مشاوره رایگان: 02122110460
ثبت شرکت در آلمان

آلمان کشوری در قاره اروپا است که پایتخت آن برلین می باشد. آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و بعنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادی حوزه پولی یورو به شمار می‌رود. شهرهای بزرگ آلمان برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می باشند. این کشور جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی و نرخ تبدیل ارز را دارد. همچنین، پنجمین تولید ناخالص داخلی برابری قدرت خرید را در جهان دارد. آلمان از بنیانگذاران اتحادیه اروپا و حوزه یورو است. جایگاه اقتصادی این کشور در جهان بعد از انقلاب صنعتی و همزمان با تشکیل آن مطرح شد و تا به امروز از آن به عنوان یک کشور پیشرو و نوآور و همچنین سرمایه گذار در پروژه های تحقیقاتی نام برده می شود.

 ثبت شرکت در آلمان

کشور آلمان یکی از صادر کننده گان بزرگ جهان در رقابتی تنگاتنگ با چین و آمریکا است و با شاخص 469 میلیارد یورو در شاخص FDI (سرمایه گذاری مستقیم خارجی) یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاران خارجی است. بعلاوه دولت آلمان قوانین مالیاتی را وضع کرده تا فشار بار مالیاتی را برای شرکت ها و کارآفرین ها کاهش دهد و این امر کمک بزرگی به سهولت کار سرمایه گذاران و کارآفرینان و همچنین کاهش فشار هزینه نیروی کار در آلمان کرده است. کشور آلمان یک مبلغ مشخص مالیاتی برای شرکت ها تعیین نکرده است. مالیات در مناطق متفاوت به صورت یکسان و یک اندازه نمی باشد. همچنین فرآیند تاسیس و ثبت شرکت در آلمان بسیار واضح است. بدیهی است قوانین و تشریفات ثبت شرکت در آلمان تابع قوانین و مقررات این کشور خواهد بود. در بحث ثبت شرکت در این کشور، قوانین و مقررات آلمان تفاوتی میان شهروندان و اتباع خارجی قائل نمی شود. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ انواع ویزا و بلوکارت آلمان با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید، همچنین برای این که بدانید چگونه ویزای کار آلمان را بگیریم، ویزاپلاس مطالب مفیدی درباره ویزای کاری آلمان در سایت قرار داده است. مطالب ویزاپلاس را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 ثبت شرکت در آلمان

اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

یکی از مهم ترین اهدافی که متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت آن را دنبال می کنند، این است که بتوانند ضمن کسب سود و افزایش سرمایه، اقامت این کشور را نیز دریافت کرده و خانواده خود را در محیط امن، پیشرفته و زیبای آلمان مستقر نمایند. شما می توانید در صورت تحقق شرایط لازم، نسبت به اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت اقدام نمایید. بعد از ثبت شرکت در آلمان و انجام امور لازمه، به سرمایه گذار و همراهانش (فرزند زیر 16 سال) یک کارت اقامت یکساله داده می شود که با آن اجازه تردد در حوزه شنگن اروپا را خواهد داشت. نکته بسیار کلیدی در اخذ اقامت آلمان به عنوان یک موسس شرکت، اثبات تاثیر مثبت تجارت شما بر اقتصاد آلمان است. به عنوان مثال، آیا علاقه اقتصادی و یا نیاز منطقه ای برای آن کسب و کار وجود دارد یا خیر. پس از یک دوره سه ساله در صورتی که فعالیت اقتصادی شرکت تا حدود زیادی طبق بیزینس پلن ارائه شده پیش رفته باش و برای سه سال آینده نیز چشم اندازی قابل قبول داشته باشد و از لحاظ مالی نتیجه‌ای قابل قبول نشان داده شده باشد و تمامی پرداخت‌های قانونی از جمله بیمه، مالیات و غیره به موقع پرداخت شده باشند، اقامت موقت به اقامت دائم آلمان تبدیل خواهد شد. ایجاد مشاغل برای شهروندان آلمانی یا اتحادیه اروپا از معیارهای ضروری اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت است. فرآیند ثبت شرکت تا اخذ اقامت بین 7 تا 10 ماه زمان می برد.

 در صورتی که مشتاق به کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت gmbh در آلمان به عنوان یکی از راه های کسب اقامت این کشور هستید می توانید با کارشناسان ویزاپلاس در ارتباط باشید.

اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

مزایای ثبت شرکت در آلمان

  • سومین صادر کننده بزرگ جهان
  • امنیت سرمایه گذاری در چهارچوب قوانین و استانداردهای بین المللی
  • عدم تفاوت قوانین ثبت شرکت بین شهروندان و اتباع خارجی
  • مالکیت صد در صد سهام شرکت
  • تجارت با کل دنیا بدون محدودیت
  • سهولت قوانین ثبت شرکت

مزایای ثبت شرکت در آلمان

  • مدت زمان نسبتا کوتاه انجام پروسه
  • عدم نیاز به مدرک زبان (در صورت داشتن حداقل مدرک دانشگاهی لیسانس)
  • امکان راه اندازی کسب و کار در یکی از پویاترین و امن ترین اقتصادهای جهان
  • وضعیت عالی شرایط زندگی در آلمان
  • عدم نیاز به حداقل سرمایه مشخص
  • داشتن اقتصاد و زیر ساخت توسعه یافته و ریسک پذیری بسیار پایین
  • عدم الزام به استخدام کارمند
  • امکان ثبت شرکت به صورت غیر حضوری

مزایای ثبت شرکت در آلمان

  • امکان زندگی در آلمان به همراه اعضای خانواده
  • امکان زندگی در کل کشورهای حوزه شنگن
  • نیروی کاری زبده و توانمند
  • قوانین مالیاتی ساده و مناسب
  • مالیات شرکت ها به میزان 30%
  • مالیات بر درآمد به میزان 15%

مزایای ثبت شرکت در آلمان

  • مالیات بر ارزش افزوده 0.825%
  • مالیات ارزش افزوده بر کالاها و شرکت ها، طبق قوانین اتحادیه اروپا 0%
  • اعطای وام دولتی به سرمایه گذاران خارجی
  • عدم هیچگونه تعهد در میزان و نحوه فعالیت تجاری
  • برخورداری از اعتبارات بانک های اروپایی و جهانی

در صورت وجود هر گونه ابهام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط ثبت شرکت در هامبورگ و سلیر شهرهای آلمان با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

معایب ثبت شرکت در آلمان

با اینکه آلمان یکی از کشورهای بزرگ و پیشرفته جهان است، با این حال هنگام ثبت شرکت در آلمان با مشکلاتی مواجه می شوید. از معایب ثبت شرکت در آلمان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مراحل سخت و پیچیده اداری:

قوانین سخت و بسیار زیاد آلمان، موجب شده است که در رتبه بندی کسب و کارهای نوپا از میان 190 کشور، رتبه 125 را به خود اختصاص دهد. برای شروع کسب و کار خود نیاز است که مجوزهای لازم را از نهادها و اداره های مرتبط دریافت کنید و کاغذ بازی ها را پشت سر بگذارید تا بعدا به مشکلی برخورد نکنید. ثبت احوال، اداره مالیات، تجارت بازرگانی، بانک و... از مکان هایی هستند که باید به آن ها سر بزنید و کارهای مربوطه را انجام دهید.

قانون های مالیاتی پیچیده و طاقت فرسا:

کشور آلمان بسیاری از بودجه خود را از طریق مالیات ها به دست می آورید و هر کسب و کاری با توجه به نوع کار، میزان سود شرکت، گردش حساب و سایر موارد باید مالیات بپردازد. 14 مدل مالیات در این کشور وجود دارد که باید آن ها را بررسی کنید تا بدانید کدام مالیات ها گردن شما را می گیرند. مالیات بر حقوق، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات درآمد شرکت ها از سری مالیات هایی هستند که کسب و کارها مجبور به پرداخت آن ها هستند.

تفاوت های فرهنگی در کسب و کار:

روحیه مردم آلمان نسبت به ایرانیان جدی تر و رسمی تر هستند از این رو باید موارد این چنین را رعایت کنید. در محل کار خود باید به زمان دقت کنید و هر کاری را در زمان خودش انجام دهید. همچنین از صحبت کردن در جلسات، درباره مسائل متفرقه جدا پرهیز کنید و هر حرفی را به موقع خودش بزنید. همچنین دقت داشته باشید در آلمان هیچ استثنائی وجود ندارد و در اداره ها در هیچ زمینه ای به شما رحم نمی کنند و می بایست کاملا مطابق با قوانین پیش روید.

رقابت شدید در کسب و کارها:

هنگامی که فعالیت و کار خود را شروع می کنید باید به این موضوع آگاه باشید که پا در میدان نبرد گذاشته اید. برای موفق شدن در آلمان باید ایده های نو و خلاقانه داشته باشید و با پیاده سازی درست آن ها، خودتان را در دل مردم جا کنید و نام خود را بر سر زبان ها اندازید.

انواع ثبت شرکت در آلمان

در مجموع شش نوع اصلی از شرکت های آلمانی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  1. شرکت سهامی عام AG
  2. شرکت شراکت کلی OHG
  3. شرکت شراکت محدود KG
  4. شرکت های تابعه
  5. شرکت شعبه ای
  6. شرکت با مسئولیت محدود GmbH یا LLC

انواع ثبت شرکت در آلمان

شرایط ثبت شرکت در آلمان

همان طور که گفته شد، معمول ترین نوع ثبت شرکت، شرکت با مسئولیت محدود است. شرکت های مسئولیت محدود می توانند توسط چند شخص ثبت شوند. حداکثر تعداد نفرات در این شرکت ها 3 نفر می باشد و یک نفر نیز می تواند به عنوان مدیر عامل معرفی گردد. یک شرکت GmbH توسط مدیر عامل خود شناخته می شود، که این شخص حتما نباید سهامدار و یا یک شخص آلمانی باشد. همچنین سهامداران نیز می توانند در اداره شرکت نقش داشته باشند.

سرمایه گذاری که طرح تجاری یا همان بیزینس پلن را ارائه می دهد، باید توجیه اقتصادی روی طرح خود پیاده کند و دلایل مجاب کننده ای را مطرح نماید. این بیزینس پلن بایستی به تایید اتاق بازرگانی دولت آلمان برسد و بعد از تصویب و صدور جواز کسب و کار، متقاضی می تواند فعالیت صنفی و یا تجاری خود را شروع کند. در ثبت شرکت با مسئولیت محدود، علاوه بر بیزینس پلن، باید نامه ثبت شرکت، اساسنامه، انتشار آگهی نوبتی، گرفتن مجوز صنفی، و ترجمه آلمانی کلیه مدارک را نیز ارائه دهد. سرمایه گذارانی که مدرک دانشگاهی ندارند (زیر لیسانس)، بایستی مدرک زبان آلمانی ارائه دهند و همچنین همراهان (همسر و فرزندان زیر 16 سال) هم باید مدرک زبان آلمانی در سطح پایه یا همان A1 ارائه نمایند. ارائه مدارک شرکت فعال در ایران با سابقه فعالیت معتبر و مرتبط به مدت حداقل یک سال، از دیگر شرایط ثبت شرکت در آلمان می باشد. به طور کلی زمان مورد نیاز برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در کشور آلمان بین 2 تا 3 هفته است.

شرایط ثبت شرکت در آلمان

مراحل ثبت شرکت در آلمان

مراحل ثبت شرکت در آلمان، باید به ترتیب و با دقت و دانش تمام صورت پذیرد. ابتدا باید مدارک، ترجمه رسمی شده و به تایید سفارت آلمان ‌برسد. پس از تایید بیزینس پلن در اداره ثبت شرکت‌ ها در ایالت مورد نظر شما در آلمان، نام و برند تجاری شما ثبت می گردد. در صورتی که برای تاسیس شرکت نیاز به گرفتن مجوزهای دیگری از وزارت بهداشت، بازرگانی و یا سایر مراجع قانونی ‌باشد، باید برای اخذ مجوزهای مربوطه اقدام کنید. خرید و یا اجاره کردن مکانی برای فعالیت شرکت نیز ضروری می باشد. اگر محل فعالیت شرکت استیجاری باشد باید قرارداد معتبر اجاره داشته باشد. مرحله بعدی، دریافت کدپستی ملک اجاره شده برای شرکت است و پس از اینکه کدپستی و سایر موارد در فرم تقاضانامه ثبت شد، شماره ثبتی شرکت نیز مشخص می‌شود. یک حساب بانکی برای شرکت مذبور در آلمان باز می شود و حداقل سرمایه مورد نیاز باید در آن ریخته شود و مدارک مربوط به آن تایید شود.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

پس از تایید و ایجاد حساب، مدارک به دفتر رسمی ثبت اسناد برده می شود و تاییدیه راه اندازی و سپرده گذاری گرفته می شود. تمامی اسناد محضری به همراه تاییدیه سپرده گذاری باید در دادگاه منطقه لحاظ و ثبت شود. در قدم بعدی، کارکنان برای کار در شرکت باید انتخاب شوند و بیمه آن ها مشخص گردد و در بخش اجتماعی و بهداشت، بیمه افراد ثبت گردد. ثبت و حضور در دفتر مالیات در مرحله آخر قرار دارد که شما پس از تاسیس شرکت و راه اندازی کار و تکمیل تمامی شرایط، باید اقدام به ثبت شرکت در اداره مالیات و اخذ کد اقتصادی نمایید. پس از آن شما با مراجعه به سفارت ویزای سه ماهه دریافت خواهید کرد. سپس باید به آلمان بروید و مراحل اولیه بیزینس پلن را انجام دهید. پس از انجام مراحل اولیه بیزینس پلن و راه اندازی کسب و کار، می‌توانید برای اعضای خانواده خود دعوتنامه ارسال نمایید.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

هزینه ثبت شرکت در آلمان

امروزه معمول ترین و پرکاربردترین فرم قانونی ثبت شرکت ها، شرکت مسئولیت محدود یا LLC می باشد. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این پروسه ساده بودن و روند سریع این نوع شرکت هاست. سرمایه گذار باید ثابت کند که در کل توانایی پرداخت هزینه های اصلی و جانبی و همچنین توانایی تامین حقوق ماهیانه خود و مخارج همسر و فرزندانش را خواهد داشت. اگر بالای 45 سال دارید، باید درآمد و سرمایه قابل توجهی داشته باشید و کلیه منابع مالی خود را اثبات نمایید. اولین هزینه ثبت شرکت در آلمان سرمایه اولیه یا همان آورده اولیه شرکت به میزان 25,000 یورو می باشد. این مبلغ همچنین می تواند طی چندین واریزی پرداخت شود. حداقل نیمی از این مبلغ یعنی 12,500 یورو باید در موقع ثبت، در حساب متقاضی باشد. در گام بعدی، متقاضی می بایست هزینه های دولتی ثبت شرکت خود را به دولت آلمان پرداخت نماید. احراز توان پرداخت حقوق و بیمه یک سال آینده به خودتان و هزینه‌های سالیانه شرکت الزامی است. همچنین، هزینه اجاره یک سال دفتر شرکت و حقوق یک سال کارمندان استخدام شده (در صورت نیاز) و هزینه تبلیغات را نیز باید مد نظر قرار دهید. علاوه بر هزینه های دفتر ثبت و اسناد که بین 20 تا 60 یورو است برای ثبت اسم شرکت نیز باید 150 یورو هزینه کرد.

پرداخت مالیات نیز یکی دیگر از هزینه های اساسی شرکت خواهد بود. خوشبختانه آلمان قوانین مالیاتی پیچیده و سخت گیرانه ای ندارد و این موضوع سبب رونق سرمایه گذاری در این کشور شده است. دولت آلمان با اعطای وام دولتی به سرمایه گذاران خارجی، روند سرمایه گذاری را تسهیل نموده است. مالیات ارزش افزوده بر کالاها و شرکت ها در آلمان، طبق قوانین اتحادیه اروپا 0% است. مالیات شرکت ها تقریبا 30% است که نسبت به قوانین مالیات جهانی، رقمی منصفانه است. همچنین بایستی 15% درآمد شرکت بعنوان مالیات بر درآمد شرکت پرداخت شود. مبلغ مالیات بر ارزش افزوده شرکت، بسیار ناچیز است و نرخی حدود 0.825% را به خود اختصاص داده است.

هزینه ثبت شرکت در آلمان

خدمات ویزا پلاس در خصوص ثبت شرکت در آلمان

افرادی که برای اولین بار اقدام برای ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در آلمان می نمایند باید به این نکته دقت نمایند که قواعد و قوانین تجارت را رعایت نمایند که مبادا دچار مشکل حقوقی در پروسه کاری خود بشوند. ثبت شرکت در آلمان یک عمل حقوقی است و نیاز است که یک کارشناس حقوقی همواره در همه مراحل ثبت شرکت از جمله افتتاح حساب بانکی، بیزینس پلن، انتخاب نام شرکت، ثبت برند، پرداخت مالیات و بقیه امور در کنار شما باشد تا مبادا آثار منفی حقوقی برایتان لحاظ شود. اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور آلمان مراحل و قوانین خاص خود را دارد که باید به دقت اجرا شود، در غیر اینصورت سبب ریجکتی اقامت شما خواهد شد و اقدام مجدد ریسک بالایی به همراه خواهد داشت. ویزا پلاس با قریب به دو دهه سابقه درخشان و اشراف کامل و همه جانبه به قوانین و مقررات دولتی و مهاجرتی آلمان و همچنین ثبت موفق شرکت های متعدد در این کشور، مفتخر است شما را در خصوص ثبت شرکت و اخذ اقامت آلمان همراهی کند تا بتوانید با خیالی آسوده و صرفه جویی در وقت و هزینه خود به این مهم دست یابید.

دیدگاه‌ها  
سلام وقت بخیر
آیا با ثبت شرکت در آلمان می تونم اقامت در کشورهای حوزه شینگن را دریافت کنم؟
به نقل از کیان مهدوی:
سلام وقت بخیر
آیا با ثبت شرکت در آلمان می تونم اقامت در کشورهای حوزه شینگن را دریافت کنم؟

سلام بر شما جناب آقای مهدوی عزیز، بله یکی از مزیت های ثبت شرکت در آلمان امکان زندگی در همه کشورهای حوزه شنگن است.
سلام هزینه های ثبت شرکت در آلمان چقدره؟
به نقل از طاها کرمی:
سلام هزینه های ثبت شرکت در آلمان چقدره؟

سلام بر شما جناب آقای کرمی عزیز، برای اطلاع از هزینه های دقیق و به روز اخذ اقامت با ثبت شرکت در آلمان با مشاورین ویزاپلاس در تماس باشید.
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول ثبت شرکت در آلمان

روند تبدیل اقامت موقت به دائم از طریق ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟
در ابتدا برای فرد و همراهان وی اقامت موقت یکساله با اجازه تردد در کشورهای حوزه شنگن صادر می شود و پس از اثبات تاثیر مثبت کسب و کار وی بر اقتصاد آلمان، اجازه اقامت برای سه سال تمدید می شود، پس از سپری شدن این دوران با روند مثبت در مسیر پلن های اعلام شده و ارائه چشم انداز قابل قبول برای سه سال دیگر در صورت پرداخت های قانونی نظیر مالیات و بیمه، اقامت موقت به دائم تبدیل می گردد.
معمول ترین روش ثبت شرکت در آلمان برای دریافت اقامت چیست؟
معمول ترین راه دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان، ثبت شرکت GmbH یا شرکت با مسئولیت محدود است.