صورت متفاوت تعریف می شود ولی در اکثر نقاط جهان شرط حضور برای برخوردای از تابعیت در نظر گرفته نمی شود.
در پرتغال کنوانسیون بی تابعیتی 1961 در دستور کار قرار دارد و مفاد آن لازم الاجرا است. در این کشور اعطای تابعیت وابسته به سیستم خاک بوده و ازدواج و تولد در این زمینه بیشتر مورد توجه و تاکید قرار می گیرد. کلیه افرادی که در بازه زمانی 6 ساله مجوز اقامت در این کشور را دارند، می توانند برای اخذ تابعیت پرتغال اقدام نمایند. البته در برخی از مواقع طول زمان کمتری برای دریافت تابعیت در نظر گرفته می شود . به عنوان مثال، چنانچه فرد خارجی با یک تبعه پرتغالی ازدواج کرده باشد، پس از گذشت 3 سال، امکان دریافت تابعیت برای او وجود خواهد داشت.
در کشور پرتغال امکان برخورداری از تابعیت مضاعف برای افراد در نظر گرفته شده است یعنی افراد می توانند بدون انصراف از تابعیت پیشین خود، تابعیت پرتغال را نیز داشته باشند. این امر در حالی است که در کشورهایی مانند سوئد این مسئله امکان پذیر نیست و فرد تنها در صورتی می تواند تبعه سوئد گردد که تابعیت های قبلی خود را ملغی نماید. در صورتی که قوانین جاری در کشور مبدا مانند سوئد باشد، دریافت تابعیت پرتغال منوط به انصراف از تابعیت کشور اولیه خواهد بود.

تعریف اقامت پرتغال چیست؟

شرایط اقامت پرتغال چیست؟

پرتغال یکی از امن ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که با معضلات اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم نمی کند. مردم ساکن این کشور خانواده دوست هستند و میزان رخ داد جنایات در این کشور بسیار کم و در حد قابل قبول است. لذا این کشور برای افرادی که تمایل به مهاجرت به اروپا و سکنی گزیدن در قاره سبز را دارند، مقصد بسیار مناسبی خواهد بود. با در دست داشتن ویزای این کشور می توان به راحتی در تمام اروپا تردد نمود و از امکان کار و تحصیل در بزرگترین اتحادیه جهان بهره مند شد. شما می توانید با ارائه تمکن مالی مناسب خود ویزای D7 پرتغال را کسب کنید، زیرا مدرک تمکن مالی نشان دهنده داشتن درآمد و حقوق کافی برای زندگی در این کشور است.
شرایط اخذ اقامت در این کشور وابسته به نوع ثبت درخواست توسط فرد متقاضی است. اما موارد خاص و ثابتی در تمام شیوه های مهاجرت و اخذ ویزا وجود دارد. به عنوان مثال فرد برای دریافت اقامت باید قادر به تامین مالی هزینه یک سال خود بوده و از تمکن مالی کافی برخوردار باشد. مدارک ارائه شده برای دریافت اقامت تحصیلی باید کاملا معتبر و صحیح باشند. در طرح خود حمایتی لازم است که متقاضی اصلی 9 هزار یورو در حساب بانکی خود پس انداز کرده باشد. همچنین در روش سرمایه گذاری بسته به شهر انتخابی، باید مبالغ لازم برای خرید ملک توسط فرد تامین شده باشد. برای کسب اطلاعات درباره انواع ویزای پرتغال چون ویزای طلایی پرتغال، ویزای توریستی و... با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

اقامت پرتغال از طریق کار

بر اساس قوانین تعریف شده توسط اتحادیه اروپا، متقاضیان دریافت اقامت کشور پرتغال از طریق کار، باید توسط کارفرمایان شاغل در این کشور ویزا دریافت نمایند. یعنی فرد متقاضی باید رزومه خویش را به کارفرمایان حاضر در خاک پرتغال ارائه نموده و پیشنهاد کار دریافت کند. طبق قانون جاری در این کشور، کارفرما زمانی می تواند درخواست استخدام نیرو برای کسب و کار خویش داشته باشد که طرح ارائه شده توسط وی، توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد. در این حالت کارفرما مجاز به انتشار آگهی در سطح کشور برای جذب نیرو است. چنانچه ظرف مدت 3 ماه از تاریخ انتشار آگهی، فرد مناسب برای اکتساب پست مورد نظر یافت نشود؛ کارفرما درخواست نیرو را در سطح اتحادیه اروپا مطرح خواهد نمود. اگر فرد شایسته ای برای شغل مورد نظر در اتحادیه اروپا نیز پیدا نشود، کارفرما پس از اعلام دلایل منطقی خویش، می تواند دعوت نامه ای برای فرد مورد نظر خود در سایر نقاط جهان ارسال نماید. در این حالت کارفرما از این فرد حمایت نموده و امکانات مورد نیاز برای اقامت وی را محیا می سازد. لازم به ذکر است که پیش از قطعی شدن وضعیت اقامت فرد متقاضی، امکان همراهی اشخاص دیگر با وی وجود نخواهد داشت.
برای انجام این پروسه، فرد باید ابتدا ویزای جستجوی کار را اخذ نموده و وارد پرتغال شود. در این مرحله به فرد متقاضی 6 ماه زمان برای پیدا کردن کار داده می شود. افراد برای یافتن کار می توانند از آگهی های موجود استفاده نموده و یا روش دیگری را برای انتخاب شغل برگزینند. با پیدا کردن شغل، سفارت پرتغال ویزای کار را به فرد اعطا می نماید و متقاضی می تواند از تمامی حقوق در نظر گرفته شده برای او در این کشور، استفاده نماید.
نکته قابل توجه در زمینه اخذ ویزای کار برای اقامت در پرتغال این است که ایرانیان از دریافت امتیاز ویزای جستجوی کار محروم هستند و متقاضیان ایرانی اخذ اقامت از طریق کار، صرفا در صورتی که از جانب کارفرما پیشنهاد قطعی دریافت نموده باشند، قادر به اخذ اقامت از این طریق خواهند بود. پس از سپری شدن یک بازه زمانی پنج ساله، چنانچه فرد متقاضی به تمامی قوانین جاری در کشور پرتغال احترام گذاشته باشد و تخلفی مرتکب نشده باشد، اقامت دائم به وی تعلق خواهد گرفت. مهاجران برای اخذ ویزای اقامت دائم باید به طور کامل بر زبان پرتغالی تسلط داشته باشند.

اقامت پرتغال از طریق کار

اقامت پرتغال از طریق تحصیل

اقامت از طریق تحصیل در پرتغال، یکی از شیوه های پر متقاضی برای مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور است. برای دریافت این نوع ویزا، محدودیت سنی وجود ندارد و حتی کودکانی که در سنین مدرسه هستند نیز می توانند برای ادامه تحصیلات خود به این کشور مهاجرت نمایند. پرتغال برای کودکانی که در بازه سنی 6 تا 11 سال قرار دارند، دوره های ابتدایی و برای افراد 11 تا 15 ساله، دوره کالج را در نظر گرفته است. دوره لسی مختص افراد 15 تا 18 ساله بوده و سایر افراد باید در دوره های آکادمیک ثبت نام نمایند.
دانشگاه ها درکشور پرتغال مانند دیگر نقاط جهان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به جذب دانشجو می نمایند. تحصیل در دانشگاه های پرتغال هزینه زیادی در بر ندارد. به طور متوسط برای سپری نمودن دوره لیسانس در این کشور، 70 تا 150 یورو در مدت 3 سال هزینه می شود. شرکت در دوره های کارشناسی ارشد که در پرتغال دو ساله هستند، بین 800 تا 1500 یورو برای فرد هزینه دارد. تحصیل در دوره های دکتری به دلیل در نظر گرفتن بورسیه های تحصیلی، رایگان است. البته امتیاز بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که رزومه قوی ارائه نموده باشند و مقالات چاپ شده معتبری داشته باشند. نمره زبان نیز یکی از مولفه هایی است که برای تخصیص بورسیه مورد توجه قرار می گیرد. دولت پرتغال به بورسیه شدگان مبلغ 400 الی 500 یورو را به طور سالیانه تحت عنوان بیمه پرداخت می کند.
لازم به ذکر است که برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی پرتغال چیزی در حدود 7000 تا 15000 یورو پول لازم است که با توجه به مقطع تحصیلی، این مبلغ متفاوت تعریف شده است. چنانچه فردی موفق به اخذ ویزای تحصیلی پرتغال شود، بهتر است برای ثبت درخواست اقامت افراد همراه خود، چند ماه زمان در نظر بگیرد. عجله و اقدام زودهنگام در این مورد نتیجه مطلوبی در بر نخواهد داشت.

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های دریافت اقامت در کشور پرتغال، سرمایه گذاری در این کشور است. شیوه های مختلفی برای انجام این کار اعلام شده است که فرد متقاضی می تواند بسته به شرایط خود، مناسب ترین آن‌ها را برای هزینه کردن سرمایه خود درکشور پرتغال انتخاب نماید. خرید ملک پرتغال، ثبت یک شرکت در پرتغال و تمکن مالی یا طرح خود حمایتی؛ گزینه های پیش روی فردی است که توانایی مالی کافی برای تامین مخارج مورد نیاز جهت ثبت درخواست اقامت در این کشور را دارد. با توجه به اینکه هر کدام از روش های فوق الذکر مقررات مخصوصی برای اجرا دارند، آشنایی با جزئیات قوانین وضع شده برای متقاضیان کاملا ضروری خواهد بود:

  • خرید ملک: چنانچه هدف فرد متقاضی، دریافت ویزا از طریق خرید ملک در کشور پرتغال باشد، باید منابع مالی در حدود 350000 تا 500000 یورو را برای این کار فراهم نماید. با توجه به اینکه روش های سرمایه گذاری در سال 2023 به طور مطلوبی از جانب دولت پرتغال حمایت شده است، خرید املاک و مستغلات این کشور را که منجر به دریافت گلدن ویزای پرتغال می شود را می توان ایده آل ترین روش دریافت اقامت این کشور اروپایی دانست. در این روش ویزا و اقامت موقت 5 ساله برای فرد و اعضای خانواده وی صادر می شود و در طول این زمان فروش ملک خریداری شده غیرممکن است. پس از اتمام این بازه زمانی امکان فروش تضمینی ملک مهیا شده و اقامت دائم به فرد اعطا می گردد. یک سال بعد، یعنی زمانی که 6 سال از اقامت فرد و خانواده او در کشور پرتغال سپری شده است، امکان ثبت درخواست اخذ پاسپورت نیز در دسترس قرار خواهد گرفت و متقاضی می تواند از مزایای بی نظیر آن استفاده نماید. لازم به ذکر است که ویزا تنها برای همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد متقاضی صادر می شود و به فرزندان بزرگتر تنها در صورتی ویزا اعطا می گردد که بتوان محصل بودن آنان و یا وابستگی مالی ایشان را ثابت کرد.
  • طرح خود حمایتی یا تمکن مالی: در این روش دریافت اقامت، فرد متقاضی تنها با اثبات توان مالی خود برای پرداخت هزینه های زندگی خود و همسر و فرزندان زیر 18 سال خویش، موفق به اخذ ویزا می گردد. نکته جالب توجه در اجرای این شیوه در کشور پرتغال، این است که برخلاف دیگر کشورها، فرد مهاجر اجازه کار در این کشور را برای تامین مخارج خود دارد. این در حالی است که در کشورهای اتریش، فرانسه و یونان این امکان برای فرد وجود ندارد. مبالغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی 7800 یورو برای فرد متقاضی، 3900 یورو برای همسر و 2500 یورو نیز به ازای هر فرزند خواهد بود. فرزندانی که مجرد و به خانواده خویش وابسته هستند، مشمول این طرح می شوند و شرط سنی برای فرزندان مطرح نیست. ویزای اولیه اعطایی به متقاضی در این شیوه دو ساله خواهد بود و به همین علت لازم است تا فرد دو برابر مبالغ ذکر شده را برای تامین مخارج در نظر بگیرد.
  • طرح D7: تنظیم این طرح برای استفاده افراد بازنشسته صورت گرفته است تا این گروه در صورت داشتن تمکن مالی، به راحتی برای دریافت اقامت دائم کشور پرتغال اقدام نمایند. افرادی که قصد اخذ ویزا از این طریق را برای خود و خانواده خویش دارند، باید از حقوق بازنشستگی بیشتر از 577 یورو بهره مند باشند. البته میزان دیگر دارایی های فرد نیز در کسب موفقیت نقش دارد.
  • راه اندازی استارت آپ: برای استفاده از این شیوه جهت مهاجرت به پرتغال و اخذ اقامت دائم این کشور، فرد متقاضی نیازمند یک بیزینس پلن مناسب است تا در بازه زمانی کوتاه دو ماهه، ویزای پرتغال را اخذ نماید. نخستین ویزای اعطایی به فرد دو سال اعتبار خواهد داشت که در صورت تمایل فرد متقاضی قابلیت تمدید 3 ساله را دارد. چنانچه در طی پنج سال اقامت، فرد علاوه بر آموختن زبان پرتغالی، مالیات و بیمه خود را به طور منظم پرداخت نموده باشد، امکان اخذ پاسپورت برای وی فراهم خواهد شد.

اقامت پرتغال از طریق ازدواج

یکی از راهکارهای اخذ ویزا و اقامت در پرتغال، ازدواج با فرد تبعه این کشور است. البته این راه خیلی مطلوب نیست و به عنوان یک راهکار مطمئن به متقاضیان پیشنهاد نمی شود. برای دریافت اقامت با این شیوه، طرفین باید ضمن برخورداری از سلامت روحی و جسمی، قادر به تامین مخارج زندگی مشترک خویش نیز باشند. اقامت اعطایی در این حالت در ابتدا موقت خواهد بود و پس از گذشت سه سال چنانچه قوانین وضع شده به طور کامل رعایت شده باشد، اقامت دائم به فرد داده می شود.
طبق ضوابط، برای دریافت اقامت به واسطه ازدواج با یک پرتغالی مدارک زیر مورد نیاز است:

  • تکمیل فرم تقاضای ویزای موقت به زبان انگلیسی یا پرتغالی با درج تاریخ
  • یک قطعه عکس تمام رخ رنگی با پس زمینه سفید
  • پاسپورت معتبری که حداقل 6 ماه زمان تا تاریخ انقضای آن وجود داشته باشد
  • کپی کلیه روادید صادر شده حوزه شنگن برای فرد متقاضی تا آن لحظه
  • ارائه استشهاد محلی برای ازدواج
  • نامه تائید کننده تهیه محل اقامت
  • کپی گذرنامه متقاضی و یا کارت ملی پرتغالی وی
  • ارائه پرینت بانکی و اسناد نشان دهنده تمکن مالی
  • اصل روادید
  • بیمه نامه پزشکی بین المللی
  • رزرو بلیط هواپیما برای تردد و رفت و برگشت

بیمه نامه پزشکی بین المللی فوق برای تامین مخارج مربوط به بازگشت پیش بینی نشده به کشور مبدا در تمام حوزه شنگن صادر می شود تا در صورتی که فرد به دلایل پزشکی و یا نیاز به درمان اورژانسی در یکی از بیمارستان های این حوزه بستری شد، هزینه های درمانی او تا سقف 30 هزار یورو تامین گردد.

اقامت پرتغال و اخذ تابعیت از طریق تولد

اقامت پرتغال و اخذ تابعیت از طریق تولد

اخذ تابعیت کشور پرتغال از طریق تولد در صورتی محقق می گردد که فرد در خاک این کشور متولد شده باشد. چنانچه پدر و مادر نوزادی که در محلی خارج از این کشور به دنیا آمده است، تابعیت پرتغال داشته باشند؛ کودک تنها در صورتی پرتغالی محسوب خواهد شد که درخواست خود را تا پیش از رسیدن به سن 14 سالگی به کنسولگری ارائه نموده باشد. در غیر این صورت شخص به واسطه والدین خویش از تابعیت کشور پرتغال بهره مند نخواهد شد. در صورتی که در کشورهایی نظیر آمریکا فرد متولد شده در خاک این کشور از بدو تولد تبعه این کشور محسوب شده و به والدین نوزاد نیز به واسطه فرزندشان اقامت اعطا می گردد.

اقامت پرتغال از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از بدترین و پرخطرترین روش های مهاجرت و اخذ اقامت کشور پرتغال است که ریسک زیادی برای فرد به همراه دارد. علاوه بر مخاطرات موجود در این روش، مشقات طی نمودن پروسه پناهندگی به حدی زیاد است که گاهی در میان راه فرد را از کرده خویش پشیمان می کند که در این صورت سرگردانی و مشکلات بعدی ناشی از آن برای فرد بسیار سهمگین و آزار دهنده خواهد بود. با توجه به روش های منطقی و قانونی موجود برای اخذ اقامت پرتغال، روی آوردن به پناهندگی به هیچ وجه برای افراد عادی توصیه نمی شود، اما چنانچه فردی تمایل به استفاده از این راه برای مهاجرت دارد، بهتر است با روند و مراحل پناهندگی آشنا شود تا با کسب آمادگی قبلی، از بروز مسائل جبران ناپذیر آتی جلوگیری به عمل آورد.
افراد متقاضی برای گرفتن پناهندگی در کشور پرتغال باید مراحل زیر را طی نمایند:

  • مراجعه به بخش مخصوصی که برای بررسی پذیرش پناهندگان در نظر گرفته شده است.
  • ارائه مدارک هویتی برای شناسایی فرد و توضیحات کامل در مورد نحوه رسیدن به خاک این کشور و طریقه ورود به پرتغال
  • تکمیل فرم های مربوط به ثبت درخواست جهت پناهندگی برای ارسال به اداره پلیس
  • انگشت نگاری از فرد برای مشخص شدن دوبلینی بودن یا نبودن وی
  • دریافت توضیحاتی در مورد حقوق سازمان بین المللی پناهندگان
  • دریافت محل اقامت موقت و گفت و گو و کسب اطلاع در مورد حمایت های مالی کشور پرتغال
  • ارسال درخواست فرد به اداره پلیس بعد از گذشت سه هفته یا 21 روز
  • تعیین تاریخ دقیق مصاحبه در دایره پلیس برای فرد متقاضی
  • ارائه پاسخ نهایی درخواست به متقاضی بعد از اخذ تصمیم نهایی با استفاده از یک نامه رسمی
  • در صورت پذیرفته شدن فرد به عنوان پناهنده، اقامت ده ساله یا اقامت یک ساله قابل تمدید تا ده بار به متقاضی اعطا خواهد شد.
  • در صورت عدم پذیرش فرد، متقاضی محکوم به خارج شدن از قلمرو این کشور خواهد بود.

لازم به ذکر است در صورتی که فرد به حکم صادره اعتراض داشته باشد، می تواند درخواست رسیدگی خود را به محکمه عمومی حقوق پناهجویان پرتغال ارسال نماید.

مراحل اخذ اقامت پرتغال

اخذ اقامت کشور پرتغال مراحل ثابت و مشخصی دارد که فرد با پیگیری دقیق تمام مراحل آن موفق به کسب تابعیت این کشور خواهد شد. در گام نخست فرد باید شیوه مناسبی را برای اخذ اقامت خویش برگزیند. روش های مناسب دریافت ویزا در بخش های قبل توضیح داده شده است. لازم است هر فرد با در نظر گرفتن مجموع شرایط خود و قوانین مربوط به هر شیوه ثبت درخواست، بهترین روشی را که با موقعیت وی همخوانی بیشتری دارد را انتخاب نماید. بهتر است برای اطمینان از نتیجه در زمان انتخاب، با افراد خبره و کاردان مشورت شود تا در گزینش شیوه ثبت درخواست اشتباهی صورت نگیرد و کوتاه ترین و بهترین مسیر برای اخذ اقامت انتخاب شود.
پس از مشخص شدن شیوه ارائه تقاضا، باید درخواست اقامت به سفارت تحویل داده شود. در این مرحله باید برای انجام ملاقات وقت گرفته شود و مدارک مورد نیاز جمع آوری گردد. هزینه های جاری نیز باید توسط متقاضی پرداخت شود و در صورت تعیین آزمایشات خاص، شخص باید در جلسات مربوطه شرکت نماید. پس از بررسی مدارک ارائه اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد، اقامت موقت پرتغال به فرد داده می شود.

هزینه گرفتن اقامت پرتغال

هزینه گرفتن اقامت پرتغال

هزینه گرفتن اقامت در کشور پرتغال را می توان به دو بخش تقسیم نمود. بخش اول مربوط به هزینه های مورد نیاز پس از اخذ ویزا و بعد از ورود به این کشور است که در مورد آن توضیح داده شده است. علاوه بر هزینه های فوق الذکر، هر فرد متقاضی برای گرفتن مجوز اقامت نیز باید مبالغی را پرداخت نماید. به عبارت دیگر می توان گفت که فرد متقاضی ابتدا باید هزینه های لازم برای دریافت اقامت در پرتغال را پرداخت نماید و در صورت اخذ ویزا، تامین هزینه های بعدی که مربوط به مخارج مربوط به گذران زندگی در این کشور است، مورد توجه قرار می گیرد. هزینه های اخذ اقامت دولتی است و بین این دو هزینه هیچ ارتباطی وجود ندارد. به طور کلی مخارج مربوط به اخذ ویزا و اقامت در کشور پرتغال عبارت است از:

  • 517 یورو جهت بررسی پرونده متقاضی که شامل درخواست اولیه و تمدید آن می شود.
  • 80 یورو جهت بررسی پرونده همراهان متقاضی اصلی و خانواده وی
  • 5173 یورو جهت صدور کارت موقت اقامت برای فرد متقاضی
  • 2586 یورو جهت تمدید اقامت فرد اصلی و همراهان و اعضای خانواده او
مزایا و معایب اقامت پرتغال

پرتغال نیز مانند دیگر مقاصدی که برای مهاجرت انتخاب می شود، دارای مزایا و معایبی برای افراد متقاضی است. با توجه به اینکه نمی توان بدون آگاهی کافی در مورد محاسن و مشکلات کار و زندگی در یک کشور در مورد مهاجرت به آنجا تصمیم گیری نمود، بهتر است متقاضیان زمان کافی برای آشنایی با شرایط ویژه و محسنات و عیوب هر کشور صرف نمایند تا انتخاب عاقلانه و درستی را برای خود و دیگر اعضای خانواده خویش رقم بزنند. البته واضح است که هیچ کشوری برای مهاجرت و زندگی، عالی مطلق نیست و لازم است افراد برای انتخاب مقصد مهاجرتی، کشوری را برگزینند که بیشترین قرابت را با ذهنیت و انتظارات ایشان دارد.
مزایای انتخاب کشور پرتغال برای مهاجرت عبارت است از:

  • کشور پرتغال یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و در حوزه شنگن واقع شده است.
  • این کشور مهاجر پذیر بوده و مردم آن با حضور اتباع خارجی مشکلی ندارند.
  • این کشور از نظر اقتصادی رونق مطلوبی دارد.
  • در سراسر پرتغال چند دانشگاه معتبر برای ادامه تحصیل وجود دارد.
  • سطح رفاه اجتماعی برای مردم این کشور قابل قبول ارزیابی شده است.
  • مردم پرتغال نگرانی از جهت امنیت اجتماعی ندارند.
  • وضعیت خدمات درمانی و بیمه در پرتغال خوب است.
  • هزینه زندگی در پرتغال پایین و قیمت ملک ارزان است.
  • سواحل زیبا و طبیعت بکر نیز از دیگر مزایای کشور پرتغال محسوب می شود.
  • معایب انتخاب کشور پرتغال برای مهاجرت عبارت است از:
  • نیاز به تسلط زبان رسمی این کشور یعنی پرتغالی
  • پایین بودن سطح دستمزد در برخی از مناطق پرتغال
  • بهای زیاد برخی از کالاهای مصرفی
  • دمای بالای هوا در تابستان
  • رانندگی مخاطره آمیز بومیان پرتغالی

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت

سوالات متداول اقامت پرتغال با 6 روش در سال 2023

از چه طریقی می توان اقامت پرتغال را دریافت کرد؟

اخذ ویزای پرتغال از طریق تحصیل، کار، ازدواج با یک شهروند پرتغالی، خرید ملک، سرمایه گذاری، تمکن مالی و از مرسوم ترین روش های دریافت ویزای پرتغال هستند. 

از مزیت های داشتن اقامت پرتغال و زندگی در آنجا چیست؟

کشور پرتغال اقتصاد پر رونقی دارد، همچنین طبیعت بکر و سواحل خیره کننده و تمیز آن هر کسی را به سمت خود می کشاند. امنیت پرتغال به شدت بالا و سطح رفاه مردم این کشور استاندارد است. همچنین مردم این کشور با مهاجران مشکلی ندارند و از این بابت هرگز با مشکلی روبه‌رو نمی شوید.