مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای شینگن یونان

ویزای شینگن ویزایی است که مربوط به منطقه ای از اروپا شامل 26 کشور می باشد. کشورهایی که خارج از محدوده شینگن هستند برای ورود به کشورهای حوزه شینگن نیاز به ویزا دارند. یونان یکی از کشورهایی است که در این حوزه قرار گرفته است و سایر کشورها برای ورود به آن نیاز به ویزای شینگن یونان دارند. این کشور جزء کشورهای زیبا و تاریخی در قاره اروپا محسوب می شود که افراد زیادی در سراسر دنیا همه ساله تمایل دارند به آن سفر کنند. اکثر مهاجران به این کشور با اهداف گردشگری و دیدن زیبایی های یونان به این کشور سفر می کنند. اما این تنها هدف سفر به این کشور نیست. تحصیل در دانشگاه های یونان، یافتن شرایط شغلی مطلوب و درآمد بالا، تجارت و غیره از دیگر اهداف مهاجرت به یونان است.

به منظور مهاجرت و سفر به این کشور، در گام اول باید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم با ویزای شینگن یونان و مزایای آن به طور کامل آشنا شویم. اگر به دنبال سفر به یونان و اخذ ویزای آن هستید، با ما همراه باشید. 

آیا ویزای یونان شینگن است؟

آیا ویزای یونان شینگن است؟

اگر قصد سفر به یونان و دیدن جاذبه های گردشگری آن را داشته باشید، اولین سوالی که برایتان مطرح می شود این است که آیا ویزای یونان، شینگن است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله، برای ورود به خاک یونان نیاز به ویزای شینگن می باشد. یونان یکی از 26 کشور اروپایی است که عضو پیمان شینگن می باشد. بنابراین برای ورود به آن نیاز به ویزای شینگن می باشد. امتیاز اخذ ویزای شینگن یونان در این است که با اخذ این ویزا می توان به سایر کشورهای عضو این پیمان نیز سفر کرد. برای اخذ ویزای شینگن یونان ابتدا باید فرم درخواست ویزای شینگن یونان تکمیل شود.

پاسپورت یونان دارای حداقل 3 ماه اعتبار و تاییدیه بیمه مسافرتی دارای پوشش 30 هزار یورو در یونان و منطقه شینگن بوده، همچنین هدف از سفر به یونان به صورت مکتوب، بلیط رفت و برگشت به یونان، رزرو هتل، اثبات تمکن مالی و صورت حساب 6 ماه اخیر نیز از جمله مدارک مهمی هستند که برای دریافت این ویزا باید ارائه شود. هر چه مدارک ارائه شده دقیق تر باشد و فرد از تمکن مالی بهتری برخوردار باشد احتمال پذیرش آن بیشتر می شود. اقامت تمکن مالی یونان با نام ویزای خودحمایتی یونان نیز شناخته می شود یکی از محبوب ترین روش های اخذ اقامت یونان است.

آیا ویزای یونان شینگن است؟

مزایای اخذ ویزای شینگن یونان چیست؟ 

یکی از بارزترین و مهم ترین مزایای اخذ ویزای شینگن یونان این است که با اخذ این ویزا می توان به تمامی کشورهای عضو شینگن سفر کرد. با این کار دیگر نیازی نیست که برای تک تک کشورهای عضو شینگن ویزا بگیرید، بلکه با یک ویزا مجوز ورود به 26 کشور را به دست می آورید. این ویزا مجوز 90 روز سفرآزادانه در کل کشورهای عضو شینگن را برای فرد متقاضی صادر می کند. در نتیجه فرآیند اخذ ویزای شینگن تنها یک بار طی می شود اما می توان در طی مدت 90 روزه از کشورهای اروپایی دیدن کرد. این ویژگی، فرصت خوبی را در اختیار گردشگران و توریست های بین المللی قرار می دهد تا از سایر کشورهای هم جوار با یونان دیدن کنند.  

چگونه می توان برای ویزای شینگن یونان اقدام کرد؟

افرادی که قصد اخذ ویزای شینگن یونان را دارند باید مراحلی را بگذرانند. این مراحل چندان پیجیده نیست اما باید هر مرحله را به طور دقیق سپری کرد. مدارک کامل و وضعیت مالی مناسب می تواند در تسریع روند کار موثر باشد. مراحل اخذ ویزای شینگن یونان شامل موارد زیر می شود:

مزایای اخذ ویزای شینگن یونان چیست؟ 

1- تعیین نوع ویزا

در گام اول فرد متفاضی باید مشخص کند که چه نوع ویزایی نیاز دارد. منطقه شینگن و یونان ویزاهای مختلفی را برای مهاجران و گردشگران در نظر گرفته است. از ویزاهای توریستی تا ویزاهای کاری، تحصیلی، تجاری و غیره همگی جزء ویزاهای مختلف یونان هستند. بنابراین در ابتدا باید مشخص کنید برای چه نوع ویزایی می خواهید اقدام کنید و هدف از سفر خود را مشخص کنید. تعیین هدف از سفر هم برای فرد متقاضی و هم برای سفارت یونان، نحوه روند کار را مشخص می کند. 

2- اقدام از طریق سفارت یونان

پس از تعیین هدف از سفر و نوع ویزای مورد نیاز باید از طریق سفارت یونان اقدام به اخذ ویزا نمایید. فرد متقاضی باید درخواست خود را به سفارت یونان ارائه دهد. علاوه بر این می توان درخواست مورد نظر را به کارگزاری های سفارت خانه یونان نیز ارائه کرد تا بررسی های لازم انجام شود. 

3- در نظر گرفتن زمان مناسب

فرآیند اخذ ویزا، فرایندی زمان بر می باشد. بنابراین فرد متقاضی باید درخواست خود را در زمان مناسبی ارائه دهد. معمولا توصیه می شود که افرادی که می خواهند برای ویزای شینگن یونان اقدام کنند، حتما از سه ماه زودتر اقدامات لازم برای اخذ ویزا را انجام دهند. این کار می تواند منجر به برنامه ریزی سنجیده تری برای مهاجران شود. در صورتی که زمانبندی مناسبی برای اقدامات انجام نشود، ممکن است کل برنامه ریزی سفر افراد دچار اختلال شود. متقاضیان می توانند از سفارت یونان برای پروسه اخذ ویزا، وقت بگیرند. این کار را می توان به صورت آنلاین نیز انجام داد. 

مزایای اخذ ویزای شینگن یونان چیست؟ 

4- تکمیل فرم ویزا

فرد متقاضی باید فرم ویزا را تکمیل کند. این فرم را می توان دانلود و سپس اطلاعات درخواستی آن را به درستی پر کرد. این فرم باید در دو نسخه چاپ و امضا شود. رعایت صحت و درستی اطلاعات تکمیلی بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورتی که اطلاعات ارائه شده مغایرت داشته باشد، درخواست فرد متقاضی رد می شود. 

5- مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

برای اخذ ویزای شینگن یونان باید مدارکی از قبیل: فرم درخواست ویزا، مدارک هویتی، بلیط رفت و برگشت، تمکن مالی، پاسپورت معتبر و بیمه مسافرتی ارائه شود. نکته ای که در خصوص مدارک، حائز اهمیت می باشد این است که کلیه مدارکی که ترجمه می شوند باید دارای مهر دارالترجمه باشند. در غیر اینصورت فاقد اعتبار می باشند. افرادی که فصد اخذ ویزای توریستی شینگن را دارند، باید تمکن مالی بالا و گردش حساب خوبی داشته باشند. این دو فاکتور در تایید ویزای توریستی شینگن نقش مهمی را ایفا می کنند. 

6- تعیین وقت مصاحبه

پس از اینکه فرد متقاضی از سفارت وقت می گیرد، برای وی زمانی برای مصاحبه در نظر گرفته می شود. فرد متقاضی باید در روز مصاحبه همراه با مدارک خود به سفارت مراجعه کند. تمامی مدارک به افسر سفارت که فرد متقاضی را مصاحبه می کند، تحویل داده می شود. افسر سوالاتی در مورد طول سفر، محل اقامت، هدف از سفر و سوالاتی از این دست از فرد متقاضی می پرسد. پاسخ هایی که به افسر ارائه می شود باید با پاسخ هایی که در فرم درخواست ویزا ارائه شده است، یکسان باشد. افسر مصاحبه، یکسان بودن اطلاعات تکمیل شده و پاسخ هایی که در مصاحبه داده شده است را به دقت بررسی می کند. 

چگونه می توان برای ویزای شینگن یونان اقدام کرد؟

7- پرداخت هزینه اخذ ویزا

کشورهای عضو شینگن هزینه ای را به منظور اخذ ویزای شینگن تعیین کرده اند. این هزینه ممکن است با توجه به شرایط افراد، متفاوت باشد. افرادی که قصد اخذ ویزای شینگن یونان را دارند باید هزینه های آن را به طور کامل پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که هزینه ای که برای اخذ ویزای شینگن پرداخت می شود، غیر قابل استرداد می باشد. بنابراین حتی در صورتی که درخواست ویزا، رد شود نیز هزینه های آن استرداد نخواهد شد. هزینه استاندارد اخذ ویزای شینگن برای هر فرد بزرگسال در حدود 80 یورو در نظر گرفته شده است که علاوه بر آن باید هزینه خدمات نیز واریز شود. کودکان زیر 6 سال از پرداخت این هزینه معاف هستند. در برخی موارد دانش آموزان نیز از پرداخت هزینه معاف می شوند. 

8- دریافت پاسخ درخواست اخذ ویزا

پس از این که متقاضی تمامی مراحل فوق را طی کرد باید منتظر دریافت پاسخ درخواست ویزای خود باشد. سفارت معمولا بین 15 تا 30 روز پس از انجام مصاحبه، پاسخ درخواست را اعلام می کند تا متقاضی از پذیرش یا رد درخواست خود مطلع شود. در صورتی که درخواست ویزا تایید شود، روی پاسپورت فرد متقاضی، برچسب ویزا الصاق می شود و تاریخ اعتبار آن نیز مشخص می شود. علاوه بر این کدی برای تعیین نمودن تعداد دفعات مجاز ورود به هر یک از کشورهای عضو شینگن تعریف می شود. این کد برای سفرهای آینده به کشورهای عضو شینگن مورد بررسی قرار می گیرد. 

چگونه می توان برای ویزای شینگن یونان اقدام کرد؟

در صورتی که درخواست ویزا رد شود، فرد متقاضی حق درخواست تجدید نظر دارد. در فرم استاندارد رد ویزای صادر شده می توان دلایل رد درخواست را مشاهده کرد. درخواست تجدید نظر باید تا 3 هفته بعد از دریافت نامه رد درخواست، ارسال شود. با ارسال تجدید نظر، مجددا بررسی های لازم انجام می شود و نتیجه آن اعلام می شود. بهتر است قبل از ارسال تجدید نظر دلایل رد درخواست ویزا را با دقت بررسی کنید و اگر کم و کاستی در مدارک ارائه شده وجود دارد آن را برطرف کنید. در پایان باید گفت: با اخذ ویزای شینگن یونان علاوه بر بازدید از این کشور زیبا و تاریخی می توان شرایط سفر به سایر کشورهای اروپایی عضو شینگن را نیز فراهم کرد.

کافی است از ویزا پلاس کمک بگیرید تا مدارک درخواستی و شرایط اخذ ویزا به طور کامل رعایت شود. به این ترتیب شانس پذیرش فرد متقاضی تا حد زیادی افزایش پیدا کند. ویزاپلاس با تجربه بالا در زمینه امور مهاجرتی در کنار شما است.

 

نوشتن دیدگاه

 

مطالب این صفحه صرفا جهت اطلاع رسانی است. ویزاپلاس هیچ اقدامی در این خصوص ندارد.

دانستی های مهاجرت