مشاوره رایگان: 02122110460
استعلام تمکن مالی توسط سفارت

ارائه یک سری مدارک به منظور دریافت ویزای هر کشوری الزامی است. اگرچه کلیه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همه کشورها مشابه است، اما گاهی ممکن است که بسته به کشور مقصد و نوع ویزای درخواستی، برخی از این مدارک با هم تفاوت داشته باشند. یکی از مهم ترین مدارکی که برای انواع ویزاها و کلیه کشورها ضروری است، استعلام تمکن مالی توسط سفارت می باشد. اما سفارت چگونه امکان استعلام تمکن مالی را به منظور دریافت ویزا فراهم می سازد؟
غالب کشورهایی که مقصد متقاضیان قرار می گیرند، به منظور اطمینان از توانایی مالی فرد برای حضور در آن کشور، از فرد تقاضای اثبات تمکن مالی می کنند. به زبان ساده تر هدف از درخواست استعلام تمکن مالی این است که اطمینان حاصل شود فرد متقاضی به اندازه کافی پول برای خرج کردن در کشور مقصد دارد. در غیر این صورت مجوز حضور و اقامت وی در آن کشور صادر نخواهد شد. در ادامه این مطلب از ویزاپلاس به بررسی نحوه استعلام تمکن مالی توسط سفارت می پردازیم.

میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزا

شایان ذکر است که میزان تمکن مالی، به منظور دریافت ویزای کشورهای گوناگون به کشور مقصد بستگی دارد. البته نوع ویزای درخواستی نیز بر میزان تمکن مالی مورد نیاز تاثیرگذار است. برای مثال می توان گفت اگر شخصی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام نماید، میزان تمکن مالی مورد نیاز وی با فردی که خواهان اخذ ویزای توریستی کانادا می باشد، تفاوت خواهد داشت. بنابراین پیش از این که نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید، از تمکن مالی خود اطمینان حاصل نمایید.

استعلام تمکن مالی توسط سفارت

روش های استعلام تمکن مالی

  • ارائه صورت حساب بانکی

استعلام تمکن مالی با هدف دریافت ویزای کشور مورد نظر متقاضی، از چندین روش امکان پذیر است. یکی از متداول ترین روش های استعلام تمکن مالی که امروزه از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار است، ارائه صورت حساب بانکی به سفارت می باشد. اخذ صورت حساب بانکی، نیازمند مراجعه فرد متقاضی به قسمت بین المللی بانک مربوطه است. فرد با مراجعه به این بخش از بانک تقاضای گواهی Bank Statement می نماید. لازم به ذکر است که اطلاعاتی نظیر تاریخ دقیق افتتاح حساب بانکی، مقدار گردش حساب در یک بازه زمانی مشخص و میزان دقیق موجودی بانکی فرد در این گواهی ثبت شده و سپس توسط همان بانک مهر و امضا خواهد شد. عدم وجود مهر و امضا موجب فاقد بی اعتبار بودن گواهی شده و توسط سفارت قابل قبول نمی باشد.
گفتنی است که بازه زمانی در نظر گرفته شده به منظور اخذ گردش حساب فرد متقاضی اقامت در یک کشور خارجی، تابع نوع ویزای درخواستی توسط فرد می باشد. برای مثال می توان گفت که به منظور دریافت ویزای توریستی شینگن و کانادا فرد باید گردش سه ماهه اخیر حساب خود را در اختیار سفارت قرار دهد. شایان ذکر است که این مدت زمان می تواند به 4 یا حتی 6 ماه نیز افزایش یابد، اما به هیچ عنوان نباید کمتر از 3 ماه باشد. نوع ویزا، کشور مقصد و شغل متقاضی اقامت، از جمله عوامل تاثیرگذار بر مبلغ موجود در حساب بانکی وی می باشد.

استعلام تمکن مالی توسط سفارت
وجود تناسب میان صورت حساب بانکی ارائه شده با منبع و میزان درآمد فرد الزامی است. واریزها و برداشت از حساب چنین فردی نباید به صورت یک جا انجام شده باشد. در تاریخی نزدیک به تاریخ درخواست استعلام تمکن مالی نباید تراکنش هایی با ارقام بالا به منظور افزایش میزان موجودی حساب انجام گرفته باشد. واریزها و برداشت ها از حساب فرد متقاضی ویزا، باید مرحله به مرحله و طی بازه زمانی سه ماهه صورت گرفته باشد. میان میزان مبلغ واریزی و برداشتی از حساب این شخص، باید تعادل وجود داشته باشد. میزان مبالغ واریزی و مبالغ برداشتی نباید یک عدد مشخص باشد. یکی از موارد مهم دیگر، عدم واریز و برداشت مبالغ در طول یک روز به صورت متوالی می باشد. چنین افرادی باید توجه داشته باشند که افزایش بیش از حد مانده حساب تاثیری در میزان موفقیت اخذ ویزا ندارد!  شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال و سایر کشورهای حوزه شینگن با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

  • ارائه ضمانت نامه توسط حامی مالی

گرچه ارائه صورت حساب بانکی رایج ترین روش استعلام تمکن مالی است که امروزه غالب متقاضیان دریافت ویزا از آن استفاده می نمایند، اما ارائه ضمانت نامه توسط حامی مالی نیز روش دیگری است که مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش فرد با صدور یک ضمانت نامه معتبر حمایت مالی، از طرف یک حامی که غالبا از اقوام درجه یک او است، تمکن مالی خود را به سفارت اعلام می نماید.

استعلام تمکن مالی توسط سفارت
فردی که تحت عنوان حامی از وی یاد شده و ضمانت نامه پشتیبانی مالی از فرد متقاضی دریافت ویزا را امضا می نماید، می تواند ساکن ایران و یا خارج از کشور باشد. در این صورت چنین فردی به منظور اثبات توانایی مالی خود جهت حمایت مالی از فرد متقاضی، باید مدارکی مبنی بر تمکن مالی نظیر حساب بانکی خود را ارائه کند.
گفتنی است که فرد متقاضی دریافت ویزا می تواند با ترکیب هر دو روش فوق الذکر ارائه مدارک حساب بانکی خود و ارائه ضمانت نامه امضا شده توسط حامی مالی، به استعلام تمکن مالی خود بپردازد. برای کسب اطلاعات دقیق درباره چگونگی دریافت گلدن ویزای پرتغال  و سایر کشورهای اروپایی با کارشناسان ویزاپلاس مشاوره نمایید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت