مشاوره رایگان: 02122110460

 برای اینکه به کشوری سفر کنید باید ویزا یا همان مجوز ورود آن کشور را دریافت نمایید اما همه سفرهای خارجی به این سادگی قابل انجام نیستند. گاهی برای رسیدن به یک مقصد خاص، مجبور به تهیه بلیط پرواز غیر مستقیم هستید. به این صورت که در بین راه در یک کشور ثالث از هواپیما پیاده شده و با تعويض پرواز خود به مقصد بروید. اما این کار به همین راحتی قابل اجرا نیست پس شما موظف به انجام چه کاری هستید؟ برای پاسخ به سوالات خود در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به توضيح ویزای ترانزیت یونان پرداخته ایم.

ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی یعنی چه؟

این ویزا نوعی ویزای کوتاه مدت و غیر مهاجرتی است. در سفرهای طولانی معمولا هواپیما در فرودگاهی واسط و میانی توقفی کوتاه دارد و سپس به سفر خود به سمت مقصد ادامه می دهد. ویزای ترانزیت یونان برای افرادی اخذ می گردد که در مسیر یک سفر، توقفی در فرودگاه یونان در جهت تعويض پرواز دارند.

برخی از کشورها مسافران را برای اخذ ویزای ترانزیت مجبور نمی کنند، اما برخی کشورها حتی برای چند ساعت توقف مسافران را ملزم به دریافت این نوع ویزا می کنند. مدت این ویزا کمتر از 24 ساعت اعتبار دارد. زمانی که مسافران قصد تعويض پرواز را دارند، در طی این مدت باید در سالن ترانزیت منتظر باشند.

ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی یعنی چه؟

توجه داشته باشید افرادی که ویزای ترانزيت يونان دارند، اجازه خروج از فرودگاه يونان را نخواهند داشت. ویزای ترانزیت مانند ویزای توریستی اخذ نمی شود اما درصورتی که پرواز طولانی مدت باشد و نیاز به توقف کوتاهی در کشوری میانی باشد، نیاز به دریافت ویزا ترانزیت است.

چگونه بفهمیم که به ویزای ترانزيت نیاز داریم یا خیر؟

شهروندان برخی کشورها ملزم به درخواست ویزای ترانزیت فرودگاهی برای کل کشورهای شینگن هستند. در حالی که کشورهای دیگر برای عبور از برخی از فرودگاه های بین المللی در منطقه شینگن نیاز به دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی دارند.

دو کشور انگلیس و ایرلند که عضو پیمان شینگن نیستند تنها در صورتی از مسافران ایرانی ویزای ترانزیت نمی خواهند که مقصد نهایی آن ها آمریکا یا کانادا باشد. برای سفر به سایر کشورها، داشتن ویزای ترانزیت ضروری است.

البته در صورتی که اعتبار ویزای کانادا یا آمریکای مسافر در مسیر برگشت به اتمام برسد، باید جهت اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی شینگن اقدام کند. کشور یونان عضو اتحاد شینگن است و برای مسافرت به يونان نیاز به ویزا شینگن دارید.

چگونه بفهمیم که به ویزای ترانزيت نیاز داریم یا خیر؟

علاوه بر موارد فوق افراد و گروهی خاص هستند که نیاز به دریافت ویزای ترانزیت ندارند. این افراد به شرح زیر هستند:

  • افرادی که پاسپورت دیپلماتیک دارند.
  • اعضای خانواده شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • خدمه پرواز کشورهایی که با کنوانسیون صنعت هواپیمایی ایالت شیکاگو قرارداد دارند.
  • دارندگان اقامت در کشورهای ژاپن، سن مارینو، کانادا، آندورا، عضو منطقه اقتصادی اروپا و عضو اتحادیه اروپا
  • دارندگان ویزای کشورهای ژاپن، سن مارینو، آندورا، عضو منطقه اقتصادی اروپا و عضو اتحادیه اروپا

ویزای ترانزیت یونان برای یک کشور توسعه یافته است. دلیل صدور این ویزا، تلاش این کشورها برای مقابله با پناهندگی و حفاظت از خاک خود گزارش شده. از این رو می توان گفت که این نوع ویزا یکی از سخت گیرانه ترین انواع ویزا است که برای مسافران صادر می شود. با این حال با مراجعه به ویزاپلاس می توانید بدون هیچ سردرگمی در کمترین زمان ممکن ویزا خود را تهیه نمایید. برای اطلاع از خدمات ویزاپلاس با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. شما می توانید با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید و درباره تمکن مالی یونان، هزینه تمکن مالی یونان، گلدن ویزای یونان و... اطلاعات کسب کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت