مشاوره رایگان: 02122110460
برای گرفتن ویزا به کجا مراجعه کنیم

شاید بارها و بارها این سوال در ذهنتان نقش بسته باشد که ویزا چیست؟ اما تعریف دقیقی برای آن سراغ نداشته اید. ویزا که در زبان فارسی از آن تحت عنوان روادید نیز یاد می کنند، مجوزی مشروط می باشد که به شهروندان کشوری خارجی داده می شود تا بدین ترتیب آنان با استفاده از آن، مجوز اجازه ورود به کشور مربوطه را داشته و بتوانند در آن اقامت گزیده و یا آن را ترک نمایند.
لازم به ذکر است که این مجوز در مدت زمان اقامت فرد خارجی در کشور مربوطه محدودیت هایی ایجاد می کند. ویزا که به نوعی مجوز ورود افراد غیر بومی به کشورهای دیگر می باشد، به وسیله اداره مهاجرت کشور مربوطه صادر و در صورتی که مقامات مهاجرت آن کشور صلاح بدانند، لغو و فاقد اعتبار خواهد شد. این مجوز را غالبا در شکل های گوناگونی نظیر بر چسب، مهر در گذرنامه فرد و یا دیگر اسناد مسافرتی با امضاء مسئول مربوطه به شخص ارائه می دهند.
در زمان های گذشته هنگام ورود افراد به خاک کشورهای خارجی، مقامات مهاجرتی مجاز بودند که به فرد اجازه ورود داده و یا در صورت صلاحدید، وی را رد نمایند. گفتنی است که این مقامات به هنگام صدور اجازه ورود به فرد متقاضی، مهر ورود به خاک کشور مقصد را در پاسپورت وی زده و بدین ترتیب ویزا را صادر می نمودند.

برای گرفتن ویزا به کجا مراجعه کنیم
لازم است افرادی که متقاضی حضور در کشورهای خارجی هستند، نسبت به دریافت ویزا اقدام نموده و برای اخذ این مجوز درخواست بدهند. مدرن ترین نوع ویزا را به صورت یک برچسب و یا مهر در گذرنامه فرد درج می کنند. اما گاهی شکل این مجوز فرق داشته و به صورت سندی جداگانه و یا الکترونیکی قابل چاپ در اختیار فرد گذاشته می شود. به همراه داشتن این اسناد پیش از خروج از مرز الزامی است.
درخواست ویزا پیش از ورود به کشور مقصد، به مقامات آن کشور این فرصت را می دهد که شرایط گوناگون متقاضی نظیر تمکن مالی، علل سفر و جزئیات سفرهای قبلی متقاضی به آن کشور را بررسی نموده، تا در صورت نیاز به هنگام ورود وی را تحت کنترل امنیتی قرار دهند.

آیا داشتن ویزا امری اجباری است؟

در جواب باید گفت که این موضوع به کشوری که شما به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب کرده اید و نیز دلیلتان برای انجام این مسافرت، بستگی دارد. به عبارت دیگر این موضوع را کشور پذیرنده شما مشخص خواهد نمود. ورود به برخی کشورها بر اساس معاهده بین المللی میان کشور مبدا و مقصد، نیازی به داشتن این مجوز ندارد. جالب است بدانید که در حال حاضر ایرانیان بدون اخذ ویزا می توانند به 38 کشور دنیا سفر کنند.

برای گرفتن ویزا به کجا مراجعه کنیم

برای گرفتن ویزا لازم است به کجا مراجعه کنیم؟

اخذ ویزا دارای پروسه ای طولانی و در عین حال زمان بر است. اگر زمان و حوصله کافی برای طی این فرآیند دارید، با در دست داشتن مدارک لازم به سفارت ها مراجعه نموده و پس از طی روال اداری و کامل نمودن مدارک لازم و تحویل این مدارک به سفارت، نسبت به اخذ این مجوز به صورت مستقیم اقدام نمایید.
امروزه روش های راحت تری برای اخذ ویزا وجود دارد که زمینه آسانی کار را فراهم نموده است. شما می توانید با ارائه مدارک مورد نیاز، امر اخذ این مجوز را به آژانس ها و مراکز دریافت ویزا واگذار نمایید. بدین ترتیب کارشناسان فعال در این آژانس ها جزئیات کار شما را تا زمان اخذ این مجوز پیگیری و بررسی می نمایند.
جالب است بدانید که برخی از کشورها امکان صدور آنلاین ویزا را فراهم نموده اند. برای مثال اگر قصد مسافرت به اسپانیا و یا نیوزلند را داشته باشید، تنها راه اخذ مجوز ورود به این کشور ها، درخواست آنلاین ویزا می باشد. بدین ترتیب فرد از طریق وب سایت سفارت ها قادر به پیگیری پروسه اخذ مجوز به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود.
جالب تر این که در بعضی سفرها، نیازی به انجام اقدامات لازم جهت اخذ ویزا پیش از مسافرت ندارید! البته این موضوع به شرایط و اجازه کشور مقصد بستگی دارد. در این حالت فرد با در دست داشتن مدارک لازم در فرودگاه کشور مورد نظر خود، نسبت به دریافت مجوز ورود اقدام می نماید. این نوع مجوز که تحت عنوان ویزای فرودگاهی شناخته می شود، برای صدور نیازمند مدت زمان بسیار کوتاهی است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره چگونگی دریافت گلدن ویزای اسپانیا به منظور اقامت در این کشور با مشاوران ویزاپلاس ارتباط برقرار نمایید.

برای گرفتن ویزا به کجا مراجعه کنیم

مدارک لازم برای دریافت ویزا

دریافت ویزا از سفارت ها غالبا مدارک مشابهی را می طلبد. این در حالی است که ممکن است مدارک مورد نیاز شما بنا به نوع ویزای درخواستی و نیز قوانین کشور مورد نظر، بیشتر باشد. برای دریافت این مجوز فرد ملزم به ارائه مدارک زیر می باشد:

  • ارائه اصل گذرنامه ای که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه کلیه پاسپورت های قدیمی و کارت های پرواز قبلی
  • ارائه یک قطعه عکس رنگی با زمینه سفید مربوط به 6 ماه اخیر در ابعاد 3.5*4.5
  • ارائه ترجمه رسمی کلیه صفحات شناسنامه
  • ارائه ترجمه رسمی سند ازدواج در صورتی که همسر فرد در سفر همراه وی باشد.
  • ارائه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورتی که فرزندان فرد در سفر همراه وی باشند.
  • کامل نمودن فرم اطلاعات شخصی و خانوادگی
  • ارائه مدارک مالی
  • ارائه ترجمه اسناد ملکی در صورت دارا بودن ملک
  • ارائه مدارک شغلی
نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت