مشاوره رایگان: 02122110460

امروزه مهاجرت دغدغه خیلی از ایرانیان شده است. هرکس بنا بر اولویتی که دارد کشور مقصد خود را انتخاب می کند. معمولا اولین مقصدی که ایرانیان برای مهاجرت انتخاب می کنند، کشورهای حوزه شنگن و اروپا است. کشور یونان جزو کشورهای اتحادیه اروپا است که به علت نزدیکی به کشور ما جزو مقاصد محبوب ایرانیان به حساب می آید. جزایر زیبای یونان، آکروپولیس نماد ملی این کشور، جزیره محبوب سانتورینی و ... این کشور را به مکانی زیبا برای مهاجران تبدیل کرده است. از طرفی کشور یونان با ترکیب منظره دریا و کوه های مرتفع و زندگی پر جنب و جوش همیشه آهن ربای توریستی بوده و کم تر کسی است که به سفر به یونان علاقه مند نباشد. در ادامه مطلب به جمعیت و جزئیات زندگی ایرانیان در کشور یونان می پردازیم. اگر قصد مهاجرت به کشور یونان را دارید، اقامت تمکن مالی یونان با نام ویزای خودحمایتی یونان نیز شناخته می شود یکی از محبوب ترین روش های اخذ اقامت یونان است. تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جمعیت ایرانیان مقیم یونان

جمعیت کشور یونان بالغ بر 10 میلیون و 700 هزار نفر است و از آن جایی که کشوری مهاجر پذیر محسوب می شود، روز به روز جمعیت آن رو به افزایش است. با توجه به اطلاعیه رسمی وزارت کشور جمعیت ایرانیان مقیم یونان بالغ بر2500 نفر بوده، یعنی کم تر از 2 درصد جمعیت کشور یونان را ایرانیان تشکیل می دهند. با این حال تعداد مهاجران ایرانی به یونان روز به روز بیشتر می شود. عوامل بسیاری این کشور را برای ایرانیان محبوب کرده است. از جمله این عوامل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نزدیکی به کشور ایران (مسافت هوایی سه ساعت و نیمه)
  • امکان ارتباط با کشورهای دیگر نظیر ترکیه از طریق دریا
  • کشوری زیبا با آثار باستانی و مناظر طبیعی فوق العاده
  • آب هوای معتدل و مدیترانه ای
  • زندگی پر جنب و جوش که با روحیه ایرانیان سازگاری دارد.
  • غذاهای لذیذ و متناسب با ذائقه ایرانیان
  • آمار پایین جرایم و تخلف در این کشور

جمعیت ایرانیان مقیم یونان

علاوه بر این عوامل هزینه های زندگی در یونان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است اما در هر صورت اگر قصد زندگی در کشور یونان و خرید ملک در یونان را دارید، باید نکات مهم و عوامل دیگری را بسنجید. یکی از مهم ترین سوال های افرادی که قصد مهاجرت به یونان را دارند چگونگی شرایط زندگی در یونان است. در بخش های بعد به برخی از سوالات پر تکرار پاسخ می دهیم.

رفاه ایرانیان مقیم یونان

اگر قصد مهاجرت به کشور یونان را دارید، حتما راجع به این کشور تحقیق کرده اید. قبل از مهاجرت به این کشور

باید در رابطه با رفاه ایرانیان مقیم یونان، هزینه های مربوط به مسکن، خوراک و پوشاک و دیگر هزینه های زندگی

اقامت یونان اطلاع داشته باشید. در این قسمت می خواهیم وضعیت رفاه زندگی ایرانیان مقیم یونان را بررسی کنیم.

  • هزینه مواد غذایی در یونان

به طور میانگین هزینه مواد غذایی در کشور یونان حدودا 65 تا 80 یورو است. هزینه یک وعده غذا در رستوران

بین 15 الی 20 یورو می شود. البته اگه به طور کلی از فروشگاه خرید کرده و خودتان غذا درست کنید، می توانید

در هزینه های مواد غذایی صرفه جویی کنید.

  • هزینه مسکن در یونان

هزینه های مربوط به خانه در یونان به عواملی مثل محل زندگی و نزدیکی خانه به مرکز شهر بستگی دارد اما اگر

به طور میانگین بخواهیم بگوییم هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر 300 یورو و خارج از مرکز شهر 200 تا 250 یورو است.

  • هزینه تحصیل در یونان

اگر قصد تحصیل در یونان را داشته باشید، با توجه به دانشگاهی که انتخاب کرده اید هزینه های متفاوتی خواهید داشت. هزینه تحصیل به صورت سالانه در یونان 11000 الی 16000 یورو است. علاوه بر این هزینه هایی دیگر مانند اینترنت، حمل و نقل و هزینه شارژ خواهید داشت. بدیهی است که هزینه ها در مقایسه با ایران گرانتر است اما با توجه به درآمدی که در کشور یونان خواهید داشت بسیار مقرون به صرفه است.

رفاه ایرانیان مقیم یونان

مشاغل ایرانیان مقیم یونان

اولین چیزی است که مهاجر به آن فکر می کند پیدا کردن شغل و کاری مناسب است. مخصوصا این که مهاجرها در کشوری غریب هستند و با فرهنگ آن کشور آشنایی ندارند. همچنین ممکن است حتی به قدر کافی به زبان آن کشور مسلط نباشند؛ بنابراین اگر قصد مهاجرت به یونان را دارید، در وهله اول باید کاملا به زبان یونانی مسلط باشید که بتوانید شغل مناسبی پیدا کنید.

یکی از شغل های مناسبی که می توانید در یونان انجام دهید تدریس زبان انگلیسی است که درآمد نسبتا خوبی هم دارد. البته باید کاملا به آن مسلط بوده و استعداد آموزش به دیگران را نیز داشته باشید. مشاغلی دیگر مانند پرستار کودک، آشپز، مترجم، مکانیکی خودرو و پذیرشگر هتل ها و رستوران ها می تواند برای شروع، شغل های مناسبی باشد. البته قابل ذکر است که قبل از مهاجرت به هر کشوری باید حداقل به یک حرفه یا هنر مسلط باشید.

یونان کشوری است که می تواند شرایط خوب زندگی و رفاه و آسایش را برای مهاجرانش به ارمغان آورد. پس اگر تا به حال به این کشور به عنوان مقصدتان فکر نکرده اید، حتما آن را در لیستتان قرار دهید. موسسه مهاجرتی ویزا پلاس همه چیزهایی را که ممکن است به عنوان یک مهاجر به آن نیاز داشته باشید ارائه می دهد و به شما کمک می کند مهاجرتی بدون دغدغه و راحت داشته باشید.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت