مشاوره رایگان: 02122110460

شرایط زندگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی موجود در کشور ما باعث شده است که افراد زیادی به فکر مهاجرت و مقیم شدن در کشورهای دیگر بیافتند و از آنجایی که کشورهای قاره اروپا شرایط خوبی برای کار، تحصیل و زندگی ساکنین خود فراهم کرده اند، یکی از مقاصد افرادی که قصد مهاجرت دارند کشورهای اروپایی هستند. اما همواره این سوال وجود دارد که راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت کدام است. به همین دلیل متخصصان ما در ویزاپلاس امروز دانش و تجربه خود را در این زمینه با شما در میان می گذارند و پاسخ این سوال را به صورت مفصل برای شما توضیح می دهند، پس با ما همراه باشید.

تفاوت ویزا و اقامت

دانستن تفاوت ویزا و اقامت که در این قسمت به صورت مختصر برای شما توضیح می دهیم کمک می کند که بتوانید ادامه مطلب را بهتر درک کنید. قبل از آن بهتر است بدانید که به طور کلی همه روش های مهاجرتی زیر در مجموعه ویزا و اقامت قرار می گیرند.

  • ویزا: ویزا یک مجوز ورود به کشورهای دیگر است که برای مدت زمان خاص یا برای انجام کار خاصی صادر می شود. نکته ای که باید در طول زمان داشتن ویزا به یاد داشته باشید این است که شما حقوقی برابر با شهرواندان آن کشور نخواهید داشت. به طور کلی باید در نظر داشته باشید که شما و هر کسی که در کشور خارجی همراه شماست با داشتن ویزا مانند یک مهمان به حساب می آیید و به همین صورت نمی توانید ملک یا ماشین بخرید، وام بگیرید یا حساب بانکی باز کنید. در ضمن بعد از اتمام مدت ویزا شما باید به کشور خود بازگردید و در صورتی که قصد تمدید ویزای خود را داشته باشید نیز به راحتی می توانند درخواست شما را رد کنند. اگر می خواهید درباره انواع ویزا چون گلدن ویزای یونان اطلاعات کسب کنید با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید.
  • اقامت: به طور کلی دو نوع اقامت وجود دارد: اقامت موقت و اقامت دائم. شما برای گرفتن اقامت دائمی باید ابتدا اقامت موقت را بگذرانید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شما اقامت (چه موقت و چه دائم) داشته باشید، به راحتی می توانید از حقوق شهروندی آن کشور بهره مند شوید: حساب بانکی باز کنید، خودرو یا خانه بخرید، وام بگیرید، از تحصیلات رایگان استفاده کنید. در ضمن نکته مهمی که در این قسمت باید به یاد داشته باشید این است که اگر شما کارت اقامت موقت یا دائم یکی از کشورهای عضو شنگن را بگیرید، در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای حقوق شهروندی هستید.

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت کدام است؟

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت در حال حاضر اسلوونی است. بهترین راه برای ورود به این کشور ثبت شرکت است. باید در نظر داشته باشید که برای ثبت شرکت در هر کشور اروپایی بایستی هزینه هایی مانند حق وکیل، هزینه کارهای ثبتی، اجاره نامه و ... که معادل 19 هزار تا 25 هزار یورو است را پرداخت نمایید. در ضمن به یاد داشته باشید که با گرفتن اقامت اسلوونی شما اقامت کل اروپا را گرفته اید.

 

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت کدام است؟
یکی از مزایای اصلی مهاجرت به اسلوونی این است که شما در مصاحبه انجام شده در سفارت سوالات سختی را پاسخ نخواهید داد و آمار قبولی در سالهای اخیر برای این کشور بسیار زیاد بوده است. دلیل اصلی این موافق می تواند این باشد که کشور اسلوونی نیاز به افراد با ارزش دارد تا بتواند از نظر اقتصادی پیشرفت کند و از طرفی شما با رفتن به این کشور و گرفتن اقامت باید تا 5 سال مالیات بر حقوق سالیانه 5500 یورو را پرداخت کنید.

دومین کشور اروپایی که در حال حاضر به راحتی به ایرانیان اقامت اعطا می کند کشور اسلواکی است. به مانند اسلوونی، شما در مصاحبه انجام شده در سفارت اسلواکی سوالات سختی را پاسخ نخواهید داد. همچنین پس از اخذ اقامت این کشور بایستی تا 5 سال مالیات سالیانه 3500 یورو را پرداخت کنید. لازم به ذکر است در بسیاری موارد دولت اسلوونی سخت گیری های کمتری را نسبت به دولت اسلواکی در مورد کسانی که اقامت این کشور را اخذ می کنند اعمال می کند.
مجددا یادآوری می گردد که راحت ترین راه برای اخذ اقامت اسلوونی و اسلواکی، ثبت شرکت در این کشورها است و در ادامه محاسن اخذ اقامت این کشورها را با هم بررسی می کنیم:

  • اخذ راحت ویزای کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و کانادا به دلیل داشتن کارت اقامت کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • توانایی خرید خودرو، خانه (یا هرگونه ملک دیگر) و همچنین افتتاح حساب بانکی و گرفت تسهیلات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • نداشتن محدودیت برای تحصیل، سفر، کار، زندگی و... در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • عدم نیاز به یادگیری زبان برای گرفتن اقامت این کشورها
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری های کلان برای اخذ اقامت این کشورها
  • ارزان قیمت بودن هزینه های ثبت شرکت در اسلوونی و اسلواکی نسبت به سایر نقاط اروپا
  • ساده بودن فرآیند پیشبرد کارهای مربوط به اخذ اقامت در این کشورها

 

 در صورتی که به دنبال کشوری راحت برای اقامت هستید می توانید با کارشناسان ویزاپلاس در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را از ما دریافت کنید. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط ثبت شرکت در اسکاتلند و سایر کشورهای اروپایی با مشاورین ویزاپلاس در ارتباط باشید.

 

 

 

نوشتن دیدگاه