مشاوره رایگان: 02122110460
انواع ویزای یونان

یونان یکی از کشورهای زیبا با تمدن بزرگ می باشد که افراد زیادی در سراسر دنیا رویای مهاجرت به آن را در سر دارند. از آنجا که همه ساله افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور درخواست می دهند، یونان شرایط سخت گیرانه ای را برای اخذ ویزا و اقامت این کشور در نظر گرفته است. علاوه بر این یونان عضو شینگن می باشد. بنابراین افرادی که از کشورهای دیگر قصد ورود به این کشور را دارند باید ویزای شینگن را اخذ نمایند. در نتیجه این کشور از قوانین شینگن نیز تبعیت می کند. یونان به منظور پذیرش مهاجران از سراسر دنیا ویزاهای مختلفی را در نظر گرفته است.
کلیه ویزاهای این کشور در چهار دسته A، B، C و D قرار می گیرد و از نظر مدت اعتبار و موضوعیت با هم تفاوت هایی دارند. در اینجا قصد داریم به معرفی انواع ویزای یونان بپردازیم و با جزئیات هر کدام به طور کامل آشنا شویم. اگر به دنبال مهاجرت به یونان و اخذ ویزای یونان هستید، با ما همراه باشید.

ویزای A: این ویزا جزء ویزاهای کوتاه مدت یونان به شمار می آید. در ویزای نوع A تنها مجوز حضور چند ساعته در فرودگاه یونان به منظور تعویض پرواز صادر می شود.

ویزای B: نوع دیگری از ویزای کوتاه مدت یونان، ویزای B می باشد که به منظور تردد صادر می شود. ویزای B یونان، ویزایی است که فقط 5 روز اعتبار دارد. این ویزا مختص افرادی است که به طور زمینی می خواهند از خاک این کشور عبور کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای یونان

ویزای C: این نوع ویزای اجازه اقامت 90 روزه را به افراد می دهد. ویزاهای توریستی عموما در این دسته قرار می گیرند. افرادی که قصد مسافرت یا درمان بیماری خود را دارند و یا به منظور تجارت یا حمل و نقل نیاز به ویزای یونان دارند می توانند از ویزای C یونان اسفاده نمایند. این ویزا در سه نوع یک ساله، سه ساله و پنج ساله صادر می شود.

ویزای D: این ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد اقامت بیش از 90 روز در یونان را دارند. نام دیگر ویزای D، ویزای ملی یونان می باشد. ویزاهای تحصیلی، کاری و تجاری جزء این دسته قرار می گیرند. معمولا ویزاهای نوع D با شرایط سخت گیرانه تری به افراد داده می شوند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای یونان

فرد متقاضی برای دریافت هر یک از ویزاهای یونان باید مدارکی را ارائه نماید. ممکن است با توجه به نوع ویزای درخواستی تعدادی از مدارک حذف شوند و یا مدارک جدیدی از متقاضی درخواست شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای یونان

اما به طور کلی مدارک لازم برای اخذ ویزای یونان شامل موارد زیر می شود:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای یونان
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک پرداخت هزینه های ویزا
  • ارائه ترجمه گواهی اشتغال به کار
  • ارائه اسناد ملکی ترجمه شده
  • ارائه سند ازدواج ترجمه شده
  • رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل
  • مدارک هویتی همراه با ترجمه
  • تمکن مالی و گردش حساب سه ماهه آخر

فرد متقاضی برای دریافت هر یک از ویزاهای فوق بهتر است شرایط کلی زیر را داشته باشد:
1- تمکن مالی و گردش حساب سه ماهه
اولین موردی که فرد متقاضی باید داشته باشد، تمکن مالی است. این تمکن مالی برای هر نفر چیزی در حدود 70 تا 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. اما در خصوص بررسی گردش حساب سه ماهه باید گفت: هر چه تعداد تراکنش های حساب فرد متقاضی در سه ماهه اخیر بیشتر باشد، شانس اخذ ویزای یونان برای او بیشتر خواهد بود. مبالغی که به حساب واریز شده است اهمیتی ندارد. تنها چیزی که در این بررسی حائز اهمیت بوده، تعداد تراکنش های حساب بانکی مورد نظر است. اقامت تمکن مالی یونان با نام ویزای خودحمایتی یونان نیز شناخته می شود یکی از محبوب ترین روش های اخذ اقامت یونان است.

ویزای توریستی یونان

2- تاریخچه سفر
هر چه تعداد مهرهای ورود و خروج فرد در پاسپورت بیشتر باشد و ویزاهای بیشتری برای او صادر شده باشد، شانس اخذ ویزای یونان برای او افزایش می یابد. به عبارت دیگر سفرهای فرد متقاضی به عنوان یک اعتبار برای او محسوب می شود و سابقه خوبی را از وی نشان می دهد.
3- رزرو بلیط هواپیما
اگر فرد متقاضی به همراه مدارک خود، واچر هتل و بلیط هواپیما را ارائه نماید، شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهد داشت. تجربه اغلب افراد نشان داده است که رزرو بلیط هواچیما و واچر هتل توانسته است تاثیر مثبتی بر روند کار بگذارد. به همین دلیل اغلب کارشناسان این حوزه توصیه می کنند که مدارک مربوط به بلیط هواپیما و واچر هتل نیز حتما ارائه شود.

ویزای توریستی یونان

یکی از پر متقاضی ترین ویزاهای یونان، ویزای توریستی آن می باشد. ویزای توریستی یونان در دسته C قرار می گیرد. در این ویزا متقاضی قصد بازدید از بستگان خود در یونان و یا سفر به این کشور را دارد. افرادی که برای ویزای توریستی یونان اقدام می کنند، با استفاده از آن می توانند تا 90 روز در خاک یونان اقامت داشته باشند. اما پس از آن باید حتما خاک یونان را ترک کنند. این ویزا تنها به مدت 180 روز اعتبار دارد. در صورتی که فرد متقاضی از اعتبار کافی برخوردار باشد، امکان اخذ ویزای توریستی چند ساله نیز برای او وجود دارد.

ویزای توریستی یونان
در این نوع ویزا امکان صدور ویزای توریستی از یک تا سه سال برای فرد فراهم می شود. با این شرط که در زمان های خاصی، خاک یونان را ترک کند. افرادی که قصد اخذ ویزای توریستی یونان را دارند، باید مدارکی از قبیل: فرم درخواست ویزای توریستی شینگن، پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، بلیط رفت و برگشت، برگه رزرو هتل، بیمه مسافرتی و مدارک هویتی خود را ارائه نمایند.

ویزای تجاری یونان

یکی از ویزاهای کاربردی یونان برای تجار و صاحبان کسب و کار، ویزای تجاری یونان می باشد. افرادی که قصد بازدید از یک شرکت، نمایشگاه و یا کارخانه یونانی را دارند و می خواهند در یک کنفرانس در یونان شرکت کنند نیز می توانند از ویزای تجاری یونان استفاده کنند. پیش شرط لازم برای این ویزا این است که فرد متقاضی بتواند دعوتنامه ای از یک شرکت معتبر دریافت کند. در صورتی که مدارکی ارائه شود که همکاری شرکت ایرانی با شرکت یونانی را اثبات کند نیز می تواند به روند کار کمک شایان کند.
برای اخذ این ویزا باید در ابتدا فرم درخواست ویزای تجاری یونان را تکمیل و ارسال کرد. علاوه بر این باید مدارک درخواستی را ارائه نمود. برای اخذ ویزای تجاری یونان باید مدارکی از قبیل: دعوت نامه تجاری از سوی شرکت یونانی، گواهی ثبت شرکت، نامه تمکن مالی، سند مالکیت، کارت بازرگانی، بیمه نامه معتبر و مدارک هویتی ارائه شود. این ویزا جزء ویزای نوع D قرار می گیرد.

ویزای ترانزیت فرودگاهی یونان

ویزای ترانزیت فرودگاهی یونان

برخی از کشورها برای توقف چند ساعته در خاک خود، افراد را ملزم به دریافت ویزای ترانزیت می کنند. ویزای ترانزیت فرودگاهی یونان فقط 24 ساعت اعتبار دارد. این ویزا برای مواردی که مسافران نیاز به تعویض پرواز دارند، کاربردی می باشد. در واقع این ویزا اجازه خروج از فرودگاه را به افراد نمی دهد بلکه در حکم مجوزی است که فرد می تواند توقفی چند ساعته در یک کشور میانی داشته باشد. ویزای ترانزیت یونان جزء دسته ویزای نوع A قرار می گیرد. علت اصلی در نظر گرفتن چنین ویزایی، جلوگیری از پدیده پناهندگی مهاجران است. اما تمامی کشورها چنین ویزایی را ندارند، تنها برخی از کشورهایی که میزان پناهنده شدن مهاجران به آن ها زیاد بوده است، ویزای ترانزیت فرودگاهی را جزء شرایط خود قرار داده اند.

ویزای تحصیلی یونان

افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند باید حتما ویزای تحصیلی یونان را اخذ نمایند. تحصیل در این کشور می تواند لذت تحصیل در دانشگاه های معتبر را برای افراد به ارمغان داشته باشد. پیش شرط اقدام برای این ویزا، پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه ها و موسسات یونان می باشد. در صورتی که دانشگاه درخواست شده، دانشجو را پذیرش کند، نیمی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی یونان فراهم شده است.

ویزای تحصیلی یونان
برای اخذ این ویزا باید مدارکی مانند: فرم درخواست ویزا، نامه پذیرش تحصیلی، سوابق تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، بیمه مسافرتی، پاسپورت معتبر و مدارک هویتی ترجمه شده، ارائه شود. دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی باید نسبت به اخذ مجوز اقامت در یونان اقدام کنند. اقامتی که به دانشجویان داده می شود تا پایان دوران تحصیل معتبر می باشد. این ویزا جزء ویزای نوع D قرار می گیرد. لازم به ذکر است که افرادی که قصد شرکت در دوره های کوتاه مدت زیر 90 روز را دارند، نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نخواهند داشت.

ویزای کار یونان

افرادی که به دنبال شرایط کاری مطلوب هستند، برای ویزای کار یونان اقدام می کنند. معمولا دریافت ویزای کار یونان، کار چندان ساده ای نیست. به دلیل این که کارفرمای یونانی باید اثبات کند که نیروی کار یونانی را برای رده شغلی مورد نظر پیدا نکرده است. به عبارت دیگر شرکتی که قصد استخدام نیرو دارد باید آگهی استخدام خود را در یونان و اتحادیه اروپا به مدت 3 ماه درج کند. در صورتی که شرکت مورد نظر نیرویی را برای کار پیدا نکند می تواند یک نیروی خارجی را استخدام نماید. مزیت اصلی این روش در این است که در مواردی که فرد متقاضی بتواند ویزای کار یونان را دریافت کند و به مدت 5 سال در این کشور کار کند، امکان اخذ اقامت دائم یونان برای او فراهم می شود. به همین دلیل اغلب متقاضیان مهاجرت به یونان ترجیح می دهند از طریق ویزای کار، به این کشور مهاجرت کنند.

ویزای کار یونان

لازم به ذکر است که در زمینه مهاجرت کاری به یونان، این کشور یک ویزای جستجوی کار نیز برای متقاضیان در نظر گرفته است. در این ویزا فرد می تواند به مدت 6 ماه در خاک یونان در جستجوی کار باشد. در صورتی که در این مدت کار پیدا کند می تواند وضعیت ویزا و اقامت خود را تغییر دهد. در غیر اینصورت باید پس از 6 ماه، خاک یونان را ترک کند. برای اخذ این ویزا نیاز به مدارکی از قبیل: دعوت نامه کاری معتبر، پرونده سوابق کاری، بیمه درمانی، مدارک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی و پاسپورت معتبر می باشد. این ویزا به کسانی داده می شود که قصد کار در یونان، حداقل بیش از 90 روز را داشته باشند. ویزای کاری یونان جزء ویزای نوع D قرار می گیرد.

ویزای پزشکی یونان

ویزای پزشکی یونان مخصوص افرادی است که با هدف درمان بیماری خود به یونان سفر می کنند. افرادی که برای این ویزا اقدام می کنند باید از قبل با بیمارستان و پزشک مربوطه هماهنگی های لازم را انجام داده باشند. همچنین باید به سفارت ثابت کنند که بعد از سپری کردن دوره درمان به کشور خود باز می گردند. تمکن مالی فرد متقاضی نیز برای اخذ ویزای پزشکی یونان حائز اهمیت می باشد. به طوری که فرد بتواند هزینه های لازم برای آن را پرداخت کند و مخارج درمان خود را نیز بپردازد. لازم به ذکر است که برای اخذ این ویزا، بیماری فرد نباید مسری باشد و دوره درمان آن نیز طولانی نباشد. در غیر اینصورت درخواست فرد، مورد پذیرش واقع نمی شود.

ویزای ازدواج یونان

ویزای ازدواج یونان

افرادی که با یک فرد یونانی ازدواج می کنند پس از ثبت ازدواج، تابعیت یونان را صورت قانونی به دست می آورند. معمولا بعد از سه سال از ثبت ازدواج نیز می توان برای اخذ اقامت یونان اقدام کرد. برای ازدواج در یونان مدارکی از قبیل: گواهی عدم منع ازدواج، مدارک هویتی، اصل یا کپی گواهی تولد و اصل یا کپی گواهی وضعیت تاهل مورد نیاز است. علاوه بر این نوع ویزا، یک ویزای نامزدی نیز برای افرادی که در آینده قصد ازدواج با یک فرد یونانی را دارند در نظر گرفته شده است. در این نوع ویزا فرد باید به مدت 6 ماه بعد از اخذ ویزای نامزدی برای ازدواج با همسرش اقدام نماید. با ازدواج با یک فرد یونانی می توان در یونان اقامت داشت و در نهایت پس از گذشت 3 سال برای دریافت اقامت دائم یونان، اقدامات لازم را انجام داد.
در پایان باید گفت: با استفاده از انواع ویزای یونان می توان از این کشور زیبا دیدن کرد و از مزایای آن بهره مند شد. هر چه مدارکی که برای اخذ ویزا ارائه می دهید کامل تر باشد، امکان ریجکت شدن به حداقل می رسد. بنابراین توصیه می شود کلیه شرایط ذکر شده را فراهم کرده و پس از آن برای اخذ ویزای یونان اقدام فرمایید. ویزاپلاس با تجربه بالا در زمینه امور مهاجرتی در کنار شما است.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت