مشاوره رایگان: 02122110460
کشورهایی که تمکن مالی نمی خواهند

مردم به دلایل مختلفی مانند شرایط تحصیلی و شغلی نامناسب، نبود امکان پیشرفت، کمبود امکانات رفاهی و ناامنی از وطن خود به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. راه‌های بسیاری از جمله تحصیل، کار، ازدواج، تمکن مالی و سرمایه‌گذاری برای اقامت در کشورهای دیگر وجود دارد. برخی از این روش‌ها نیاز به سرمایه فراوان دارند اما بعضی دیگر حتی بدون نیاز به تمکن مالی نیز امکان‌پذیر هستند. کشورهایی در جهان وجود دارند که می‌توان با حداقل هزینه به آن‌ها مهاجرت کرد. ترکیه، سوئد، اتریش و آلمان برخی از این کشورها هستند. ما در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی امکان مهاجرت بدون پول، کشورهایی که تمکن مالی نمی‌خواهند را نیز معرفی کنیم. تا انتهای مقاله در کنار ما بمانید.پ

مهاجرت بدون تمکن مالی

مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از اقدام به مهاجرت باید به آن توجه داشت تمکن مالی است. حتی اگر شما قرار باشد به عنوان توریست به یک کشور سفر کنید باید از حداقل تمکن مالی مشخص شده از سوی کشور مقصد برخوردار باشید. این مبلغ نشان می‌دهد فرد می‌تواند از پس هزینه‌های زندگی در مقصدی که به آن مهاجرت کرده است برآید. مهاجرت بدون تمکن مالی امکان‌پذیر نیست اما فرد می‌تواند با کم‌ترین سرمایه ویزای کشور دیگری را اخذ کند. به طور کلی هزینه‌های مهاجرت به دو دسته هزینه‌های زندگی و مهاجرت تقسیم می‌شوند.

مهاجرت بدون تمکن مالی

هزینه‌های زندگی در کشور دیگر با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی آن مشخص می‌شود. بهتر است قبل از انتخاب مقصد، شرایط کاری و هزینه زندگی و معاش را در آن‌جا بررسی کنید و درصورتی که تامین آن‌ها از عهده‌تان برمی‌آید به آن مکان مهاجرت کنید. قبل از اقدام به اخذ ویزا و مهاجرت باید مبالغی را برای گرفتن وکیل و مشاور، مکاتبه، ترجمه مدارک و خرید بلیط کنار بگذارید. این هزینه‌ها بر اساس روشی که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید متفاوت است. ترکیه، آمریکا، کانادا، آلمان، اتریش، ایتالیا، روسیه، استرالیا، قزاقستان، فرانسه، انگلیس، سوئیس، سوئد و نروژ از جمله کشورهایی هستند که نیازمند تمکن مالی زیادی نیستند.

مهاجرت بدون پول

در بین روش‌های متعدد مهاجرت برخی از آن‌ها به عنوان کم هزینه‌ترین راه‌ها شناخته می‌شوند. در ادامه به معرفی این شیوه‌ها می‌پردازیم.

  • مهاجرت از طریق تحصیل

اخذ ویزای تحصیلی، رایج‌ترین راه مهاجرت به شمار می‌آید. شرایط پذیرش دانشگاه‌های هر کشور با دیگری متفاوت است و باید درمورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید. اگر توسط دانشگاه مورد نظرتان بورسیه شدید تنها باید هزینه‌های مهاجرت خود را بپردازید. در غیر این صورت باید تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را نیز پرداخت کنید. حسن مهاجرت تحصیلی این است که نیاز به پول کم‌تری دارد و در مدت زمان تحصیل، شما فرصت دارید بیشتر با زبان و فرهنگ آن کشور آشنا شده و حتی مشغول به کار شوید. اگر بتوانید بلافاصله بعد از اتمام تحصیل، کار مناسب رشته خود را پیدا کنید می‌توانید از آن کشور اقامت دائم بگیرید.

  • مهاجرت از طریق کار

اگر در حیطه تحصیلی و شغلی خود فرد موفقی هستید و یا از طرف کارفرمایی معتبر در کشور مقصد پیشنهاد کار داشتید بعد از پذیرش به شما کارت آبی اتحادیه اروپا داده می‌شود که بین 6 ماه تا 4 سال اعتبار دارد. پس از مهاجرت به این کشور و شروع به کار می‌توانید جهت اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام کنید.

مهاجرت بدون پول

  • مهاجرت از طریق ازدواج

طبق این روش بعد از آشنا شدن با فرد مورد نظر و انجام مصاحبه می‌توانید ازدواج خود را به صورت رسمی در کشور مقصد ثبت کنید. ویزایی که دریافت می‌کنید یک سال اعتبار دارد و درصورت تداوم زندگی مشترک امکان اقامت دائم شما فراهم می‌شود.

  • مهاجرت از طریق تولد

اگر حداقل یکی از والدین نوزاد متولد شده، تابعیت کشور مورد نظر را داشته باشد فرزند نیز شهروند آن‌جا به حساب می‌آید. به این روش، تابعیت بر اساس خاک می‌گویند. در روش تابعیت بر اساس خون، درصورتی که کودک در کشور مورد نظر متولد شود اقامت دائم آن‌جا را خواهد داشت.

دلایل و روش‌های متعددی برای مهاجرت به سایر کشورها وجود دارد. هر کدام از این راه‌ها نیازمند حداقلی از تمکن مالی برای مهاجرت و زندگی در آن کشور است. احتمال مهاجرت با میزان کمی از تمکن مالی یا پول اندک وجود دارد. ما در این مقاله از ویزاپلاس درمورد روش‌های مهاجرت با کم‌ترین هزینه و کشورهایی که تمکن مالی نمی‌خواهند صحبت کردیم.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت