مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای جاب سیکر آلمان چیست

کشور آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپا است. این کشور رشد اقتصادی بسیار بالا و نرخ بیکاری کمی دارد به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین مقصد های مهاجرت محسوب می شود. در واقع ویزای جاب سیکر آلمان همان ویزای مخصوص کارجویان در این کشور است. افرادی که از کارفرمایان دعوت نامه ندارند، نگران نباشند؛ زیرا با استفاده از این ویزا می توانید تا مدت ۶ ماه در کشور آلمان شغل مناسبی برای خود پیدا کنید. بعد از پیدا کردن شغل در آلمان و امضای قرارداد می توانید ویزای جاب سیکر را به ویزای کاری تبدیل کنید.
نکته قابل توجه این است که شما با ۲۱ الی ۳۶ ماه کار دائم در آلمان می توانید نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید. آلمان به دلیل کم جمعیت بودن، این امکان را به کشور های دیگر می دهد تا در این کشور به جست و جوی کار متناسب با تخصص خود بپردازند.
تفاوت ویزای جاب سیکر با ویزای کار در آلمان این است که افرادی که ویزای کار دارند در حال حاضر با کارفرما قرارداد دارند، اما ویزای جاب سیکر متعلق به کسانی است که چنین قراردادی ندارند و با توجه به تحصیلات دانشگاهی، تخصص و سابقه کاری خود در آلمان به دنبال کار هستند.

ویزای جاب سیکر آلمان (راهنمای کامل 2022)

ویزای جاب سیکر آلمان (راهنمای کامل 2022)

با توجه به قوانینی که دولت آلمان برای دادن ویزای جاب سیکر وضع کرده است، از تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۰ نیرو های فنی در آلمان باید مدارک تخصصی ارائه کنند؛ این موضوع به این معناست که برای اخذ این ویزا حتما نباید تحصیلات دانشگاهی داشته باشید.
زمان گرفتن ویزای جاب سیکر متفاوت است و بستگی به زمان ثبت درخواست های متقاضیان دارد. یکی از مواردی که باید بدانید این است که برای اخذ این ویزا باید تمکن مالی خود را ثابت کنید. گواهی تمکن، سند بانکی آخرین موجودی دارنده حساب است. گواهی تمکن مالی به دلار و زبان انگلیسی است. حداقل مبلغ برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان ۵۱۱۸ یورو است.
هنگام ورود فرد به کشور آلمان این مبلغ در حساب sparkonto بلاک می شود و فرد ماهیانه می تواند مبلغ ۸۵۳ یورو از آن برداشت کند.
یکی از محدودیت های ویزای جاب سیکر این است که قابل تمدید نیست . در واقع متقاضیان برای پیدا کردن شغل تنها همین شش ماه را زمان دارند؛ البته با توجه به فرصت های شغلی که در این کشور وجود دارد هر فردی با تخصص کافی و آشنایی با زبان انگلیسی به راحتی می تواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند. درخواست ویزا و انجام مراحل آن به طور معمول حتی تا ۱۲ ماه هم طول می کشد. برخی عوامل مانند آشنایی نداشتن با زبان انگلیسی و آلمانی و یا عدم اطمینان سفارت از دلیل واقعی سفر متقاضی، از مواردی است که باعث می شود درخواست ویزای جاب سیکر رد شود. هرچند برای درخواست این ویزا نیازی به مدرک زبان ندارید اما داشتن مداک زبان انگلیسی و یا آلمانی شانس اخذ ویزای شما را چند برابر می کند.
شرایط سنی خاصی برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان وجود ندارد اما در صورتی که درخواست کننده بالای ۴۵ سال داشته باشد اخذ ویزا برای او سخت تر است.

نکاتی درباره اخذ ویزای جاب سیکر آلمان

نکاتی درباره اخذ ویزای جاب سیکر آلمان

  • حداقل مدرک برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان دیپلم است. با استفاده از مدارک فنی نیز می توانید برای ویزا اقدام کنید.
  • تاییدیه ZAB معتبر بودن دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید را مشخص می کند. اغلب دانشگاه های سراسری و آزاد در ایران دارای این تاییدیه هستند.
  • SOP یا انگیزه نامه یکی از مدارکی است که در آن دلایل علاقمندی و تصمیم گیری شما به کشور آلمان را بررسی می کند. انگیزه نامه باید به زبان انگلیسی و یا آلمانی نوشته شود.
  • از مهم ترین مواردی که تاثیر فراوانی در تایید ویزای متقاضی دارد، رزومه است. رزومه باید خالی از زیاده گویی باشد و مجموع سوابق تحصیلی و شغلی شما را در برگیرد.
  • متقاضیان باید حداقل در سطح B1 به زبان آلمانی و یا آیلتس ۵/۵ را داشته باشند.

افرادی که با داشتن شرایط فوق برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان درخواست می دهند بسیارند و پذیرش همه آن ها ممکن نیست. هر چه رزومه شما پربارتر و مدارک شما قابل تایید تر باشند، شانس شما برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان بیشتر است.
برای اخذ این ویزا ابتدا باید از سفارت درخواست وقت کنید و مدارک خود را به تایید آن ها برسانید. همه اطلاعات درباره مهاجرت به آلمان را از ویزاپلاس بخواهید. با مراجعه به وبسایت این مجموعه و مشورت با کارشناسان آن، بهترین روش را برای مهاجرت پیدا کنید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت