مشاوره رایگان: 02122110460

یکی از موضوعاتی که امروزه ذهن بخش زیادی از جامعه ما را به خود مشغول کرده، مهاجرت می باشد. از طرفی تنوع بالا در انتخاب می تواند در مراحل شروع کار باعث سردرگمی شود. یک موضوع دیگر که ممکن است باعث سردرگمی شود، حرفها و شایعاتی است که از دور و نزدیک می شنویم، به همین دلیل اگر شما واقعا قصد مهاجرت دارید باید حرفهای دیگران را کنار بگذارید و ابتدا اولویت های خود را مشخص کرده و در قدم بعدی ببینید که چه کشوری می تواند بستر خوبی برای فعالیت های آتی شما فراهم سازد. در ادامه این مطلب از ویزا پلاس قصد داریم به این سوال که "اقامت در کدام کشور بهتر است" پاسخ دهیم و تجربیات و اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

بهترین کشورها برای اقامت

فنلاند

فنلاند کشوری است برای افرادی که می خواهند زندگی آرامی داشته باشند و حتی دغدغه هایی که در نروژ و کانادا ممکن است داشته باشند را پشت سر بگذارند. این کشور که امن ترین کشور دنیا لقب گرفته یکی از بهترین کشورهایی است که می توانید به آن سفر کنید. در فنلاند شما نزدیک به مدار قطب شمال هستید و می توانید شفق قطبی را تماشا کنید، اما در نظر داشته باشید که اگر سرما شما را اذیت می کند، این کشور گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. بهترین راه های مهاجرت به این کشور از طریق کار و تحصیل است، اما باید در نظر داشته باشید که گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور به دلیل هزینه بسیار بالا مناسب نخواهد بود.

نیوزیلند

نیوزیلند یکی از کشورهایی است که طبیعت بسیار زیبا، مردمی مهربان و سطح زندگی شهروندی بسیار خوبی دارد. خدمات بسیار خوبی که نیوزیلند در اختیار شهروندان خود قرار می دهد باعث شده که این کشور به یکی از گزینه های بسیار مناسب برای مهاجرت تبدیل شود. بهترین روش برای مهاجرت به این کشور از طریق ویزای کار، ویزای مهارت و یا تحصیل در این کشور است. نظام آموزشی این کشور بسیار قوی است و به همین دلیل کیفیت تحصیل در این کشور می تواند بسیار بالا باشد. اگر به دنبال یک کشور زیبا و خوش آب و هوا هستید شک نکنید که نیوزیلند گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که این کشور در رده بندی بهترین کشورهای جهان در رتبه 13 قرار دارد.

ایسلند

ایسلند به طبیعت خیره کننده و زیبایش معروف است. از طرف دیگر، در سال های اخیر این کشور از سوی سازمان صلح جهانی بعنوتن آرام ترین کشور جهان نام گرفته است. البته باید در نظر داشته باشید که معمولا کشورهای شمال اقیانوس اطلس (کشورهای اسکاندیناوی) آرام هستند. همچنین بهتر است بدانید که در سالهای اخیر تغییرات زیادی در خصوص برابری های جنسیتی در این کشور انجام شده و همین باعث بالا رفتن کیفیت زندگی در این کشور شده است. این کشور در رده بندی جهانی بهترین کشورهای جهان در رتبه 12 قرار دارد.

نروژ

نروژ همیشه به این معروف بوده که مردم آن زندگی راحت و شادی دارند. می توان گفت تقریبا همه مردم در این کشور زندگی آرامی دارند. جالب است بدانید که آلودگی های محیطی در این کشور بسیار پایین هستند. این کشور همچنین طبیعت بسیار زیبایی دارد که در نوع خود بی نظیر است. آموزش نیز در این کشور به طور کلی رایگان است. از همه مهمتر، فساد اداری و اقتصادی در این کشور صفر است که نروژی ها بسیار به این موضوع می بالند. از سوی دیگر قوانین مهاجرت به این کشور زیاد پیچیده نیستند و همین امر باعث شده که نروژ بیشتر مورد توجه افرادی قرار بگیرد که به دنبال آرامش هستند. معمولا افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند از طریق ثبت شرکت در نروژ، ویزای کاری یا ویزای تحصیلی اقدام می کنند.

بهترین کشورها برای اقامت

سوئد

سوئد یکی از کشورهای محبوب برای مهاجران است و دلیل آن را می توان تامین اجتماعی قوی و اهمیت دادن به حقوق بشر در این کشور دانست. البته باید در جریان باشید که با ورود مهاجران زیاد، به خصوص در سالهای اخیر و در جریان نا امنی ها و مشکلات در سرتاسر جهان، این کشور دچار گوناگونی جمعیت شده است، به گونه ای که در سال 2019 بیش از 13 درصد جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل داده اند. همین امر باعث می شود که ما در ویزاپلاس به افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند پیشنهاد دهیم که ابتدا به صورت کامل در مورد اینکه در این کشور شرایط چگونه است تحقیق کنند.

آلمان

آلمان یکی از کشور های پیشرفته و صنعتی جهان است که دانشگاه های قدیمی و سطح علمی بالایی دارد. از طرفی فرصت های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد و از سوی دیگر میزان وقوع جرم و جنایت در آن بسیار پایین می باشد. همین امر باعث شده که مهاجرانی که به اروپا می آیند کشور آلمان را در اولویت قرار دهند. این کشور که دارای یکی از ثروتمندترین اقتصادهای دنیاست، تعداد زیادی نیروی کار ماهر و متخصص دارد و از طرفی همیشه به نیروی کار متخصص و با مهارت بالا نیاز دارد. این مساله باعث شده بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور دارند از طریق ویزای کاری، ویزای مهارت و ویزای تحصیلی اقدام کرده و پس از مدتی نسبت به دائمی کردن اقامت خود اقدام نمایند.

مالزی

مالزی یکی از کشورهای بسیار خوبی است که مسلمانان می توانند به آن مهاجرت کنند. در نظر داشته باشید که این کشور به عنوان بهترین کشور مسلمان انتخاب شده است. از آنجایی که جمعیت هایی از مناطق مختلف جهان از جمله هندوستان، چین، مالا و ... در این کشور جمع شده اند، در بدو ورود به این کشور شاهد تنوع بالا، اما صلح آمیزی خواهید بود. مسلمانان بایستی این موضوع را به یاد داشته باشند که غذای حلال به راحتی در این کشور یافت می شود و لازم نیست نگران این موضوع باشند. مالزی دارای طبیعتی زیبا و دلنشین است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت این کشور می کشاند. مهاجرت به این کشور معمولا از طریق ویزای کاری و ویزای تحصیلی انجام پذیر است.

کانادا

کانادا بی تردید یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجران است و به طور کلی سیاست های این کشور از مهاجران استقبال می کند. دلایل اصلی محبوب بودن این کشور برای مهاجران آموزش مفید و رایگان، رونق و ثبات اقصادی ، محیطی پیشرفته و با کیفیت، سطح زندگی شهروندی بالا و ... می باشند. این کشور پهناور دارای امنیت بالایی است و همین امر باعث شده که محبوبیت آن بیشتر شود. در صورتی که تخصص در انجام کاری دارید یا دانشجو هستید و از طرفی از نظر مالی می توانید هزینه های رفتن به کانادا را متقبل شوید، این کشور گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

 

 

 

نوشتن دیدگاه