مشاوره رایگان: 02122110460
کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی

کشور آلمان پیشنهاد های کاری خوبی برای بسیاری از افرادی که آلمانی نیستند، اما خواهان کار در آلمان هستند عرضه می کند. آلمان کشوری با پایین ترین نرخ بیکاری (5% در سال 2021) در کل اتحادیه اروپایی (EU) است که همین موضوع سبب جذابیت بیشتر این مقصد مهاجرتی معروف برای مهاجران خارجی شده است. اگر شما هم جز افرادی هستید که به اشتغال در آلمان تمایل دارید اما مدرک تحصیلی ندارید با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب از ویزاپلاس شرایط کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی را بررسی کنیم.

شرایط کار در آلمان برای ایرانیان بدون ارائه مدرک تحصیلی معبتر، امروزه از طریق ارائه مدرک فنی حرفه ای امکان پذیر است ولی قوانین خاص خود را دارد. به طوری که یک شهروند خارجی، بدون مدرک تحصیلی یا مدرک فنی حرفه ای در آلمان فرد غیر ماهر قلمداد می شود پس تقریبا هیچ شانسی برای کار و سپس اقامت در این کشور را نخواهد داشت زیرا در غیر این صورت سفارت آلمان حاضر نیست چنین فردی را ویزا کند و همچنین کارفرمایی هم حاضر نیست فردی که مدرک دانشگاهی ندارد را استخدام کند. شرایط کار در آلمان، اولا از طریق روش ویزای جستجوی کار و دوما از طریق ویزای کارگران ماهر بدون مدرک تحصیلی یا دارای مدرک فنی حرفه ای امکان پذیر است. پس اگر شما به عنوان متقاضی کار در آلمان دارای سابقه کار مرتبط، مدرک تحصیلی یا مدرک فنی حرفه ای معتبر باشید و همچنین علاوه بر موارد فوق بر زبان آلمانی هم مسلط باشید، شانس زیادی برای اشتغال در قسمت های دچار کمبود نیرو کار در آلمان را خواهید داشت. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط ثبت شرکت در آلمان و اخذ ویزای این کشور با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی

شرایط کار در آلمان با ویزای کارگر ماهر بدون مدرک تحصیلی

ویزای کار آلمان در سال 2022 به عنوان یکی از ویزا های معروف و پر متقاضی در اتحادیه اروپا شناخته می شود. اگر خواهان دریافت ویزای کار مهارت بالا در آلمان هستید، باید پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر از طرف کارفرمای آلمانی داشته باشید. پس از دریافت پیشنهاد کار، کارفرمای آلمانی متعهد می شود تا سمت شغلی شما را به مدت 6 ماه در آلمان آگهی کند. بعد از پایان این مدت و اطمینان از نبود متقاضی آلمانی یا شهروند اروپایی برای سمت شغلی آگهی شده، فرآیند درخواست ویزای کار آلمان برای شما آغاز می شود. لازم است توجه کنید که اعتبار این نوع از ویزا حداکثر ۲ سال است و البته پس از ۲ سال امکان تمدید ویزا یا تبدیل آن به بلوکارت آلمان یا اتحادیه اروپا وجود دارد. شما به عنوان متقاضی کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی در سال ۲۰۲۲ باید از لیست مشاغل مورد نیاز آلمان اطلاع حاصل کنید و شرایط استخدام و اشتغال هر کدام را در نظر بگیرید. شغل های مورد نیاز در آلمان به شرح زیر است: نجار، نقاش (نقاشی ساختمان در آلمان)، کناف کار، تأسیسات، لوله‌ کش، جوشکار، راننده تراکتور، راننده ماشین سنگین، گارسون، پیشخدمت رستوران، مشاغل مربوط به کار چوب و طراحی داخلی، مشاغل مربوط به تأسیسات و تهویه، تراشکار، برشکار، کارگران ساختمانی، برق‌کار ماهر، آشپز ماهر، پروش دهنده دام. برای این که بدانید چگونه ویزای کار آلمان را بگیریم، ویزاپلاس مطالب مفیدی درباره ویزای کاری آلمان در سایت قرار داده است. مطالب ویزاپلاس را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شرایط کار در آلمان با ویزای کارگر ماهر بدون مدرک تحصیلی

چگونگی کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی

همان طور که در قسمت قبل گفته شد اگر شما تمایل به کار در آلمان مخصوصا با عنوان کارگر ماهر را دارید، باید پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر از طرف یک کارفرمای آلمانی دریافت کنید. برای رسیدن به این منظور شما می توانید با مراجعه به وب سایت هایی مانند EURES رزومه خود را بارگذاری و از آخرین اطلاعات و آگهی های کار در کل اتحادیه اروپا با خبر شوید. همچنین آژانس کار (Bundesagentur für Arbeit) به عنوان یکی از بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات بازار کار در آلمان، با داشتن شبکه ای با بیش از 700 آژانس و اداره از کل کشور آلمان می تواند به شما در جهت پیدا کردن شغل مورد نظر کمک شایانی کند. در آخر لازم است بدانید با توجه به قوانین کار آلمان در سال ۲۰۲۲ اشتغال و فعالیت در این کشور بدون مدرک تحصیلی تقریبا ممکن نیست، یعنی متقاضی دریافت ویزای کار آلمان باید فرد ماهری باشد که یا دارای مدرک تحصیلی آکادمیک است و یا مدرک فنی حرفه ای از خود دارد. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط ثبت شرکت در هامبورگ و سلیر شهرهای آلمان با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید.
کارشناسان و مشاورین حرفه ای موسسه مهاجرتی ویزا پلاس آماده پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه گرفتن ویزای کار آلمان هستند. شما می توانید برای اطلاع از ارزش و شرایط پرونده مهاجرتی خود و آگاهی از بهترین گزینه مهاجرتی، با ما تماس حاصل فرمایید. 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت