مشاوره رایگان: 02122110460
مدارک لازم برای ویزای کار آلمان

رشد منفی جمعیت و کمبود نیروی انسانی برای مشاغل مهندسی، فنی و پزشکی در کشور آلمان طی سال های گذشته باعث شده تا دولت این کشور برای جذب متخصصان خارجی قوانین مهاجرت کاری را تسهیل کند. همین امر باعث شده تا افراد متخصص و جویای کار به آلمان مهاجرت کنند. با توجه به قانون جدید آلمان که به مهاجران اجازه می دهد، شش ماه در این کشور اقامت کنند و کار متناسب با رشته تحصیلی خود یا مدرک فنی که دارند را پیدا کنند، بسیاری از مهاجران برای دریافت ویزای کار آلمان اقدام نموده اند. در مباحث پیشین درباره شرایط ویزای کار آلمان توضیحاتی ارائه کردیم. در این مقاله نیز به مدارک لازم برای ویزای کار آلمان می پردازیم.
با توجه به این که ویزای کار آلمان به دو صورت صادر می ‌شود، هر یک از آن ‌ها مدارک مورد نیاز خود را دارند. به همین خاطر در ادامه مدارک مورد نیاز برای هر یک از این دو نوع ویزا را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مجموعه ویزا پلاس به شما کمک می کند تا در این راه، تمامی قدم ها را به درستی بردارید و چیزی را از قلم نیندازید، تا کارها به درستی و در زمان خود پیش برود.

مدارک لازم برای ویزای جاب آفر آلمان

مدارک لازم برای ویزای جاب آفر آلمان

ویزای جاب آفر در واقع در صورتی به مهاجران داده می‌شود که یک قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی داشته باشند. این نوع ویزا مخصوص افرادی است که تحصیلات آکادمیک دارند و از دانشگاه های معتبر آلمان یا سایر کشورهایی که مدارک آن ها مورد تأیید آلمان است، فارغ التحصیل شده اند. مهاجرانی که برای اخذ ویزای کاری آلمان اقدام می کنند، بایستی به زبان انگلیسی و آلمانی تسلط داشته باشند. ویزای جاب آفر به دو نوع ویزای کارت آبی و ویزای کار تقسیم می شوند. توجه داشته باشید که این مدارک باید به همراه ترجمه آلمانی باشد و دارای دو نسخه کپی باشند. قطع کپی مدارک باید روی برگه A4 باشد. در غیر این صورت مورد تایید قرار نمی گیرد.
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب آفر آلمان به شرح زیر است:
• عکس متقاضی که دارای شرایط گذرنامه باشد.
• تکمیل فرم درخواست ویزا و اقامت آلمان
• گذر نامه دارای اعتبار که دو صفحه خالی داشته باشد به همراه کپی آن
• مدارک هویتی به همراه کپی آن ها
• قرارداد کاری و ارائه مدارک آن
• مدرک زبان
• مدرک تحصیلی و یا معادل مدارک تایید شده در آلمان
• رزومه شغلی و مدارک مربوط به سوابق کاری
• مدارک بیمه خدمات درمانی
• مدارک لازم برای ویزای جستجوی کار

ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای کار آلمان یک نوع دیگر نیز دارد که به آن ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار نیز گفته می‌شود. این ویزا برای مهاجرانی صادر می شود که قرارداد کاری و یا پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آلمانی ندارند. این مهاجران باید تخصص و سابقه کاری داشته باشند و بتوانند با مدرک دانشگاهی، مدرک دیپلم فنی معتبر و ... برای یافتن مشاغل مورد مرتبط با رشته خود ویزای کار آلمان را دریافت کنند و به مدت شش ماه در این کشور اقامت بگیرند.
اگر در طول این ۶ ماه مهاجران بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند، به راحتی می توانند اقامت خود را تمدید کنند؛ اما اگر موفق به گرفتن شغل نشوند، بایستی به کشور خود بازگردند. نکته قابل توجه در این نوع ویزای کاری آلمان این است که متقاضیان نیازی به مدرک زبان ندارند. البته این مسئله به توافق کارفرما و فرد جویای کار بستگی دارد. چرا که ممکن است برخی از کارفرما ها شرط مهارت زبانی را برای کارجو تعیین نکنند، اما بعضی افراد نیز این شرط را ضروری بدانند.
با توجه به اینکه آماده سازی مدارک مورد نیاز برای ویزا و انجام مصاحبه با افسر سفارت، پروژه حساسی است، توصیه می‌شود قبل از تکمیل مدارک و گرفتن وقت سفارت با افراد کارشناس در زمینه مهاجرت کاری به آلمان مشورت کنید. برخی از موسسه های مهاجرتی معتبر مانند ویزا پلاس به هموطنان عزیز مشاوره می‌دهند و انجام اموری از قبیل تهیه مدارک، اخذ ویزای کار آلمان، نحوه کاریابی در آلمان و همچنین دریافت اقامت دائم این کشور را برای هموطنان عزیز انجام می دهند، همچنین همه ما نمیدانیم که چگونه ویزای کار آلمان را بگیریم، به همین دلیل ما در ویزاپلاس در این زمینه مطالب مفیدی قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات می توانید مطالب ویزاپلاس را مطالعه کنید.

مدارک ویزای جستجوی کار در آلمان

مدارک ویزای جستجوی کار در آلمان

مدارک ویزای جستجوی کار در آلمان را در ادامه مشاهده می کنید.
• انگیزه نامه
• مدارک بیمه درمانی
• رزومه کاری
• ارائه گواهی توانایی مالی
• مدارک اسکان در آلمان
• مدارک هویتی به همراه کپی و ترجمه آن ها
• پاسپورت دارای اعتبار
• ترجمه مدارک تحصیلی
متقاضیان برای دریافت ویزای کار آلمان باید هزینه‌های مورد نیاز آن را نیز بپردازند. برای اطلاع از هزینه اخذ ویزای کار آلمان و شرایط و مدارک مورد نیاز آن با شماره های موسسه مهاجرتی ویزا پلاس تماس بگیرید یا به وب سایت این موسسه مراجعه کنید، همچنین اگر نمی دانید حداقل حقوق برای بلوکارت آلمان چقدر است، با مشاوران متخصص ویزاپلاس تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

دیدگاه‌ها  
سلام مدرک لیسانس عمران آموزش عالی اعتبار داره؟
به نقل از متین محمدی:
سلام مدرک لیسانس عمران آموزش عالی اعتبار داره؟
سلام بله ولی باید مدرک شما مورد بررسی قرار بگیرد. جهت بررسی مدرک شما با مشاوران ما تماس بگیرید.
با سلام من هشت سال سابقه کاری دارم و در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل کردم و تقریبا زبانم خوبه و فعلا برای زبان کلاس میرم. میخواستم بدونم رشته من جزء مشاغل موردنیاز آلمان هست؟
به نقل از زارعی:
با سلام من هشت سال سابقه کاری دارم و در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل کردم و تقریبا زبانم خوبه و فعلا برای زبان کلاس میرم. میخواستم بدونم رشته من جزء مشاغل موردنیاز آلمان هست؟
بله کشور آلمان نیاز به مشاغل بیمارستانی و آزمایشگاهی دارد و شما باید مدارک خودتون رو معادلسازی کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.
نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت

سوالات متداول مدارک لازم برای ویزای کار آلمان

آیا ارائه گواهی سابقه کار برای گرفتن ویزای کار آلمان به سفارت الزامی است؟

بله متقاضی ویزا باید حداقل سه سال سابقه کار مرتبط داشته باشد تا مدارک خود را به سفارت ارائه دهد.

برای دریافت ویزای کاری آلمان به چه مدرک زبانی نیاز است؟

مدرک b1 حداقل مدرک موردنیاز برای دریافت ویزای کاری آلمان است.