مشاوره رایگان: 02122110460
راهنمای جامع اقامت طلایی پرتغال 2022

اقامت در کشور پرتغال رویای بسیاری از افرادی است که اندیشه مهاجرت را در سر می پرورانند. این کشور با در نظر گرفتن شرایط آسان برای ورود مهاجرین، تحقق این آرزو را تسهیل نموده است. دریافت ویزای طلایی روشی برای کسب اقامت پرتغال در طی پروسه ای 5 ساله است.

ویزای طلایی پرتغال

ثبت درخواست برای اخذ گلدن ویزای پرتغال و اقامت در پرتغال نیازمند ارائه مدارکی نظیر سوابق تحصیلی و شغلی نیست و افراد بدون محدودیت سنی و صرفا با سرمایه گذاری در این کشور قادر خواهند بود، اقامت پرتغال را در سال 2022 کسب نمایند. برای انجام سرمایه گذاری در این کشور، هشت روش متنوع ارائه شده است که متقاضی صرفا با توجه به شرایط خود مجاز به انتخاب یکی از طرق مشخص شده است. هیچ یک از روش های سرمایه گذاری بر دیگری برتری نداشته و امتیاز مازادی برای فرد به همراه نخواهد داشت.

روش ها و شیوه های سرمایه گذاری جهت اخذ ویزای طلایی

روش ها و شیوه های سرمایه گذاری جهت اخذ ویزای طلایی

متقاضی دریافت ویزای طلایی پرتغال باید سرمایه نقدی مشخصی را در کشور پرتغال صرف امور اقتصادی نماید. کشور پرتغال برای شفاف سازی امور مهاجرین، هشت روش مختلف را برای انجام سرمایه گذاری تعیین نموده است که در ادامه معرفی خواهند شد.
1. سرمایه گذاری به ارزش یک میلیون یورو: در این روش، سرمایه گذار باید در یکی از بانک های فعال در کشور پرتغال سپرده ای به ارزش یک میلیون یورو افتتاح نماید. البته امکان خرید اوراق بهادار و یا سرمایه گذاری در شرکت های دولتی و خصوصی از طریق تهیه سهام نیز وجود دارد. جهت دریافت اقامت از طریق تمکن مالی پرتغال تماس بگیرید.
2. ایجاد 10 شغل تمام وقت در پرتغال: متقاضیانی که این روش را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند باید قادر به تولید 10 شغل و یا بیشتر، در این کشور باشند . در این روش میزان سرمایه و آورده نقدی متقاضی مشخص نشده است و صرفا خلق موقعیت شغلی حائز اهمیت است.
3. واگذاری سرمایه به ارزش 500 هزار یورو: این شیوه سرمایه گذاری مختص افرادی است که خرید ملک در پرتغال را گزینش نموده اند. متقاضیان این سبک سرمایه گذاری با خرید ملکی به ارزش 500 هزار یورو، سرمایه خویش را به کشور پرتغال منتقل می کنند. البته در زمان انتخاب ملک، می توان دو یا چند ملک را برای سرمایه گذاری انتخاب نمود. آنچه در این حالت مهم تلقی می شود میزان آورده نقدی است که نباید کمتر از حد تعیین شده باشد. متقاضی بعد از طی پروسه خرید، امکان اجاره دادن ملک خویش را دارد اما، قبل از اتمام 5 سال، مجوز فروش ندارد.

دریافت اقامت پرتغال در سال 2022
4. واگذاری سرمایه با ارزش 350 هزار یورو: در این روش نیز سرمایه متقاضی، صرف خرید ملک می شود. با این تفاوت که گزینش ملک باید از موارد موجود در مناطق بازسازی شهر که طول عمر آنها بیشتر از 30 سال است، صورت گیرد. خریدار بعد از انجام بازسازی ملک خویش مجاز به اجاره دادن آن است. همچنین استفاده شخصی از ملک نیز بلامانع خواهد بود.
5. واگذاری سرمایه به ارزش 350 هزار یورو در امور تحقیقاتی: در این روش آورده متقاضی در موسسات برخوردار از زیرساخت فناوری و علمی، هزینه می شود. چنانچه پروژه و شرکت مربوطه منحل شود، این روش برای اخذ ویزا با شکست مواجه خواهد شد.
6. واگذاری سرمایه به ارزش 280 هزار یورو: متقاضیانی که آورده نقدی محدود تری دارند با انتخاب این روش، سرمایه خویش را صرف بازسازی بناهای قدیمی پرتغال می نمایند. پس از پایان دوره 5 ساله، مبلغ پرداخت شده در این مرحله به اضافه سودی در حدود 2 تا 4 درصد به متقاضی عودت داده می شود.
7. واگذاری سرمایه به ارزش 350 هزار یورو جهت خرید اوراق: متقاضیان می توانند برای سرمایه گذاری در پرتغال، با خرید اوراق صندوق سرمایه گذاری، خود را از پرداخت مالیات معاف نمایند. انجام سرمایه گذاری صرفا در شرکت هایی پذیرفته می شود که در زمان واگذاری سرمایه، بیش تر از 5 سال سابقه فعالیت داشته باشند.
8. واگذاری سرمایه به ارزش 280 هزار یورو در مناطق کم تراکم جمعیتی: سرمایه گذاران می توانند برای اخذ ویزای طلایی، در مناطقی از پرتغال سرمایه گذاری کنند که جمعیت آن کمتر از 100 نفر در هر متر مربع است.

شرایط اخذ اقامت طلایی پرتغال در سال 2022

شرایط اخذ اقامت طلایی پرتغال در سال 2022

کشور پرتغال شرایط سهل گیرانه ای را برای متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته است. تنها شرط لازم برای اخذ ویزای طلایی و دریافت اقامت در این کشور، افتتاح یک حساب بانکی برای انتقال آورده نقدی فرد است. متقاضیان برای انجام این کار طبق مقرارت جاری در این کشور، نیاز به کدی تحت عنوان شماره مالیاتی دارند که برای دریافت آن باید به مقامات مالیاتی رجوع نمایند.

دریافت اقامت پرتغال در سال 2022

پروسه دریافت ویزای طلایی پرتغال از لحظه انجام سرمایه گذاری آغاز می شود. دریافت اولین مجوز اقامت، 6 تا 8 ماه به طول خواهد انجامید. اعتبار مجوز صادره پس از اتمام، قابل تمدید است. فرد متقاضی پس از پایان دوره یک ساله اول، درخواست خویش را برای تمدید مدت اقامت ثبت نموده و مجوز جدیدی برای طول مدت 2 ساله اخذ می کند. پس از اتمام دوره 5 ساله، آزمون زبانی برای متقاضی برگزار می شود. در صورت پذیرفته شدن فرد در آزمون، چنانچه متقاضی در بافت جامعه نیز مورد پذیرش قرار گرفته باشد، تابعیت پرتغال و پاسپورت این کشور که از نظر قدرت در رده چهارم جهان قرار دارد، برای وی صادر خواهد شد. در صورت عدم پذیرش در آزمون زبان، اقامت دائم به متقاضی داده می شود.

دریافت اقامت پرتغال در سال 2022

برنامه ویزای طلایی پرتغال

برنامه ویزای طلایی پرتغال از سال 2012 آغاز شد. در این برنامه در برابر سرمایه گذاری پنج ساله در پرتغال به متقاضیان غیر اتحادیه اروپا و خانواده های آن ها اجازه اقامت داده می شود. برنامه ویزای طلایی پرتغال یکی از جذاب ترین و منحصر به فرد ترین برنامه های موجود است که می توان بدون اقامت دائم در پرتغال از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک اقامت دائم پرتغال و پاسپورت آن را اخذ کرد. در واقع متقاضیان و همراهان آن ها باید هر دو سال حداقل برای دو هفته در کشور پرتغال حضور داشته باشند. توجه داشته باشید که این برنامه هر دو سال یکبار نیاز به تمدید دارد. در برنامه ویزای طلایی پرتغال می توان همسر، فرزندان وابسته زیر 18 سال، فرزندان 18 ساله و سن بالاتر که وابسته به خانواده هستند و به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در حال تحصیل هستند و همچنین والدین وابسته 66 ساله و سن بالاتر را اضافه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ویزای طلایی پرتغال می توانید با مشاوران ما در تماس باشید. مشاوران متخصص ویزاپلاس شما را آگاه می کنند تا بتوانید در سریع ترین زمان اقامت دائم کشور پرتغال را دریافت کنید.

برنامه ویزای طلایی پرتغال

مزایای اخذ ویزای طلایی پرتغال

دولت آلمان با اجرای ویزای طلایی پرتغال سرمایه خارجی را جذب و به اقتصاد خود کمک می کند. ویزای طلایی پرتغال مزایای زیادی دارد که شامل:

  • امکان زندگی و اجازه ی کار در پرتغال در طول دوران اقامت موقت
  • امکان اخذ اقامت برای تمام اعضا خانواده
  • اخذ شهروندی و پاسپورت در سال ششم
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزندان
  • استفاده از خدمات درمانی
  • گرفتن اقامت دائم پرتغال بعد از پنج سال
  • دسترسی بدون ویزا به تمام کشورهای شینگن

به طور کلی از عامل اصلی این نوع ویزا شرایط دریافت ویزای طلایی پرتغال است. در واقع در کشور پرتغال به افراد این فرصت داده می شود تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن ویزا پرتغال را دریافت کنند. افراد می توانند از راه های مختلفی چون خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند. پاسپورت کشور پرتغال جزء پنج پاسپورت قدرتمند دنیا است. با توجه به مزایای منحصر به فرد ویزای طلایی پرتغال متقاضیان می توانند پس از گذشت پنج سال نسبت به اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوران ویزا پلاس کمک بگیرید. آن ها شما را با تمام مزایای این نوع ویزای پرتغال آشنا می کنند تا با اطمینان بیشتری با کمک این ویزا به اقامت دائم کشور پرتغال دست یابید.

 

هزینه اخذ اقامت طلایی پرتغال در سال 2022

هزینه اخذ اقامت طلایی پرتغال در سال 2022

اخذ ویزای طلایی پرتغال نیازمند هزینه کرد مبالغی به صورت روتین است. به عنوان مثال کلیه سرمایه گذاران در این کشور مشمول پرداخت مالیات هستند. پرداخت هزینه های مربوط به انتقال سند، وکیل، نماینده مالیاتی و موارد دیگری از این دست نیز جزء هزینه های معمول دریافت ویزای طلایی محسوب می شوند.
علاوه بر موارد پیش گفته، هر فرد متقاضی مهاجرت به پرتغال باید برای انجام امور مربوط به انتخاب ملک و انجام سرمایه گذاری، به این کشور سفر نماید. لذا هزینه دریافت ویزای شینگن نیز در موقع تخمین هزینه ها باید در نظر گرفته شود. به علاوه هزینه های مربوط به اقامت در هتل و موارد دیگری از این دست نیز باید برآورد شوند.
ویزاپلاس ارائه دهنده مشاوره امور مهاجرتی با همکاری وکلای تراز اول و قابل اعتماد داخلی و خارجی، آخرین و دقیق ترین قوانین و اطلاعات مهاجرتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده و به هر فرد با توجه به شرایط خود، کمک می کند تا بهترین مقصد ممکن را برای مهاجرت یا سرمایه گذاری انتخاب کند. شما عزیزان می توانید ویزای طلایی پرتغال را از انواع راه های ممکن از جمله ویزای d7 پرتغال دریافت نمائید. شما می توانید برای ارتباط با مشاوران یا وکلای ما در ویزاپلاس با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ها  
-1
سلام وقت بخیر
اگه ممکنه هزینه حدودی کل پروسه رو بفرمایین. منظورم اینه که در نهایت گرفتن ویزای طلایی پرتغال چقدر برامون هزینه داره؟
درود بر شما. ممنون از اطلاعات کاملتون. سوالی که از خدمتتون دارم اینه که با توجه به این که پسر من کمتر از یک سال دیگه 18 سالش میشه، آیا می شه اون قدر سریع فرایند رو طی کرد که به سن سربازی نرسه و از طرفی بتونه توی پرونده ما رد بشه اسمش برای گرفتن گلدن ویزا؟
به نقل از سمیرا صبوری:
سلام وقت بخیر
اگه ممکنه هزینه حدودی کل پروسه رو بفرمایین. منظورم اینه که در نهایت گرفتن ویزای طلایی پرتغال چقدر برامون هزینه داره؟

سلام خانم صبوری عزیز
مجموع هزینه های شما برای دریافت ویزای طلایی پرتغال، شامل هزینه‌ی بلیط، هزینه‌ی سفارت، دریافت پاسپورت (درصورت نداشتن پاسپورت)، چک‌آپ‌های پزشکی، هزینه‌ی سرمایه‌گذاری (براسا برنامه‌ی انتخابی شما) و هزینه‌های شخصی شما در مقصد است. حالا بسته به این که قصد داشته باشید چه مدت در پرتغال بمانید هم هزینه‌ها متغیر خواهند بود. به همین دلیل اصلاً نمی‌توان یک هزینه ثابت و قطعی را برای این کار در نظر گرفت. با این حال عمده هزینه شما هزینه ای است که برای سرمایه‌گذاری پرداخت می‌کنید، اما مابقی هزینه‌ها هم باید حتما در نظر گرفته شوند تا دست خالی اقدام نکنید.
به نقل از سهراب عمید:
درود بر شما. ممنون از اطلاعات کاملتون. سوالی که از خدمتتون دارم اینه که با توجه به این که پسر من کمتر از یک سال دیگه 18 سالش میشه، آیا می شه اون قدر سریع فرایند رو طی کرد که به سن سربازی نرسه و از طرفی بتونه توی پرونده ما رد بشه اسمش برای گرفتن گلدن ویزا؟

سلام بر شما جناب آقای عمید. پروسه دریافت ویزای طلایی پرتغال چیزی حدود 6 الی 9 ماه طول می‌کشد. بنابراین اگر تا پیش از این زمان پسر نازنین شما به سن قانونی نرسیده باشد، می‌توانید با خیال راحت گلدن ویزای ایشان را هم در پرونده خودتان ثبت کنید.
نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت

سؤالات متداول ویزای طلایی پرتغال

آیا ویزای طلایی پرتغال منجر به تابعیت می‌شود؟
بله. دارندکان ویزای طلایی پرتغال برای کرفتن تابعیت این کشود باید ثابت کنند که ارتباط تنگاتنگی با این کشور دارند و در آزمون پایه‌ی زبان این کشور هم شرکت کنند و قبول شوند تا بتوانند تابعیت پرتغال را به دست آورند.
ویزای طلایی پرتغال چندساله است؟
این ویزا 2 ساله است و هر دو سال یک بار می توانید آن را تمدید کنید. بعد از گذشت 5 سال از دریافت و تمدید گلدن ویزا، می توان برای دریافت تابعیت دائمی اقدام کرد.
حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای دریافت ویزای طلایی پرتغال چقدر است؟
ارزان ترین برنامه سرمایه‌گذاری برای دریافت گلدن ویزای پرتغال، سرمایه‌گذاری 250 هزار یورویی است که در پروژه های حفاظت از میراث فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای دریافت ویزای طلایی، فرزندان تا چه سنی می‌توانند در پرونده‌ی خانواده‌ی خود قرار بگیرند؟
فرزندان تا 18 سالگی یعنی تا پیش از سن قانونی تحت سرپرستی خانواده خود هستد و در پرونده‌ی آن‌ها قرار می‌گیرند، اما بعد از 18 سالگی مستقل به حساب می‌آیند و قرار گیری آن‌ها در پرونده‌ی خانواده، منوط به اثبات وابستگی (تا 26 سالگی) است.
آیا امکان مشمول شدن پدر و مادرها هم در ویزای طلایی پرتغال وجود دارد؟
بله پدر و مادر شخص اصلی و و والدین همسر، چنانچه 66 سال به بالا داشته باشند، در پرونده قرار می‌گیرند.