مشاوره رایگان: 02122110460
صفر تا صد جاب آفر آلمان

جاب آفر آلمان یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این راه مهاجرت پیچ و خم‌های بسیاری دارد که در ادامه این مقاله به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم. اما اگر به اطلاعات تخصصی‌تر و کامل‌تری در این حوزه نیاز دارید؛ کارشناسان ما در ویزا پلاس آماده ارائه خدمات هستند. کافی است با آن‌ها ارتباط بگیرید.

جاب آفر آلمان چیست

یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توان به آلمان مهاجرت کرد، جاب آفر (JOB OFFER) است. جاب آفر در لغت به معنی پیشنهاد کاری است. بنابراین به سادگی می‌توان فهمید جاب آفر آلمان پیشنهادی است که از سوی یک شرکت کارفرمای آلمانی به شما ارائه می‌شود. در این راستا شما به سادگی می‌توانید اقامت آلمان را دریافت کنید. کافی است بدانید چگونه جاب آفر بگیرید.

جاب آفر آلمان چیست
در کنار جاب آفر، مفهومی به نام جاب سیکر نیز وجود دارد. اما جاب آفر اصلی‌ترین راه مهاجرت کاری به این کشور است. با دریافت جاب آفر به سادگی می‌توان ویزای آلمان را دریافت کرد، اما مدتی طول می‌کشد تا ویزای شما به اقامت کاری آلمان تبدیل شود.
همانطور که می‌دانید، رشد جمعیت آلمان منفی است. این بدان معنی است که این کشور به زودی با جمعیت مسن زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. از این رو این کشور برنامه‌های مختلفی برای جذب نیروی کار متخصص و کارآزموده دارد. یکی از این برنامه‌ها جاب آفر است. با استفاده از جاب آفر به سادگی می‌توان ویزای کاری و اقامت دریافت کرد. کافی است بدانید چطور جاب آفر بگیرید.

چگونه جاب آفر آلمان بگیریم؟

سابقه کاری و مدرک تحصیلی مهم‌ترین مواردی است که در دریافت جاب آفر آلمان موثر است. در واقع آلمان به دنبال افرادی است که در حیطه کاری خود متخصص باشند. از این رو طبیعی است که سابقه کاری شما باید در زمینه‌ای مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.
جاب آفر یعنی کارفرمایی پیدا کنید که شما را دعوت به کار کند. در آلمان کارفرماها بیشتر به دنبال مدرک لیسانس و بالاتر هستند. اگر حدود سه سال در حیطه‌ای که به دنبال کار هستید سابقه داشته باشید، احتمال دریافت پیشنهاد کاری بیشتر می‌شود. همچنین این کشور به افرادی که سن آن‌ها بین ۲۵ تا ۴۵ سال باشد، ساده‌تر جاب آفر می‌دهد.
با این حال به یاد داشته باشید مهاجرت به آلمان نیز نیازمند مدرک زبان انگلیسی است. آیلتس ۵٫۵ یا مدرک زبان آلمانی سطح A۲ از جمله دیگر مدارکی است که می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.
جالب است بدانید بسیاری از کشورهای خارجی از جمله آلمان به دنبال افرادی هستند که دارای مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای هستند. بنابراین اگر لیسانس ندارید، یک مدرک فنی حرفه‌ای از مرکزی معتبر می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.
نکته بعدی درباره مدارکی است که برای جاب آفر آلمان به آن نیاز دارید. مدارک تحصیلی لیسانس یا مدرک فنی حرفه‌ای، مدارک مربوط به سابقه کاری در یکی از شاخه‌های مرتبط با رشته خود و مدارک مربوط به زبان انگلیسی یا آلمانی از جمله اصلی‌ترین مدارکی است که باید به همراه داشته باشید. همچنین شما باید در یکی از سایت‌های معتبر کاریابی آلمانی ثبت نام کرده رزومه پر کنید.

چگونه جاب آفر آلمان بگیریم؟
اما تازه پس از تمام این کارهاست که مشکل اصلی شروع می‌شود. اصلی‌ترین مرحله دریافت جاب آفر آلمان، یافتن کارفرمایی است که به تخصص شما نیاز داشته باشد. در اولین گام باید با کارفرما به توافق برسید و قرارداد کاری امضا کنید. در این قرارداد مفاهیمی همچون شرایط کار، نوع کار، حقوق، محل کار و مدت همکاری باید مشخص باشد.
یکی از موانعی که در این مسیر بر سر راه شماست، مصاحبه‌ای است که باید با کارفرما داشته باشید. خبر بد اینکه این مصاحبه به زبان آلمانی خواهد بود. از این رو باید کمی آلمانی بلد باشید.
حال تصور کنید با کارفرمای آلمانی به توافق رسیده و قرارداد امضا کرده‌اید. در این زمان نوبت به مراحل دریافت ویزا و اقامت کاری می‌رسد. در ادامه به مدارکی که برای دریافت ویزای کاری آلمان نیاز دارید اشاره می‌کنیم:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • پیشنهاد کاری یا جاب آفر آلمان
  • نمونه قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه ویزای کاری آلمان
  • مدارک تحصیلی و سوابق شغلی
  • مدارک تمکن مالی برای زندگی در این کشور
  • مدارک عدم سوء پیشینه کیفری
  • بیمه مسافرتی به آلمان به ارزش حداقل ۳۰ هزار یورو
  • مدارک مربوط به محل اقامت در آلمان

اما برای مهاجرت کاری به آلمان هزینه‌هایی را نیز باید پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه ترجمه مدارک به زبان آلمانی، هزینه دریافت تاییدیه ZAB و هزینه‌های مربوط به اثبات تمکن مالی برای حداقل شش ماه زندگی در این کشور است.
جاب آفر آلمان یکی از روش‌های مهاجرت و دریافت اقامت در این کشور اروپایی است. اما دریافت اقامت در آلمان همانند دیگر کشورها نیازمند مدارکی است که در این مقاله به طور کامل درباره آن‌ها صحبت کردیم. اگر به دنبال ساده‌ترین راه مهاجرت به آلمان هستید، حقوق دانان مستقر در ویزاپلاس آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند. کافی است با آن‌ها ارتباط بگیرید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت