مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای طلایی چیست؟

ویزای طلایی امکانی است که بسیاری از کشورها برای متقاضیان مهاجرت به این کشور در نظر گرفته است. موقعیت مطلوب اقتصادی کشورهای اروپایی، آنها را به گزینه ای برای درخواست ویزا و مهاجرت برای زندگی جدید تبدیل نموده است. البته شرایط آسان در نظر گرفته شده توسط این کشور نیز در این امر تاثیر به سزایی داشته است. متقاضیان ویزای طلایی نیازی به برخورداری از مدرک زبان معتبر، شرایط سنی خاص، ارائه مدارک تحصیلی یا سوابق کاری و شغلی ندارند. این گروه صرفا با انجام سرمایه گذاری در این کشورها، قادر به اخذ ویزای طلایی و برخورداری از مزایای ارزشمند آن خواهند بود. لازم به ذکر است اخذ این ویزا تنها برای متقاضیان غیر اروپایی امکان پذیر است و شهروندان اروپایی قادر به بهره گیری از آن نیستند.

انواع ویزای طلایی

متقاضیان اخذ ویزای طلایی پرتغال، یونان و ... ، نیازمند سرمایه مالی به میزان مقرر شده توسط این کشور هستند. برای مصروف ساختن آورده نقدی فرد متقاضی مهاجرت، روش های مختلفی پیش بینی شده است که افراد با صلاح دید خود مجاز به انتخاب هر یک از شیوه های در نظر گرفته شده هستند. هشت روش اصلی سرمایه گذاری در کشورهای دارای ویزای طلایی عبارتند از:
• سرمایه گذاری یک میلیون یورویی در بانک ها، شرکت های خصوصی و دولتی و یا خرید اوراق بهادار این کشورها
• کارآفرینی با ایجاد حداقل 10 شغل تمام وقت در بخش های مختلف یکی از این کشورها بدون محدودیت در موقعیت مکانی
• تخصیص سرمایه 500 هزار یورویی به واسطه خرید یک یا چند ملک نوساز
• خرید ملک های با سال ساخت بالاتر از 30 به ارزش 350 هزار یورو و بازسازی آن
• مصروف ساختن سرمایه ای به ارزش 350 هزار یورو در پروژه های علمی و امور تحقیقاتی بدون محدودیت در گزینش شرکت های دولتی و خصوصی
• هزینه کرد آورده مالی به ارزش 280 هزار یورو در بخش مرمت و بازسازی ابنیه
• خرید اوراق مربوط به صندوق های سرمایه گذاری به ارزش 350 هزار یورو به جهت تامین منابع مالی مورد نیاز آنها
• خرید ملک در مناطقی از کشور که به لحاظ جمعیتی کم تراکم تر هستند به ارزش 280 هزار یورو

پروسه اخذ ویزای طلایی

پروسه اخذ ویزای طلایی

از آنجا که اخذ ویزای طلایی منوط به انجام سرمایه گذاری به یکی از هشت روش فوق در این کشور است، می توان پروسه دریافت ویزا را با افتتاح حساب بانکی در این کشور همزمان دانست. چرا که خرید ملک در کشورهای اروپایی تنها به واسطه داشتن حساب در بانک امکان پذیر است. برای افتتاح حساب جهت انتقال سرمایه از خارج از کشور و خرید ملک، داشتن شماره مالیاتی برای فرد الزامی است. شماره مالیاتی از طریق نماینده مالیاتی حاضر در اداره مالیات شهر مورد نظر فرد قابل دریافت است.
پس از انتقال سرمایه به بانک و انتخاب روش سرمایه گذاری، به طور متوسط 6 تا 8 ماه زمان لازم است تا مجوز اقامت یک ساله برای فرد متقاضی و خانواده وی صادر گردد. پس از پایان این دوره یک ساله، با درخواست متقاضی، مجوز اقامت دو سال دیگر تمدید می شود. زمانی که بازه 5 ساله مشخص شده توسط دولت کشور مربوطه تکمیل شده و متقاضی قادر به اثبات حفظ سرمایه گذاری خویش در این بازه باشد، پاسپورت کشور مربوطه برای وی صادر خواهد شد. البته برای اخذ شهروندی، لازم است تا سرمایه گذار در آزمون زبان مورد نظر این کشور نیز نمره مشخص شده را کسب نماید. در غیر این صورت اقامت دائم به جای پاسپورت به فرد داده می شود.
دارندگان ویزای طلایی، نیازی به حضور مستمر در این کشور در بازه 5 ساله سرمایه گذاری را ندارند. تمدید ویزای طلایی برای متقاضی و خانواده وی نیز ظرف مدت یک هفته انجام می شود و این امر مستلزم حضور طولانی مدت در این کشور نیست.

هزینه دریافت ویزای طلایی

هزینه دریافت ویزای طلایی

هزینه دریافت ویزای طلایی را می توان به دو بخش تقسیم نمود. بخش اول مربوط به هزینه دریافت ویزای شینگن و اقامت در این کشور برای انجام اموری نظیر انگشت نگاری و انتخاب ملک برای انجام سرمایه گذاری است. بخش دوم هزینه ها مربوط به پرداخت مالیات های در نظر گرفته شده توسط دولت کشور مربوطه است. با توجه به اینکه بیشتر مهاجران ویزای طلایی از روش سرمایه گذاری در بخش املاک و خرید ملک اقدام می نمایند، پرداخت مالیات جزء لاینفک هزینه های اخذ ویزای طلایی محسوب می شود.
طبق قانون کشورهای اروپایی، خریداران ملک لازم است به اندازه 5 تا 6 درصد ارزش نقدی ملک، مالیات پرداخت نمایند. همچنین اگر ملک خریداری شده، اجاره داده شود، مبالغی نیز به عنوان مالیات بر درآمد حاصل، اخذ خواهد شد. افرادی که بیشتر از 183 روز در سال در این کشور سکونت داشته باشند، مشمول مالیات بر درآمد جهانی نیز می شوند. هزینه های مربوط به نقل و انتقال اسناد، وکیل، نماینده ها اعم از مالیاتی و املاک و ... نیز باید جزء مبالغ مصروف جهت اخذ ویزای طلایی محاسبه شود.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت