مشاوره رایگان: 02122110460

یکی از مسائلی که ذهن بخش زیادی از جامعه ما را درگیر کرده مسئله مهاجرت می‌باشد و افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند باید به یاد داشته باشند که حتما از قوانین و مقرراتی که سایر کشور ها وضع کرده اند با خبر باشند تا به دلیل عدم آگاهی مشکلی برای آنها پیش نیاید. اما در این میان عده‌ای هستند که فکر میکنند مهاجرت کار بسیار ساده و راحتی است و از طرفی می توانند با پول همه مسائلی که پیش رویشان قرار میگیرد را حل کنند، این افراد باید بدانند که شرایط سختی در برخی از کشورها برای مهاجرت وجود دارد که باید حتما از آنها با خبر باشید. در ادامه این مطلب از ویزا پلاس قصد داریم که سخت ترین کشورها برای مهاجرت را خدمت شما معرفی کنیم.

سخت ترین کشورها برای مهاجرت کدامند؟

  • چین: یکی از کشورهایی که شما به سختی میتوانید ویزای آن را دریافت کنید، کشور چین می باشد، چرا که برای ورود به این کشور شما نیاز به ارائه اسناد و مدارک زیادی هستید و از طرفی باید فرآیندی طولانی را طی کنید تا حق ورود به این کشور را پیدا کنید، از طرفی پروازهای خارجی و داخلی که در این کشور انجام می شود بسیار قانونمند هستند که همین مسئله باعث می شود مهاجرت به این کشور برای ایرانیان سخت باشد. تنها در صورتی می توانید به گرفتن ویزای چین امیدوار باشید که یک ایده کاری برای روز مصاحبه ارائه دهید، در غیر این صورت بهتر است که یک ویزای توریستی که تهیه آن راحت تر است بگیرید.
  • روسیه: روسیه با این که در لیست سخت ترین کشورها برای مهاجرت قرار دارد، برای ایرانیان میتواند یکی از گزینه های راحت باشد، اما می توان گفت دلیل قرار گرفتن این کشور در لیست ما این است که برای رفتن به این کشور شما باید انگشت نگاری و چهره نگاری کامل انجام دهید و در صورتی که در روز مصاحبه مدارک شما ناقص بود، کل زحمات شما به هدر برود. پس بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت به روسیه ابتدا یک وکیل باتجربه در این زمینه پیدا کنید.
  • کره شمالی: فضای امنیتی این کشور به قدر سخت و جدی است که زندگی را برای ساکنین این کشور سخت کرده! پس تعجب آور نیست که مهاجرت به این کشور غیر ممکن به نظر برسد؛ چیزی که بیشتر تعجب آور است، فردی ست که قصد مهاجرت از ایران به کره شمالی را دارد.

سخت ترین کشورها برای مهاجرت کدامند؟

  • هندوستان: در صورتی که بخواهید ویزای توریستی به هندوستان بگیرید مشکل زیادی نخواهید داشت، اما در نظر داشته باشید که گرفتن ویزای اقامتی در این کشور برای شما می تواند بسیار سخت باشد. دلیل سخت بودن روند اخذ ویزا و مقیم شدن به این دلیل سخت است که شما نمیدانید که دقیقا باید چه کاری انجام دهید، چرا که قانون ها و استاندارد های مربوط به گرفتن ویزا روز به روز سختتر می شود و باید این را در نظر داشته باشید که استفاده از روند پر دردسر این کشور می تواند زمان زیادی از شما بگیرد و هزینه زیادی را بر دوش شما بگذارد.
  • تایلند: گرفتن ویزای توریستی به کشور تایلند بسیار ساده است، اما در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید در نظر داشته باشید روال اداری بسیار پیچیده و زمان بری پیش روی شماست که باعث خستگی شما خواهد شد.
  • چاد: این کشور با اینکه تعداد توریست خارجی بسیار کمی در سال دارد و کمتر کسی پیدا می شود که به این کشور سفر کند؛ در لیست سخت ترین کشورها برای اخذ ویزا قرار دارد. از طرفی سفارت این کشور در ایران نیست و در صورتی که قصد رفتن به سفارت این کشور در سایر کشورهای همسایه را داشته باشید باید مدت زیادی مشغول نوبت گرفتن و آماده کردن مدارک خود باشید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر توانستید به سفارت چاد در کشورهای دیگر بروید، هیچ کس با شما انگلیسی صحبت نخواهد کرد و برای برقراری ارتباط با آنها باید به زبان فرانسوی مسلط باشید.
  • نیجریه: دلیل اصلی اینکه کشور نیجریه در لیست ما حضور دارد، قانون مربوط به ارائه نامه تمکن مالی است که در آن بودجه بالایی را در نظر گرفته اند. همین بودجه بالا باعث می شود که بسیاری از افرادی که به این کشور میروند نتوانند گردش مالی مورد نظر این کشور را انجام دهند و همین باعث انصراف آنها از اقامت در این کشور شده است. همچنین قوانی این کشور همیشه در حال تغییر است و به همین دلیل فردی که قصد مهاجرت به این کشور را دارد، باید حتما از قوانین روز این کشور آگاه باشد.

سایر کشورهایی که مهاجرت به آنها سخت است

  • بلژیک: این کشور برای صدور ویزا برای ایرانیان سخت گیر است و شما در مورد سایر کشور های بلوک شرق اروپا مانند آلمان باید این موضوع را به یاد داشته باشید.
  • سوئد و دانمارک: در سالهای اخیر مهاجرات ایرانیان به این کشور نیز بسیار محدود و سخت شده است.
  • هلند: این کشور نیز دارای مراحل پیچیده، زمانبر و سختی است که ممکن است افرادی را که قصد مهاجرت به این کشور دارند آزار دهد.
  • بلغارستان و مجارستان: این کشورها میزان سختگیری کمتری دارند، اما در کل می تواند آن ها را نیز درون این لیست جای داد.
  • عربستان سعودی: این کشور نیز دارای شرایط سختی برای مهاجران است و تعهدات بسیار زیادی را باید رعایت کنند.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت