مشاوره رایگان: 02122110460
خرید ملک در ماربلا اسپانیا

در سال‌های اخیر میزان تمایل ایرانیان برای مهاجرت به کشورهای دیگر افزایش چشمگیری داشته است. اسپانیا برای ایرانیان یکی از پرطرفدارترین کشورها در میان کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. این کشور به دلیل داشتن آب ‌و هوای عالی و امکانات و سطح رفاهی بالا، موقعیت عالی برای زندگی فراهم می‌آورد. به همین دلیل امروزه میزان تقاضا برای خرید ملک در ماربلا اسپانیا و دیگر شهرهای آن رشد فزاینده‌ای یافته است.

به یاد داشته باشید که خرید ملک در هر کشوری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بنابراین موسسه مهاجرتی ویزاپلاس به شما توصیه می‌کند که دانش کافی نسبت به قوانین خرید و فروش، عقد قرارداد، انتقال مطمئن پول و پرداخت مالیات داشته باشید. در این مطلب علاوه بر آشنایی با محدوده قیمتی ملک در ماربلا اسپانیا، مزایا و معایب خرید خانه در این شهر زیبا را بهتر درک خواهید کرد.

ماربلا کجای اسپانیا قرار دارد؟

ماربلا یک شهر تاریخی است که در جنوب اسپانیا و در منطقه کوستا دل سول واقع شده است. این شهر در گذشته یکی از دهکده‌های ماهیگیری کوچک اسپانیا محسوب می‌شد. اما در نهایت ماربلا با کمک کشاورزان به شهری ثروتمند و تفریحی تبدیل شد که اشراف‌زادگان اروپایی برای استراحت به این مکان می‌آمدند.

از اواخر دهه 1950 بسیاری از مهاجران به ویژه مهاجرانی از اتحاد جماهیر شوروی سابق برای زندگی به این شهر نقل مکان کردند. شهرت این ناحیه پس از مدتی به دلیل رسوایی‌های مالی شهردار و همچنین آمدن خارجی‌های ثروتمند فراری خدشه‌دار شد. با این وجود، امروزه ماربلا به عنوان مدرن‌ترین و شیک‌ترین استراحتگاه در اسپانیا شناخته می‌شود که بسیاری از افراد مشهور جهان از جمله هنرمندان، سیاستمداران و شیوخ عرب از آن دیدن می‌کنند. 

در این شهر زیبا به لطف کوه‌های سیرا بلانکا و نزدیکی به اقیانوس اطلس، یک ریز اقلیم منحصربه‌فرد شکل گرفته است. دمای این محیط در سال به طور میانگین از 20+ درجه سانتی‌گراد فراتر نمی‌رود. همچنین در استراحتگاه تفریحی زمستان‌های سرد برفی وجود ندارد و گزینه‌ای مناسب برای گذراندن تعطیلات سال نو میلادی است.

ماربلا کجای اسپانیا قرار دارد؟

قیمت خرید ملک در ماربلا

همانطور که بیان شد، خرید ملک یکی از روش‌های اخذ پاسپورت اسپانیا است. یکی از رایج‌ترین سوالاتی که توسط متقاضیان خرید خانه در شهرهای مختلف اسپانیا پرسیده می‌شود، قیمت ملک در این کشور است. به طور کلی پاسخ صریح به این پرسش دشوار است، زیرا تنوع ملک در مناطق گوناگون اسپانیا بسیار بالا است. همچنین با توجه به نوسانات موجود در قیمت دلار به راحتی نمی‌توان قیمت خانه در اسپانیا را به پول ایران محاسبه کرد. البته افرادی که قصد مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری و خرید خانه در این کشور را دارند، باید علاوه بر پرداخت هزینه خانه، به یک سری هزینه جانبی مانند مالیات نیز توجه داشته باشند.

قیمت خرید ملک در ماربلا

به یاد داشته باشید که برای اینکه بتوانید با کمک خرید ملک در ماربلا اسپانیا و سایر شهرهای آن اقامت و به دنباله آن پاسپورت این کشور را به دست آورید، ارزش ملک شما باید حداقل 500 هزار یورو باشد. قیمت خانه در هر کجای دنیا به متراژ زمین، متراژ ساختمان، آپارتمانی یا ویلایی بودن ملک، منطقه، شهر، امکانات رفاهی و بسیاری فاکتورهای دیگر بستگی دارد. همچنین بهتر است که پیش از اقدام به خرید، میزان بودجه خود را تعیین کرده و متناسب با آن ملک مورد نظر را انتخاب کنید. زیرا برای مثال در ماربلا امکان خرید ویلایی از 200 هزار یورو به بالا وجود دارد. این در حالی است که هزینه خرید آپارتمان در اسپانیا بسته به شهر و عوامل دیگر بین 2156 تا 5400 یورو متغیر است.

مزایای خرید خانه در ماربلا اسپانیا

افراد خارجی با سرمایه‌گذاری از طریق ملک در اسپانیا می‌توانند گلدن ویزای این کشور را دریافت کنند. این برنامه حمایتی دولت با استقبال گسترده‌ای از سوی سرمایه‌گذاران خارجی واقع شده است. طبق مقررات وضع شده، اگر شما ملکی با ارزش حداقل 500000 یورو را در اسپانیا خریداری کنید، می‌توانید مجوز اقامت در این کشور را برای خود و خانواده‌تان به دست آورید. برخی از مزایای خرید ملک در ماربلا اسپانیا و سایر شهرهای این کشور به شرح زیر هستند:

  • انتقال صددرصدی مالکیت ملک به نام خریدار.
  • امکان خرید ملک بدون نیاز به اشتغال‌زایی یا راه‌اندازی کسب‌وکار در اسپانیا.
  • دریافت اقامت اسپانیا در سریع‌ترین زمان ممکن.
  • امکان سفر به 26 کشور دیگر حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا.
  • امکان بهره‌مندی از حقوق وضع شده در اتحادیه اروپا شامل حقوق مربوط به زندگی، تجارت، کار و تحصیل.
  • اخذ اقامت اسپانیا برای اعضای خانواده، همسر و فرزندان زیر 18 سال.
  • امکان دریافت اقامت برای سایر اعضای خانواده در صورت اثبات تحت تکفل بودن آن‌ها.
  • تمدید اقامت اسپانیا با حداقل شرط حضور در این کشور.
  • دریافت اقامت اسپانیا بدون نیاز به کمک مالی به صندوق دولت.
  • لذت زندگی در منطقه‌ای با آب‌وهوای بسیار عالی.
  • بهره‌مندی از امکانات رفاهی سطح بالا.
مزایای خرید خانه در ماربلا اسپانیا معایب خرید خانه در ماربلا اسپانیا

ماربلا شهر خیلی بزرگی نیست و بیشتر برای گذراندن تعطیلات مناسب است. از آنجایی که اقتصاد این شهر عمدتا بر پایه گردشگری می‌چرخد، بنابراین ماربلا در ماه‌های می تا سپتامبر شلوغ‌ترین روزهای خود را می‌گذراند. ساکنین این شهر می‌توانند در ماه‌های خلوت  از رفتن به رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها لذت ببرند. اما توجه داشته باشید که در ماه‌های سرد سال خبر زیادی از زندگی شبانه در این شهر نیست. حتی برخی از مغازه‌ها و رستوران‌ها در فصل زمستان کاملا بسته شده یا فقط در آخر هفته‌ها باز هستند. همچنین در هنگام خرید خانه دقت داشته باشید که بسیاری از خانه‌های این منطقه به سیستم گرمایشی مجهز نیستند. هوا در عصرهای زمستانی کاستا دل سول کاملا سرد است و در نتیجه باید تمهیداتی را در این زمینه برای خانه خود فراهم کنید.

ترافیک ماربلا در فصل‌های شلوغ سال بسیار وحشتناک و دیوانه‌کننده است. شما می‌توانید با لذت بردن از هوای عالی و برخورد دوستانه مردم این ترافیک و استرس ناشی از آن را پشت سر بگذارید. قیمت خانه نیز یکی از دشواری‌های تصمیم‌گیری در مورد خرید ملک در این منطقه جغرافیایی است. با وجود اینکه این شهر نسبت به شهرهای بزرگ اروپایی ارزان‌تر است، اما در مقایسه با مکان‌هایی با ویژگی‌هایی مشابه شکست می‌خورد. این امر به دلیل محبوبیت ماربلا در میان گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی است. به عبارت ساده، تقاضای زیاد خرید ملک در ماربلا اسپانیا توسط سرمایه‌گذاران است که قیمت خانه و ویلا را در این منطقه مشخص می‌کند. با این وجود مقایسه هزینه زندگی در ماربلا با سایر پایتخت‌های اروپایی نشان می‌دهد که زندگی در کاستا دل سول 43 درصد ارزان‌تر از زندگی در لندن است.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت