مشاوره رایگان: 02122110460
اقامت پرتغال با 400 میلیون

سیستم مهاجرت پرتغالی‌ها تفاوتی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا ندارد. پرتغال بخشی از منطقه شنگن است و برای شهروندان اتحادیه اروپا آزادی رفت‌وآمد دارد. شهروندان ساکن غیر اتحادیه اروپا می‌توانند برای کار، تحصیل، پیوستن به خانواده یا بازنشستگی در صورت برخورداری از شرایط اقامت پرتغال 2022 به این کشور بروند. همچنین یک برنامه ویزای طلایی وجود دارد که هدف آن جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این کشور است. پرتغال با توجه به مشخصات سازماندهی مهاجرت سازمان ملل متحد، اجازه دسترسی به خدمات اقامتی، رفاهی و آموزشی را می‌دهد.

هزینه های گرفتن اقامت پرتغال

علاوه بر هزینه‌هایی که پس از مهاجرت به کشور پرتغال باید پرداخت شود، هزینه گرفتن اقامت پرتغال نیز موضوعی است که در همان ابتدای مسیر مهاجرت به وجود خواهد آمد و افراد موظف اند آن را پرداخت کنند. این هزینه‌های دولتی کاملا مجزا از هزینه‌های زندگی افراد در پرتغال است و شامل موارد زیر است:

  • بررسی پرونده متقاضی اصلی (شامل درخواست اولیه و یا تمدید می‌شود): 517 یورو
  • بررسی پرونده دیگر اعضای خانواده: 80 یورو
  • صدور کارت اقامت موقت برای متقاضی اصلی: 5173 یورو
  • تمدید مجوز اقامت متقاضی اصلی و هر کدام از اعضای خانواده: 2586 یورو

هزینه های گرفتن اقامت پرتغال

همچنین قبل از درخواست برای مجوز اقامت پرتغال، ابتدا به ویزای اقامت نیاز دارید که به شما اجازه می‌دهد برای دریافت مجوز اقامت وارد پرتغال شوید. هزینه‌ی اجازه اقامت پرتغال 84 یورو است. برای هر بار تمدید نیز باید هزینه‌ پرداخت کنید. این هزینه به نوع اقامت شما بستگی دارد.

مجموع این هزینه‌ها 8440 یورو است که به پول کشور ایران چیزی حدود 370 میلیون تومان است. اگر هزینه‌های جانبی و شخصی که ممکن است محاسبه نشود را نیز در نظر بگیریم، در حال حاضر می‌توانید با مبلغی حدود 400 میلیون، هزینه‌های دولتی اقامت در پرتغال را پرداخت کنید. اگر هزینه‌ی اقامت در پرتغال برای شما دغدغه‌ی مهمی است، ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

اقامت پرتغال با 400 میلیون امکان پذیر است؟

احتمالا برای شما این سوال ایجاد شده که آیا واقعا اقامت پرتغال با 400 میلیون ممکن است؟ همان‌طور که در قسمت قبل بررسی کردیم، شما با داشتن 400 میلیون می‌توانید هزینه‌های دولتی اقامت در پرتغال را پرداخت کنید. بخش دیگر هزینه‌های شما به زندگی و هزینه‌های روزمره مربوط می‌شود. بخش دیگر آن نیز به انگیزه‌ی شما از اقامت در پرتغال مربوط می‌شود؛ مثلا تحصیل، سرمایه‌گذاری، کار و... بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا اقامت در پرتغال با 400 میلیون امکان پذیر است یا خیر؟ باید بگوییم که این مبلغ تنها بخشی از هزینه‌های اولیه‌ی اقامت شما را پوشش می‌دهد. هزینه‌های مهم دیگری نیز وجود دارند که لازم است به آن‌ها توجه کنید.

اقامت پرتغال با 400 میلیون امکان پذیر است؟

هزینه‌های زندگی یکی از موارد مهمی است که در کنار هزینه‌های دولتی اقامت در پرتغال باید به آن توجه کنید. کشور پرتغال با توجه به حضور در اتحادیه اروپا و عضویت در پیمان شنگن دارای هزینه های زندگی پایین‌تری نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه است. که همین مقرون به صرفه بودن زندگی در پرتغال می‌تواند در تصمیم‌گیری شما جهت اخذ اقامت پرتغال تاثیرگذار باشد. در این کشور به دلیل وجود سواحل بسیار و رونق کشاورزی هزینه مواد خوراکی بسیار پایین است.

اگر بخواهیم یک برآورد کلی از میزان هزینه‌های زندگی در پرتغال به شما بدهیم، بهتر است به موارد زیر دقت کنید:

  • هزینه زندگی و اقامت در پرتغال برای یک خانواده 4 نفر بدون احتساب هزینه اجاره خانه نزدیک به 2100 یورو خواهد بود.
  • هزینه زندگی و اقامت در پرتغال برای یک نفر بدون احتساب اجاره بهای خانه حدودا 600 یورو است.

برای اخذ اقامت پرتغال لازم است بدانید که تحصیل در دانشگاه های دولتی پرتغال رایگان است و اگر متقاضی ثبت نام در دانشگاه‌های خصوصی هستید با توجه به شرایط و رزومه‌ای که ارائه می‌دهید ممکن است مشمول تخفیفات از طرف دانشگاه بشوید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سالیانه مبلغی معادل ۹۵۰ تا ۱۲۵۰ یورو است. و هزینه تحصیل در دوره دکتری سالیانه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو است. همچنین برای دانشگاه‌هایی که رده علمی پایین‌تری دارند باید سالیانه ۷۰۰ یورو پرداخت کنید. برای اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیل باید بدانید میانگین هزینه زندگی یک دانشجو در پرتغال با احتساب تمامی اقلام ضروری زندگی ماهیانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو می باشد.

در این مقاله از ویزاپلاس سعی کردیم هزینه‌‌های اولیه‌ و مهم اقامت در پرتغال را بررسی کنیم. امیدواریم این اطلاعات در تصمیم‌گیری شما برای اخذ اقامت در پرتغال موثر واقع شود.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت