مشاوره رایگان: 02122110460
مالیات خرید ملک در پرتغال

مالیات خرید ملک در پرتغال، از جمله سوالات رایجی که برای بسیاری از مهاجرین و یا افرادی که به تازگی قصد مهاجرت به پرتغال را دارند، پیش می آید. مالیات خرید ملک در پرتغال بر اساس قوانین خاصی تعیین می شود. بدیهی است که تمامی افراد و حتی افرادی که به تازگی اقامت دائم خود را از طریق خرید ملک در پرتغال و یا روش های دیگر دریافت کرده اند، نیاز به پرداخت مالیات خرید ملک در پرتغال را دارند.

قوانین مالیات بر ملک در پرتغال

کشور پرتغال از جمله کشورهایی است که برای خرید ملک در کشور خود، مالیات وضع کرده است. قوانین مالیات بر ملک در پرتغال برای همه افراد، حتی مهاجرین این کشور لازم الاجراست. بنابراین، اگر قصد سفر و مهاجرت به پرتغال را دارید، می بایست قبل از هر چیزی در مورد قوانین مالیات بر ملک در پرتغال اطلاعات کسب کنید. چرا که یکی از روش های مهاجرت به پرتغال، خرید ملک و سرمایه گذاری است.
قوانین مالیات بر ملک در پرتغال به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شود. اگر اقدام به خرید ملک اول برای سکونت در کشور پرتغال کرده باشید، می بایست بر اساس ارزش ملک معامله شده خودتان، اقدام به پرداخت مالیات کنید. اما میزان مالیات برای ملک دوم شما که برای سرمایه گذاری و یا سکونت موقت است، متفاوت خواهد بود. بدیهی است که اگر علاوه بر ملک اول، ملک دوم نیز داشته باشید؛ می بایست هم برای ملک اول و هم برای ملک دوم به صورت مجزا مالیات پرداخت کنید.

قوانین مالیات بر ملک در پرتغال
اما فارغ از تمامی توضیحات ذکر شده، در صورتی که اقدام به خرید ملک در پرتغال کنید و ملک خود را اجاره دهید، باز هم می بایست هم برای ملک خریداری شده خودتان و هم برای اجاره بهایی که دریافت می کنید، مالیات پرداخت کنید. چرا که در این صورت شما دارای درآمد هستید و مطابق با قانون کشور پرتغال، باید برای درآمد خودتان مالیات پرداخت کنید. البته میزان نرخ مالیاتی که برای اجاره بهای دریافت شده تعیین می شود؛ 15 درصد است که تقریبا دو برابر حداکثر مالیاتی است که برای خرید ملک در پرتغال پرداخت می کنید.

انواع مالیات خرید ملک در پرتغال

قوانین مالیات بر ملک پرتغال از جمله قوانین بسیار مهمی هستند که باید قبل از مهاجرت و دریافت اقامت در پرتغال، به اطلاع فرد مهاجر برسد. به طور کلی، طبق توضیحات داده شده در این مقاله انواع مالیات خرید ملک در پرتغال به دو دسته زیر تقسیم بندی می شود. بر اساس شرایط و ملکی که خریداری می کنید، می بایست مطابق با قوانین زیر اقدام به پرداخت مالیات خرید ملک در پرتغال کنید.

  • مالیات خرید ملک اول در پرتغال (برای سکونت)
    یکی از روش های پرداخت مالیات برای خرید ملک در پرتغال، مالیات خرید ملک اول است. در واقع، شما با خرید این ملک صاحب یک خانه خواهید بود که می توانید در طول سال در آن سکونت داشته باشید. میزان نرخ مالیات برای ملک اولی که در آن سکونت دارید، متفاوت است. بسته به نوع ملک شما، از 0 تا 8 درصد نیاز به پرداخت مالیات در پرتغال خواهید داشت.
    مالیات خرید ملک اول در پرتغال برای سکونت در آن، بستگی به ارزش ملک معامله شده دارد. بدیهی است که هر چقدر قیمت ملک بالاتر رود، میزان درصد مالیاتی که پرداخت می کنید نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین، با خرید ملک اول در پرتغال با هزینه معامله کمتر، می توانید هیچ مالیاتی پرداخت نکنید. اما اگر قیمت معامله شما از یک درصدی بیشتر شد، می بایست بر اساس قوانین پرتغال اقدام به پرداخت مالیات به کشور پرتغال نمایید.

انواع مالیات خرید ملک در پرتغال

  • مالیات خرید ملک دوم در پرتغال (برای سرمایه گذاری)
    نوع دیگر مالیاتی که برای خرید ملک در پرتغال پرداخت می کنید، مالیات سرمایه گذاری برای خرید ملک است. در واقع، اگر شما به غیر از خرید ملک اول برای سکونت خودتان، اقدام به خرید ملک دوم برای سرمایه گذاری نیز نمایید، می بایست اقدام به پرداخت مالیات برای آن ملک کنید. مالیاتی که روی ملک دوم پرتغال تعیین می شود، قطعی است. یعنی هیچ درصد مالیات صفری برای ملک دوم وجود ندارد.
    میزان مالیات خرید ملک در پرتغال برای سرمایه گذاری از 1 تا 8 درصد تعیین می شود. ارزش ملک معامله شده در پرتغال، عامل اصلی ایجاد تفاوت در درصدهای مالیات ملک در پرتغال هستند. به همین خاطر، لازم است که افراد برای محاسبه مالیات خرید ملک در پرتغال، ابتدا ارزش ملک خود را تعیین کنند. سپس، بر اساس قوانین موجود اقدام به محاسبه مالیات خرید ملک در پرتغال نمایند.

در این مقاله به مالیت خرید ملک در پرتغال و قوانین آن پرداختیم. همه آنچه که درباره این قوانین لازم است بدانید اینجاست. ویزاپلاس، مشاوره دهنده امور مهاجرتی، در تمام مسیر مهاجرت همراه شماست.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت