مشاوره رایگان: 02122110460
چگونه ویزای کار آلمان را اخذ نماییم ؟

کشور آلمان به عنوان پنجمین مقصد محبوب جهان برای مهاجرت معرفی شده است. اما دلیل این محبوبیت چیست؟ تحقیقات انجام شده نشان داد عملکرد اقتصادی، سیستم آموزشی و فرصت های شغلی بسیار خوب در این کشور باعث شده تا در لیست مقاصد محبوب برای مهاجرت قرار گیرد. آلمان یکی از بهترین و اقتصادی ترین کشور های حال حاضر در اروپا می باشد. اکثر مردم در تمام جهان امکان مهاجرت به آلمان را دارند و می توانند در این کشور به کار مشغول شوند.
برای مهاجرت به آلمان راه های زیادی وجود دارد. اتباع خارجی می توانند با دریافت ویزای کاری و اقامت آلمان مجوز کار را داشته باشند. در گذشته نه چندان دور موانع زیادی برای گرفتن ویزا کار در آلمان وجود داشت اما امروزه گرفتن ویزای کار برای مردم غیر اروپایی هم ممکن است. امروزه در آلمان به علت فقدان نیروی متخصص در بازار کار، رشد منفی جمعیت و نبودن امکان تامین این فقدان از طرف اتحادیه اروپا، کشور آلمان برای تامین نیروی کار از سایر کشور های جهان اجازه قانونی دارد. پس با توجه به شرایط موجود باید گفت تا به امروز گرفتن ویزای کار آلمان با چنین راحتی همراه نبوده است. کشور آلمان برای راحتی در فرایند صدور ویزا، مراحل اولیه از جمله جمع‌آوری مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک را به دفتر خدمات ویزا واگذار کرده است. البته در نهایت تصمیم‌ اصلی در مورد ویزای درخواستی از جانب سفارت آلمان گرفته می‌ شود. بدون شک ساده ترین راه برای ثبت شرکت کمک گرفتن از وکیل ثبت شرکت در آلمان است برای این منظور با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.

چگونگی اخذ ویزای کاری آلمان 

چگونگی اخذ ویزای کاری آلمان

دریافت ویزای کار در آلمان به دو روش ممکن است. در روش اول باید متقاضی کار از کارفرما های شرکت های آلمانی نامه ای تحت عنوان پیشنهاد شغلی دریافت کنند. برای رسیدن به این منظور متقاضی کار باید رزومه تحصیلی، کاری و سوابق حرفه ای خود را برای کمپانی ها و شرکت های مورد نظر ارسال کند و همچنین درخواست تعیین وقت مصاحبه با کارفرما را دریافت کند. اگر فرد متقاضی در مصاحبه قبول شد، لازم است تا کارفرما پیگیری های لازم برای فرستادن دعوت نامه را انجام دهد. روش دوم به اسم ویزای جستجوی کار در آلمان است که فقط مختص قاره اروپا و در دو کشور اتریش و آلمان این نوع از ویزا عرضه می شود. یعنی علاوه بر فرصت صدور پیشنهاد شغلی برای متقاضیان کار، امکان صدور ویزای جستجوی کار هم فراهم است. در نتیجه امروزه برای گرفتن ویزای کاری آلمان، یک موقعیت بسیار خوب فراهم است که متقاضیان کار می توانند از این فرصت سود ببرند. همان طور که تا به حال گفته شد دریافت ویزای جستوی کار در آلمان متقاضیان زیادی دارد و ما در ادامه مطلب به بررسی روش های پذیرش نیروی کار و شرایط دریافت ویزای اشتغال به کار می پردازیم. همچنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط ثبت شرکت در آلمان و اخذ ویزای این کشور با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

چگونه ویزای کار آلمان را بگیریم؟ 

چگونه ویزای کار آلمان را بگیریم؟

به طور کلی اگر تحصیلات دانشگاهی معتبر دارید، دارای تخصص و سابقه شغلی مرتبط با مشاغل مورد نیاز در آلمان هستید و همچنین اگر مدرک زبان آلمانی دارید، شما واجد شرایط دریافت ویزای کار آلمان (پذیرش نیروی کار در آلمان) هستید. در ادامه به بررسی و توضیح مراحل دریافت ویزای کار در آلمان می پردازیم.

  • اولین و مهم ترین مسئله، داشتن جاب آفر (JOB OFFER) است. یعنی شما باید از ایران با یک شرکت آلمانی قرارداد کاری امضا کنید. (قسمت اصلی فرآیند ویزای اشتغال ، همان گرفتن جاب آفر از یک شرکت آلمانی است) پس از چک شدن مدارک شما توسط آفیسر، با شما مصاحبه ‌ای در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انجام خواهد گرفت. در صورت دریافت قرارداد کاری با یک شرکت آلمانی، در زمان اعلام شده با مدارک کامل خود به سفارت مراجعه کنید. توجه کنید که سفارت آلمان در تهران، برای افرادی که قرارداد کاری معتبر دارند وقت VIP صادر می کند.
  • شما باید دارای حداقل مدرک لیسانس و تائیدیه (ZAB) باشید.
  • دارای سابقه کار مرتبط ترجیحا از طرف بیمه تامین اجتماعی، دارای حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی که باید بررسی و اثبات شود.
  • تسلط کافی به زبان آلمانی حداقل در سطح A2 و یا زبان انگلیسی تسلط در سطح IELTS5.5
  • شرط سنی از ۲۵ تا ۴۵ سال ( قانون نیست و صرفه بر حسب تجربه کاری است.)

در صورت وجود هر گونه ابهام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط ثبت شرکت در هامبورگ و سلیر شهرهای آلمان با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید.

چگونه ویزای کار آلمان را بگیریم؟ 

پس از بررسی پرونده، یک الی دو ماه بعد با شما تماس گرفته می‌شود (سفارت در این ۱ الی ۲ ماه، اعتبار قرار داد کاری شما را دقیقا بررسی خواهد کرد، پس لازم است دعوت نامه کاری شما کاملا واقعی باشد.) در صورت موافقت با درخواست شما، باید در زمان اعلام شده جهت دریافت ویزای کار به سفارت آلمان مراجعه کنید و پاسپورت خود را تحویل دهید تا طی دو الی سه هفته بعد، ویزای اشتغال خود را تحویل بگیرید.

اگر پس از مطالعه مقاله دریافت ویزای کار آلمان، سوالی درباره شرایط مهاجرت دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق تماس با ویزاپلاس از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شوید و با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاه‌ها  
سلام چه موقع میتونم بعد از دریافت ویزای کار بلوکارت آلمان بگیرم و خانوادم با خودم ببرم؟
به نقل از محمد پاکدل:
سلام چه موقع میتونم بعد از دریافت ویزای کار بلوکارت آلمان بگیرم و خانوادم با خودم ببرم؟
سلام و وقت بخیر وقتی ویزای کار آلمان دریافت کردید باید حدود دو الی سه سال کار کنید تا حقوق شما به عدد معینی برسه و بعد درخواست بلوکارت بدید. در مورد خانواده هم شما نیاز به دریافت بلوکارت ندارین با همین ویزای کاری میتونید برای خانواده نیز درخواست ویزای همراه بدید.
سلام هشت سال در زمینه کامپیوتر و برنامه نویسی کار می کنم و لیسانس مهندسی نرم افزار دارم چه شرایطی باید داشته باشم تا ویزای کار آلمان بگیرم؟
به نقل از سارا:
سلام هشت سال در زمینه کامپیوتر و برنامه نویسی کار می کنم و لیسانس مهندسی نرم افزار دارم چه شرایطی باید داشته باشم تا ویزای کار آلمان بگیرم؟
سلام و درود بر شما اولین شرایط این است کار شما با بیمه رد شده باشه و کمتر از 40 سال سن داشته باشید. جهت بررسی شرایط شما با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.
نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت

سوالات متداول چگونه ویزای کار آلمان را اخذ نماییم ؟

برای اخذ ویزای کار آلمان چه شرایطی باید داشت؟

مهم ترین شرایط افراد برای اخذ ویزای کاری آلمان سن مناسب، مدرک زبان، سابقه کار و تمکن مالی است.

مهم ترین مزایای ویزای کاری آلمان چیست؟

از مهم ترین مزایای ویزای کاری آلمان امکان اخذ اقامت دائم برای خود و همراهان، حق کار به صورت تمام وقت، حق تحصیل رایگان فرزندان و اخذ پاسپورت آلمان است.

ویزای کار آلمان چقدر اعتبار دارد؟

ویزای کاری آلمان 4 سال اعتبار دارد.