مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای کار آلمان برای افغان‌ها

ویزا، به معنی اجازه ورود به کشور دیگر است که با توجه به هدف متقاضی از طرف سفارت کشور مقصد برای او صادر می‌شود. یکی از انواع ویزاها برای سفر، ویزای کار است. افراد افغانستانی که قصد راه‌اندازی تجارت، سرمایه‌گذاری یا کار در آلمان را دارند، برای دریافت ویزای کاری آلمان اقدام می‌کنند. باید بررسی شود که شرایط ویزای کار آلمان برای افغان‌ها چگونه است. دانستن این نکته ضروری است که آلمان برنامه‌‌ی عمومی برای پذیرش اتباع افغانستان ندارد و فقط امکان پذیرش برای چند مورد خاص وجود دارد.

اتباع افغانستانی که از سوی دولت آلمان موافقت‌نامه‌ی پذیرش دریافت نکرده و به عنوان نیروی محلی برای یک سازمان آلمانی مشغول به کار بوده‌اند، این امکان را دارند که از طریق کارفرمای سابق خود، در معرض خطر بودن را اعلام کرده و درخواست خود را به کارمندان محلی ارائه کنند. در ادامه‌ی این مقاله سعی می‌کنیم تا به همه‌ی سوالات مهم درمورد دریافت ویزای آلمان توسط افغان‌ها پاسخ دهیم.

ویزای آلمان برای افغان‌ها در ایران

ویزای آلمان برای افغان‌ها در شرایط خاصی صادر می‌شود. سوالی که در این‌جا وجود دارد این است که: افغان‌هایی که ساکن ایران هستند، چطور می‌توانند برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنند؟ در ادامه به برخی ابهامات درمورد اخذ ویزای آلمان برای افغان‌ها در ایران و شرایط آن می‌پردازیم.

کسانی که عضوی از خانواده‌شان ( همسر، فرزندان پدر و مادربزرگ) در آلمان زندگی می‌کنند، می‌توانند برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنند. افراد مقیم افغانستان که درخواست روادید پیوست به خانواده را دارند، باید به سفارت‌های آلمان در تهران یا اسلام‌آباد مراجعه نمایند. ‌اتباع افغانستان که موافقت‌نامه‌ی پذیرش از سوی دولت فدرال آلمان را دریافت کرده‌اند، حتما به کارفرمای قبلی خود اطلاع دهند که در ایران زندگی می‌کنند و اطلاعات جدید برای تماس با خود را به آن‌ها بدهند. سپس سفارت برای ادامه‌ی روند کار با شما تماس خواهد گرفت.

ویزای آلمان برای افغان‌ها در ایران

امکان پذیرش برای آن دسته‌ از اتباع افغانستانی اعم از زن و مرد شاغل در حوزه‌های مدنی-اجتماعی، رسانه‌ایی، فرهنگی و علمی که به عنوان نیروی محلی برای یک سازمان آلمانی مشغول به کار بوده‌اند؛ دولت فدرال آلمان آن‌ها را به عنوان  افراد "در معرض خطر جدی" شناسایی نموده (برای مثال: فعالان حقوق بشر، مدافعان حقوق زنان و خبرنگارها) در نتیجه امکان خروج از خاک افغانستان و ورود به خاک آلمان را خواهند داشت. اگر به این گروه از افراد تعلق دارید، وزارت خارجه فدرال آلمان یا سفارت آلمان در تهران پس از بررسی و تأیید امنیتی، با شما تماس خواهد گرفت.

افرادی که هیچ کدام از موارد ذکر شده درموردشان صدق نمی‌کند، شرایط متفاوت و سخت تری دارند. دولت آلمان هیچ برنامه‌ی عمومی برای پذیرش اتباع افغانستانی در ایران ندارد. شما برای ارائه‌ی درخواست پناهندگی، طبق اصل قلمرو حاکمیت، باید در آلمان حضور داشته باشید. سفارت آلمان در تهران اساسا هیچ‌گونه درخواستی را در ارتباط با پناهندگی دریافت نمی‌کند و مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

قیمت ویزای آلمان برای افغان‌ها

اجازه‌ی ورود به یک کشور، به روابط دیپلماسی دو کشور باهم بستگی دارد. بعضی اوقات این روابط به گونه‌ای است که اتباع دو کشور برای ورود به کشورشان نیاز به دریافت ویزا ندارند، در برخی مواقع ویزا به راحتی و به صورت فرودگاهی برای آن‌ها صادر می‌شود، اما در مقابل برخی از دولت‌ها سخت‌گیری بیشتری برای صدور ویزا داشته و شرایط سخت و ویژه‌ای را برای اتباع در نظر می‌گیرند.

به طور کلی قیمت ویزای آلمان متاثر از مواردی مانند تعداد اعضای خانواده و نوع ویزا ( تحصیلی، کاری، کارآموزی، تجاری، پزشکی و...) است. اما درمورد افغان‌ها به علت شرایط ویژه و بحرانی‌شان، این مسئله احتمالا شرایط متفاوتی دارد. توصیه می‌کنیم برای اطلاع دقیق‌تر از شرایط و قوانین اخذ ویزا از طریق سفارت‌های آلمان این موضوع را پیگیری کنید.

قیمت ویزای آلمان برای افغان‌ها

با توجه به وضعیت بحرانی افغانستان و شهروندانش، دولت فدرال آلمان تصمیم گرفته است تا از طریق برنامه‌ی جدید پذیرش، به شهروندان افغانستان که به صورت ویژه در معرض خطر هستند کمک کند، تا بتوانند برای دریافت اقامت حقوق بشری وارد آلمان شوند. البته شروع این کار و خروج افراد از افغانستان توسط این برنامه ممکن است چند ماه طول بکشد. در این مقاله از ویزاپلاس سعی کردیم جدیدترین اطلاعات درمورد دریافت ویزای آلمان توسط افغان‌ها و شرایط ویژه‌ی آن را توضیح دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید و موثر واقع شود.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت