مشاوره رایگان: 02122110460
حداقل حقوق برای بلوکارت آلمان

کارت آبی یا همان Blue Card به نوعی مجوز کار و زندگی در کشور های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان است. این کارت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ به افراد متخصص و دارای مهارت بالا که اهل کشور های خارج از محدوده اروپا هستند و به کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کرده اند، همچنین در زمینه های کاری و تحصیلی عملکرد موفقی از خود داشته اند. کسی که بلو کارت آلمان دارد علاوه بر تخصص در کاری که انجام می دهد، نباید درآمد ماهیانه اش از ۴.۲۰۰ یورو کمتر باشد. یعنی اگر شما کارمند یا کارگر ساده باشید، حتی با داشتن سابقه کار بالا و تحصیلات مرتبط هم، واجد شرایط دریافت بلو کارت نیستید. بلو کارت مثل همان گرین کارت آمریکایی است، و فقط به علت این که یادآور پرچم آبی رنگ اتحادیه اروپا باشد بلو کارت نامیده شده است. اتحادیه اروپا برای مدیریت و هدایت بهتر کشور های عضو در نظر دارد تا کل کشور ها را به یک کشور واحد تبدیل کند، پس اگر شما دارای بلو کارت باشید امکان کار و زندگی در هر جایی از اروپا ممکن است. شما برای رسیدن به این منظور علاوه بر مهارت و تخصص باید مبلغی مشخص را در یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا مثل آلمان سرمایه گذاری کنید. بلوکارت هر سه ماه تا تا چهار سال قابل تمدید است و دارنده آن از حق و حقوق قانونی برخوردار است. افرادی که دارای بلوکارت اتحادیه اروپا هستند، ما به ازاء کاری که انجام می دهند همان حقوقی را وصول می کنند که شهروندان اتحادیه اروپا دریافت می کنند. البته قانون تساوی حقوق تحصیل و رفاه اجتماعی هنوز به تصویب نرسیده است، اما تلاش بر رعایت برابری حقوق است. چهارچوب قوانین این کارت در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکسان است و به ماده قانونی شماره (EG) 1030/2002 تعلق دارد.

حداقل حقوق بلوکارت آلمان 

حداقل حقوق بلوکارت آلمان

آلمان جزء یکی از کشور های اتحادیه اروپا است که بیشترین تقاضا برای داشتن بلو کارت را دارد. کشور آلمان که آیین نامه بلو کارت را اجرا می کند، حداقل حقوق جدید مورد نیاز برای دریافت بلوکارت را اعلام کرده است. از اول ژانویه ۲۰۲۰ حداقل حقوق اجباری از ۹.۱۹ یورو به ۹.۳۵ یورو به ازای هر ساعت افزایش پیدا کرده است و برای کار آموزان در سال اول آموزش افزایش حقوق معادل ۵۱۵ یورو در ماه اعمال شده است.
از ۱ ژانویه ۲۰۲۰ حداقل حقوق سالانه برای بلو کارت آلمان ۵۵۲۰۰ یورو می باشد. حداقل حقوق بلو کارت آلمان برای افرادی که در شغل های کمبود متخصص مشغول به کار هستند (مثل پزشک، مهندس، داشمند، فناوری اطلاعات) حداقل حقوق سالانه معادل ۴۳۰۵۶ یورو است. از ۱ ژانویه ۲۰۲۰ مقدار سقف پرداختی اداره بیمه تأمین اجتماعی آلمان افزایش داشته است. به نحوی که اگر حقوق هر فرد از ۶۲۵۵۰ یورو در سال بیشتر باشد، فرد می تواند از بیمه درمانی اجباری به بیمه درمانی خصوصی تغییر بیمه دهد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط ثبت شرکت در آلمان و اخذ ویزای این کشور با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید، همچنین در صورتی که می خواهید بدانید که چگونه ویزای کار آلمان را بگیریم مطالب مربوط به ویزای کاری آلمان را در ویزاپاس مطالعه کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز متقاضیان بلوکارت آلمان 

مدارک مورد نیاز متقاضیان بلوکارت آلمان

پاسپورت، یک قطعه عکس، مدارک دانشگاهی ترجمه شده، تائیدیه مدارک تحصیلات دانشگاهی، سوابق کاری ترجمه شده در خارج از آلمان، قرار داد و پیشنهاد کاری معتبر از طرف یک شرکت آلمانی، فرم درخواستی تمدید شدن اقامت، موافقت نامه سازمان کار آلمان ( در صورت نیاز)، سایر دوره های تخصصی و کاری دریافت شده.
اگر شما واجد دریافت بلو کارت آلمان باشید باید گفت که اعتبار این کارت چهار ساله است. البته اگر قرارداد کار شما کمتر از مقدار زمان گفته شده باشد، بلو کارت به مدت قرار داد کاری شما به اضافه سه ماه، دوباره صادر یا تمدید می‌ شود. بعد از ۳ سال از تاریخ صدور بلو کارت آلمان، چنان چه متقاضی همچنان مشغول به کار در آلمان باشد، می‌ تواند درخواست اقامت دائم داشته باشد. مورد آخر این که، اگر شما یعنی دارنده بلو کارت آلمان از سطح زبان آلمانی حداقل B1 بهره مند باشید، می ‌توانید پس از ۲ سال از تاریخ صدور بلو کارت آلمان، درخواست اقامت دائم کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در موسسه مهاجرتی ویزاپلاس ما مراجعه کنید و برای راهنمایی و مشاوره رایگان با کارشناسان حرفه ای ما تماس حاصل کنید. ویزا پلاس به صورت تخصصی در زمینه مشاوره اخذ ویزا و اقامت، فعالیت می کند، همچنین همه ما نمیدانیم که چگونه ویزای کار آلمان را بگیریم، به همین دلیل ما در ویزاپلاس در این زمینه مطالب مفیدی قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات می توانید مطالب ویزاپلاس را مطالعه کنید.

 

دیدگاه‌ها  
سلام حداقل حقوق بلوکارت آلمان در سال جاری چقدره؟
به نقل از ابرش:
سلام حداقل حقوق بلوکارت آلمان در سال جاری چقدره؟

مهم نیست حداقل حقوق بلوکارت آلمان چقدره مهم اینه که میشه حداقل باهاش زندگی کرد نه مثل اوضاع ما ....
نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت

سوالات متداول حداقل حقوق برای بلوکارت آلمان

بلوکارت آلمان چیست و حداقل حقوق بلو کارت آلمان براب بهره مندی از بیمه درمانی خصوصی چقدر است؟
کارت آبی آلمان یا همان Blue Card مجوز صادر شده از طرف دولت آلمان به منظور اجازه کار، فعالیت و زندگی در این کشور است. افرادی با حقوق بیش از 62550 یورو در سال می تواند از بیمه بیمه درمانی خصوصی استفاده نماید.
چه افرادی نامزد دریافت بلو کارت آلمان هستند؟
بلو کارت آلمان به افراد متخصص و دارای مهارت بالا که تبعه کشور های خارج از محدوده اروپا که به کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کرده اند و در زمینه های کاری و تحصیلی عملکرد موفقی داشته اند، تعلق می گیرد.
حداقل حقوق برای بلوکارت آلمان چقدر است؟
حداقل درآمد سالیانه افرادی که موفق به اخذ بلو کارت آلمان شده اند نباید کمتر از 55200 یورو باشد.
مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست بلو کارت آلمان چیست؟
مدارکی که هنگام درخواست بلو کارت آلمان باید ارائه دهید عبارتند از: پاسپورت، یک قطعه عکس، مدارک دانشگاهی ترجمه شده، تائیدیه مدارک تحصیلات دانشگاهی، سوابق کاری ترجمه شده در خارج از آلمان، قرار داد و پیشنهاد کاری معتبر از طرف یک شرکت آلمانی، فرم درخواستی تمدید شدن اقامت، موافقت نامه سازمان کار آلمان، سایر دوره های تخصصی و کاری سپری شده.
حداقل حقوق برای بلوکارت آلمان از اول ژانویه 2020 چقدر است؟
از اول ژانویه 2020 حداقل حقوق اجباری از 9.19 یورو به 9.35 یورو به ازای هر ساعت افزایش پیدا کرده است و برای کار آموزان در سال اول آموزش افزایش حقوق معادل 515 یورو در ماه اعمال شده است.