مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای توریستی اسپانیا؛ همه چیز درباره اخذ ویزای توریستی اسپانیا در 2022

اسپانیا به عنوان دومین کشور توریستی دنیا، همه ساله حجم زیادی توریست را از سراسر جهان پذیرا می شود. کشور اسپانیا که به عنوان کشور تیم های بارسلونا و رئال مادرید شهرت دارد، جزو ۱۰ کشور برتر جهان از لحاظ کیفیت زندگی است، و رتبه نهم قدرت اقتصادی دنیا را دارد. این کشور دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی بوده و سبک زندگی و معماری تاریخی در این شهر کاملا خاص و منحصر به فرد است.
فرهنگ غنی اسپانیاف خوراکی های بسیار خوشمزه و دلچسب آن، منظره های چشم نواز، شهرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این کشور باعث جذب توریست از سراسر دنیا به این کشور شده اند. کسانی که قصد دریافت ویزای توریستی اسپانیا را دارند باید همه چیز را درباره شرایط اخذ ویزا، مدارک مورد نیاز آن و همچنین چگونگی درخواست ویزا بدانند تا به راحتی ویزای خود را دریافت نمایند و درخواست آن ها توسط افسر بررسی ویزا ریجکت نشود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تمامی این مسائل ما را تا انتها همراهی کنید.

شرایط عمومی ویزای توریستی اسپانیا
شرایط عمومی ویزای توریستی اسپانیا

اگر شما هم علاقه مند به گشت و گذار در اسپانیا و دریافت ویزای کوتاه مدت و توریستی اسپانیا هستید، باید در مورد شرایط عمومی دریافت ویزا اطلاعات کافی داشته باشید و تمام این شرایط را بدون کم و کاست رعایت کنید تا درخواست ویزای شما رد نشود. شرایط عمومی ویزای توریستی اسپانیا شامل موارد زیر هستند.
• اولین شرط عمومی ویزای توریستی اسپانیا، مقدار گردش حساب و تمکن مالی شما است. شما باید برای دریافت ویزای اسپانیا تمکن مالی خود را به اثبات برسانید. این تمکن مالی حدودا بالای ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر است.
• یکی دیگر از شرایط عمومی ویزای توریستی اسپانیا گردش حساب بالای متقاضی است. شما به عنوان متقاضی دریافت ویزا باید در ۶ ماه اخیر گردش حساب بالایی داشته باشید و مبالغ ورودی و خروجی حساب شما با مدارک ارائه شده مبنی بر اشتغال شما همخوانی و مطابقت داشته باشند‌.
• سومین شرط عمومی ویزای توریستی اسپانیا ارائه مدارک کامل شغلی است. مدارک شغلی شما باید به صورت کامل و دقیق برای دریافت ویزا ارائه شده باشند. البته مدارکی که شما برای دریافت ویزا باید ارائه کنید قطعا شامل مدارک بسیار بیشتری نیز هستند که ما در ادامه و در تیتر های بعدی به صورت مفصل در مورد این مدارک صحبت خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی اسپانیا

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی اسپانیا

مدارکی که شما برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا باید ارائه کنید شامل اطلاعات کامل شخصی و هویتی شما هستند. شما باید دو قطعه عکس پاسپورتی که با چهره کنونی شما تطابق کامل داشته باشد برای دریافت ویزا ارائه نمایید. همچنین تمام مدارک هویتی و پاسپورت شما باید بدون هیچ گونه آسیب و ایراد ظاهری باشند. دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا شامل موارد زیر هستند؛
● شما باید مدارک لازم را برای اسکان و اقامت در طول سفر خود را به اسپانیا ارائه دهید. در صورتی که شما دعوت نامه رسمی دارید باید محل اقامت خود را به صورت کامل و با ذکر آدرس و جزئیات ذکر کنید و دعوتنامه رسمی خود را نیز برای دریافت ویزا ارائه نمایید. در غیر این صورت برای رزرو هتل باید اقدام نموده و قبل از دریافت ویزا محل اقامت خود را مشخص کنید.
● مدارک دال بر تمکن مالی در مدت زمان اقامت در اسپانیا قبل از دریافت ویزا باید توسط شما به افسر ویزا ارائه شده باشند. این مدارک شامل گردش شش ماهه حساب شما و همچنین مبلغ موجود در حساب بانکی شما است.
● بلیط رفت و برگشت شما باید معتبر باشد و دقیقا با تاریخ تخلیه هتل برابری کند.
● پاسپورت شما باید بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد. همچنین از مدت زمان صدور پاسپورت شما نباید بیشتر از ده سال زمان گذشته باشد.
● شما باید بیمه مسافرتی معتبر، با سقف پوشش بیمه ای مورد تایید ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی اسپانیا

اگر می خواهید درخواست ویزای شما رد نشود باید مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی اسپانیا به صورت کاملا دقیق و بدون هیچ گونه و کم و کاست ارائه کنید. از جمله اصلی ترین مدارکی که شما برای دریافت ویزا باید ارائه کنید موارد زیر هستند:
● گواهی عدم سوء پیشینه: در صورتی که این گواهی تایید نشود قطعا ویزای شما رد خواهد شد. سوء پیشینه شامل سابقه تروریسم، قاچاق، زندانی شدن به جرم های مختلف جاسوسی، قتل و...است.
● ما به صورت کامل در مورد مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی اسپانیا صحبت کرده ‌ایم. اما یکی دیگر از این مدارک به آن اشاره نکرده ایم مدارک مبنی بر بازگشت به کشور مبدا است. به عنوان مثال شما باید مدارکی را دال بر وابستگی خانوادگی همچون حضور همسر و فرزندان در ایران یا مزایای شغلی و موقعیت اقتصادی درخشان در ایران ارائه دهید، تا افسر ویزا اطمینان خاطر حاصل نماید که شما پس از اتمام مسافرت به کشور ایران باز خواهید گشت.
● یکی دیگر از مدارک لازم و مورد نیاز برای دریافت ویزا ارائه دعوت نامه معتبر در صورت درخواست ویزا از از طریق دعوتنامه است. مشخصات کامل فرد دعوت کننده محل اقامت او و همچنین مدارک کامل شخص دعوت کننده باید به صورت کامل برای دریافت ویزا قید شوند.

تمدید ویزای توریستی اسپانیا

مدت زمان ویزای توریستی اسپانیا به مدت ۹۰ روز است و امکان تمدید این ویزا غیر از شرایط خاص وجود ندارد. ادر برخی از شرایط خاص اگر شما به اداره مهاجرت اسپانیا مراجعه کنید شاید امکان تمدید ویزای شما وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر اتفاقات ناگهانی همچون موارد پزشکی اورژانسی، جنگ، تظاهرات و... در کشور مبداء پیش بیایند اداره مهاجرت در کشور اسپانیا شرایط را بررسی کرده و امکان تمدید ویزای شما وجود خواهد داشت.
در هر صورت اگر قصد تمدید ویزای خود را داشتید باید به اداره مهاجرت اسپانیا مراجعه کنید و قبول یا رد درخواست شما بستگی به تصمیم این اداره دارد. اما در صورتی که ویزای شما از نوع ویزای سرمایه گذاری، کاری و یا تحصیلی باشد به راحتی می توانید بدون اینکه کشور اسپانیا را ترک کنید به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کرده و ویزای خود را تمدید نمایید. بهتر است که در صورت عدم تمدید ویزا بلافاصله کشور اسپانیا را ترک کنید.
زیرا در صورت عدم ترک کشور اسپانیا شما متحمل جریمه‌ های نقدی خواهید شد و یک سو پیشینه نیز در سابقه ویزا و پاسپورت شما ثبت خواهد شد. بنابراین در صورت نیاز به تمدید ویزا حتما قبل از اتمام مهلت اقامت خود به اداره مهاجرت اسپانیا مراجعه کرده و درخواست تمدید ویزای خود را ارائه دهید. تا در صورت رد درخواست بتوانید در موعد مقرر اسپانیا را ترک کنید.

وقت سفارت اسپانیا برای دریافت ویزای توریستی

وقت سفارت اسپانیا برای دریافت ویزای توریستی

● شما باید برای گرفتن وقت سفارت اسپانیا وارد سایت BLS شوید.
● سپس با استفاده از ایمیل و شماره تلفن همراه خود یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید.
● پس از ایجاد حساب کاربری یک تقویم برای شما نمایش داده خواهد شد که زمان های خالی برای دریافت وقت سفارت در آن نمایش داده می شوند.
● پس از رزرو وقت سفارت شماره پیگیری و یا شماره مرجع مخصوص شما در مانیتور درج می شود و شما می توانید از طریق شماره مرجع برگه وقت سفارت خود را چاپ یا ذخیره کنید.

اقدام برای ویزای توریستی اسپانیا

اگر قصد دارید که ویزای توریستی اسپانیا را دریافت کنید باید حتما درخواست ویزای خود را به کارگزاری bls ارائه نمایید. نحوه ارائه درخواست و دریافت وقت سفارت اسپانیا را به صورت کامل برای شما توضیح داده ایم. پس از اینکه وقت سفارت خود را دریافت کردید باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی را به صورت کامل آماده کنید. این مدارک هم شامل مدارک عمومی و هم شامل مدارک اختصاصی هستند.
به عنوان مثال پاسپورت معتبر که حداقل دو سه برگه خالی داشته باشد، مدارک شغلی، مدارک تحصیلی، مدارک مالی و ملکی و دیگر مدارک مهم که قبلا به آن ها اشاره کرده ایم باید به صورت ترجمه شده و کامل آماده شوند. در قدم سوم باید برای روز مصاحبه آماده شوید. شما برای تحویل مدارک و همچنین انگشت نگاری به مرکز کارگزاری مراجعه خواهید کرد.
اگر قصد اقدام برای ویزای توریستی اسپانیا را دارید حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که تا شش ماه گردش حساب خود را بالا نگه دارید. البته همانطور که قبلا هم گفتیم این گردش حساب باید با مدارک شغلی ارائه شده توسط شما مطابقت داشته باشد. همچنین برای درخواست ویزا باید هزینه آن را نیز به یورو پرداخت کنید. این هزینه هم شامل هزینه درخواست ویزا و هم شامل هزینه تشکیل پرونده است که در روز مصاحبه به شرکت BLS پرداخت می شود.

خدمات ویزاپلاس در خصوص اخذ ویزای توریستی اسپانیا

خدمات ویزاپلاس در خصوص اخذ ویزای توریستی اسپانیا

ویزا پلاس به عنوان یکی از شرکت های خدماتی، بهترین خدمات را در زمینه دریافت ویزای توریستی و انواع ویزا های دیگر به شما هموطنان عزیز ارائه نموده است. شما میتوانید برای دریافت راهنمایی های کامل در مورد چگونگی جمع آوری مدارک، ترجمه آن ها، چگونگی ارائه درخواست ویزا و همچنین پیگیری دلیل رد ویزا از طریق کارشناسان ویزا پلاس اقدام نمایید. یکی دیگر از خدمات ارزنده کارشناسان ویزا پلاس تغییر نظر افسر ویزا در مورد ویزاهای ریجکت شده است.
در صورتی که ویزای شما ریجکت شده باشد باید اعتراض خود را ظرف مدت یک ماه به همراه تکمیل مدارک مجدد افسر ویزا ارائه دهید. این اعتراض در بسیاری از مواقع با شکست مواجه می ‌شود. اما در صورتی که کارشناسان ویزا پلاس اعتراض شما را ثبت کنند به احتمال زیاد می توانند نظر افسر ویزا را تغییر دهند.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت