مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای پرتغال

شهروندان کشورهای کانادا، ایالات متحده، نیوزلند و بیشتر کشورهای اروپایی که تحت توافق نامه شینگن زندگی می‌کنند می‌توانند حداکثر ۹۰ روز بدون ویزا از کشور پرتغال دیدن کنند. ما ایرانی‌ها اما باید برای سفر به کشور بسیار زیبای پرتغال ویزا دریافت کنیم. پرتغال در غربی‌ترین بخش اروپا واقع شده است و به عنوان یکی از با قدمت‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. جمهوری پرتغال به دلیل اقتصاد درخشان و شکوفا از استانداردهای بالایی از زندگی برخوردار است و با کشورهای توسعه یافته جهان رقابت می‌کند. هزینه زندگی در لیسبون بزرگترین شهر و پایتخت پرتغال با وجود این‌که یکی از شهرهای گران‌ قیمت این کشور به شمار می‌رود، بسیار منطقی و مقرون به صرفه است. نرخ پایین جرم و جنایت در پرتغال باعث افزایش مهاجرت خارجی‌های به این کشور مهاجر دوست شده است. دسترسی به سیستم بهداشتی رایگان، تحصیل رایگان، حمل و نقل مدرن، اقتصاد فعال و بسیاری از موارد دیگر مزایای زندگی در پرتغال هستند که از طریق دریافت ویزا در دسترس ما قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پرتغال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی قانون معافیت از پرداخت مالیات در ۱۰ سال اول اقامت است، قانونی که مهاجران فراوانی را تشویق به سرمایه گذاری در این کشور می‌کند. در این مطلب مواردی همچون انواع ویزا و گلدن ویزای پرتغال، نحوه درخواست ویزا، مدارک مورد نیاز و خدمات ویزای پرتغال توسط ویزا پلاس مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر علاقه‌مند به دریافت ویزای کشور پرتغال هستید این مطلب برای شما مفید خواهید بود. با ویزا پلاس همراه باشید.

ویزا پرتغال

ویزای پرتغال چند نوع است

کشور پرتغال به دلیل برتری اقتصادی، فرهنگی و خدمات رسانی به شهروندان خود در ده‌های اخیر توانسته است خود را به عنوان کشوری مهاجر پذیر معرفی کنید، بر همین اساس مهاجران به دلایل مختلف برای دریافت ویزای پرتغال اقدام می‌کنند. ویزای بلند مدت پرتغال ویزاهایی هستند که به صورت دائم و یا موقت برای افراد صادر می‌شوند. انواع ویزای پرتغال عبارتند از:

  • ویزای کار: ویزای کار پرتغال معمولاً برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که در یک شرکت پرتغالی سمتی برای انجام یک کار مبتنی بر مهارت را پیدا کرده‌اند، صادر می‌شود. کشور پرتغال برای تحقیقات علمی و فعالیت‌های آموزش محور نیز ویزای کمتر از یک سال صادر می‌کند. علاوه بر ویزای بلند مدت، پرتغال برای کارهای فصلی نیز ویزای ۹۰ روزه صادر می‌کند.
  • ویزای دانشجویی: این نوع ویزا در صورت دریافت پذیرش از یک موسسه عالی آموزشی در پرتغال صادر می‌شود. قوانین ویزای دانشجویان بین‌المللی پرتغال به ملیت دانشجو و همچنین مدت دوره‌ آموزش وابسته است. تنها افرادی باید برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند که به ویزای شینگن نیاز دارند. شهروندان استرالیا، کانادا و ایالات متحده می‌توانند با پاسپورت خود به مدت سه ماه بدون دریافت ویزا در پرتغال زندگی کنند. دانشجویان می‌توانند برای دوره‌های بیش از ۳ ماه برای دریافت اقامت موقت اقدام کنند. برنامه‌های تحصیلی، کارآموزی بدون حقوق،‌ تبادل دانشجو، انجام کارهای داوطلبانه و انسان دوستانه و مواردی از این قبیل فعالیت‌هایی هستند که نیاز به دریافت ویزا دارند.
  • ویزای درمانی: این نوع ویزای اقامت موقت برای اهداف درمانی صادر می‌شود. این ویزا که با عنوان ویزای الحاق خانواده نیز شناخته می‌شود، برای افرادی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند و قصد دارند به یکی از اعضای خانواده که در پرتغال ملحق شوند و او را در مراحل درمان یک بیماری همراهی کنی صادر می‌شود.
  • ویزای بازنشستگی: افرادی که در پرتغال کار نمی‌کنند و یا به تحصیل نمی‌پردازند می‌توانند از ویزای بازنشستگی استفاده کنند. بازنشستگان می‌توانند مشروط بر این که بودجه کافی برای ادامه اقامت خود در پرتغال را داشته باشند در این کشور زندگی کنند. ویزای D7 پرتغال اغلب برای بازنشستگانی مناسب است که درآمد و یا حقوق بازنشستگی مناسب، حداقل 700 یورو در ماه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید.
  • ویزای طلایی پرتغال: هدف دولت پرتغال از ویزای طلایی جذب سرمایه بین المللی به داخل کشور است. این فرصت برای تمام متقاضیان بین المللی وجود دارد تا در مدت 5 سال بتوانند با ویزای طلایی پرتغال اقامت پرتغال را به دست آورند. اخذ اقامت از راه خرید ملک پرتغال و اخذ ویزای طلایی پرتغال یکی از شیوه های پرطرفدار اخذ اقامت در سرتاسر دنیا محسوب می شود. 

لازم به ذکر است که اتباع خارجی می‌توانند ویزای پرتغال خود را تمدید کنند. علاوه بر این، ویزاهای کار یا الحاق خانواده نیز در نهایت منجر به دریافت اقامت دائم می‌شود. افرادی که از طریق ویزای تحصیلی وارد پرتغال شده‌اند نیز می‌توانند در صورت یافتن شغل مناسب برای دریافت ویزای کار اقدام کنند. مدارک لازم برای دریافت هر ویزا براساس وضعیت فعلی اقدام کننده تعیین می‌شود. به عنوان مثال، کارمندان ملزم به ارائه قرارداد استخدام، صورت حساب ۶ ماهه بانک و فرم مالیاتی را ضمیمه مدارک خود کنند.

ویزای پرتغال چند نوع است

خدمات ویزای پرتغال

به طور کلی دریافت ویزای کشورهای اروپایی تبدیل به یکی از چالش‌های بزرگ مهاجرت شده است. مدارک لازم، زمان‌بندی درست، بودجه بندی، دریافت وقت سفارت و پرداخت هزینه‌های مورد نیاز تنها بخش کوچکی از فرایند دریافت ویزا هستند. با وجود این‌که راهنمای دریافت ویزای پرتغال در سایت‌های مختلفی از جمله سایت رسمی وزارت امور خارجه پرتغال قرار داده شده است، تغییر در قوانین و در نتیجه تغییر در مدارک مورد نیاز باعث می‌شود روند دریافت ویزا با مشکلات فراوانی روبه‌رو شود. به عنوان مثال، نقصی مدرک می‌تواند منجر به رد شدن درخواست ویزای شینگن شما شود و به سابقه شما در زمینه دریافت ویزا خدشه وارد کند، همین امر می‌تواند در آینده باعث شود برای دریافت ویزا با مشکلات بسیار جدی‌ای روبه‌رو شوید، به همین منظور توصیه می‌شود صفر تا صد فرایند مهاجرت خود را به شرکت‌هایی بسپارید که سال‌ها در زمینه دریافت انواع ویزای پرتغال فعال بوده‌اند و به نتایج قابل قبولی دست یافته‌اند. گذرنامه، فرم درخواست ویزای پرتغال، مدرک اقامت، بلیط رفت و برگشت، کپی ویزای قبلی، عکس پرسنلی، مدارکی هستند که برای دریافت ویزا الزامی هستند. شما می‌توانید با کمک مشاوران ویزا پلاس از نحوه پرداخت هزینه‌های مورد نیاز دریافت ویزا، نحوه پاسخ به سوالات درخواست ویزا آگاهی پیدا کنید و در نهایت ارائه مشاوره در زمینه دریافت ویزای مناسب وضعیت کنونی شما، روند مهاجرت را برای شما عزیزان آسان کنند. لازم به ذکر است که دریافت ویزای پرتغال حداقل دو هفته کاری زمان می‌برد. با این وجود عواملی مانند وضعیت فعلی شما و ویزایی که قصد دریافت آن را دارید نقش مهمی در زمان دریافت ویزا ایفا می‌کند. علاوه بر این، زمان دریافت ویزای پرتغال برای شهروندان کشورهای ایران و افغانستان می‌تواند تا ۶۰ روز به طول بینجامد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کشور زیبای پرتغال و دریافت مشاوره در خصوص سرمایه گذاری در این کشور با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت