مشاوره رایگان: 02122110460
تجربه مهاجرت کاری به آلمان


مهاجرت یک انتخاب دشوار برای افرادی است که تصمیم دارند به دلایل مختلف به یک کشور دیگر سفر کنند. ممکن است هدف از مهاجرت موارد مختلفی باشد. به عنوان مثال بسیاری از افراد برای تحصیل به کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا مهاجرت می‌کنند و برخی نیز به قصد دریافت اقامت و سرمایه‌گذاری به مهاجرت روی می‌آورند. مهاجرت برای پیدا کردن شغل مناسب تضمین آینده فرد مهاجر و خانواده او اتفاقی است که در سال‌های اخیر در کشور ما رایج بوده و همگی ما در اطرافیان و نزدیکان خود افرادی را داریم که به قصد یافتن شغل به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند.
یکی از کشورهای مهم اروپایی که به عنوان قطب صنعتی جهان شناخته می‌شود، کشور آلمان است. تجربه مهاجرت کاری به آلمان شاید برای بسیاری از هموطنانمان تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده باشد. به همین روی قصد داریم در این مبحث قدری در رابطه با مهاجرت کاری به آلمان صحبت کنیم. طی سال هایی که آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم آلمان انتخاب شده است، تصمیمی مبنی بر بازگشایی درهای کشور آلمان به روی مهاجران خارجی اتخاذ کرده است.
البته این تصمیم از بالا رفتن میانگین سنی مردم آلمان ناشی می شود. با توجه به بالا رفتن سن افراد، مقامات آلمانی برای جبران کمبود نیروی کار تصمیم گرفتند به مهاجران خارجی اجازه ورود بدهند. هر چند این امر زیاد به مذاق مخالفان دولت خوش نیامد و به مخالفت با این موضوع پرداختند، اما علیرغم رفتارهای نژادپرستانه مخالفان و اعتراض‌های آن ها در سال‌های اخیر مهاجران بسیاری از کشورهای جهان برای تحصیل زندگی و کار به آلمان مهاجرت کردند. قطعا سفر به یک کشور بیگانه چالش‌های زیادی را پیش روی مهاجران خارجی قرار می دهد و باید بسیار تلاش کنند تا بتوانند جایگاه خود را در آن کشور پیدا کند.

مزایا و معایب مهاجرت کاری به آلمان

مزایا و معایب مهاجرت کاری به آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که فرصت های شغلی بسیاری در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. بسیاری از مهاجران در بخش‌های صنعتی این کشور مشغول به کار می شوند؛ اما لازم به ذکر است که مهاجرت همیشه دارای مزیت ها و معایبی بوده است که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم.
• رعایت قانون در کشور آلمان و مساوی بودن تمام نژادها در برابر قانون
• وجود امنیت و آزادی بیان در کشور
• احترام به حقوق شهروندان و تأمین خواسته های آن ها
• هزینه های مناسب زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی
• برخورداری از خدمات بیمه درمانی
• گسترده بودن حمل و نقل عمومی
• وجود فرصت های شغلی فراوان در آلمان
• امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی
معایب زندگی و کار در آلمان نیز موارد زیر هستند:
• بالا بودن میزان مالیات در کشور آلمان
• کمبود مواد غذایی متنوع مورد نیاز برای ایرانیان
• عدم دسترسی به خدمات در ایام تعطیل
• رفتار نژادپرستانه برخی از مردم آلمان با مهاجران خارجی
• چالش یادگیری زبان آلمانی
• دلتنگی و دوری از خانواده

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری به آلمان

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری به آلمان

افرادی که قصد دارند برای جستجوی کار به آلمان مهاجرت کنند، باید برای درخواست ویزا اقدام کنند. دریافت ویزای کار آلمان به دو صورت ممکن است؛ متقاضی یا باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشد و با داشتن یک پیشنهاد کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود به این کشور مهاجرت کند، یا اینکه پس از پایان تحصیلات متوسطه با داشتن مدرک دیپلم ویزای کاری دریافت کند و اقامت شش ماهه برای جستجوی کار در آلمان را بگیرد.
شرایط و مدارک اخذ ویزای کاری آلمان در وب سایت ویزا پلاس موجود است. هموطنان عزیز می توانند با رجوع به این سایت اطلاعات مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان را به دست بیاورند.

وکلای مهاجرتی متخصص این مجموعه به هموطنان عزیز مشاوره های لازم برای اخذ ویزا و تکمیل مدارک مورد نیاز را ارائه می کنند. لازم به ذکر است که هموطنان عزیز می توانند پس از دریافت مشاوره و بعد از شنیدن تجربه مهاجرت کاری به آلمان از زبان افرادی که در این زمینه موفق بوده اند، تصمیم درستی برای آینده خود بگیرند و پس از اطلاع از مزایا و معایب زندگی و کار در کشور آلمان و سنجیدن تمام جوانب اقدام به اخذ ویزا نموده و برای مهاجرت آماده شوند. آشنایی با زبان و آماده سازی مدارک مورد نیاز برای ویزا جزو اولین مراحلی است که افراد باید به آن توجه داشته باشند. چرا که در صورت ناقص بودن مدارک ممکن است در اولین مرحله دچار مشکل شوند و موفق به اخذ ویزا نشوند.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت