مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای توریستی پرتغال

کشور پرتغال از دیرباز به دلیل برخورداری از مناظر بکر و زیبا و جاذبه های دیگر همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. یکی از روش های مهم درآمدزایی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، توریست و صنعت گردشگری است. کشور پرتغال نیز به واسطه بناهی تاریخی و سواحل منحصر به فرد آن، پذیرای میلیون ها نفر بازدید کننده در سال است. افرادی که قصد بازدید از این کشور را دارند باید برای اخذ ویزای شیگن اقدام کنند. چون پرتغال یکی از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می شود، گردشگرانی که تبعه بریتانیا، آمریکا و یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستند، برای مسافرت به پرتغال در بازه زمانی کمتر از 90 روز نیازی به اخذ ویزای توریستی ندارند. شرط ورود سایر مسافرانی که قصد بازدید از این کشور را دارند، اخذ ویزای شینگن است.

ویزای توریستی پرتغال

شرایط گرفتن ویزای توریستی پرتغال

ویزاهای کوتاه مدت و توریستی صادر شده برای متقاضیان ورود به پرتغال انواع مختلفی دارد که اخذ هر کدام از آن‌ها شرایط و محدودیت های منحصر به فردی دارد. گردشگری، شرکت در همایش یا سمینار، اهداف تجاری کوتاه مدت و بازدید از اقوام و بستگان، انواع ویزای توریستی پرتغال هستند که هر فرد می تواند بسته به شرایط اختصاصی خود درخواست مربوطه را در سفارت پرتغال به ثبت می رساند. لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا، وابسته به نوع آن است و ثابت نیست، از این رو متقاضی تنها با مشخص کردن نوع ویزا قادر به تکمیل مدارک درخواستی از جانب سفارت خواهد شد. روشن است که وجود کاستی و نقص در مدارک ارسالی باعث طولانی شدن روند اخذ ویزا خواهد شد، لذا توصیه می شود متقاضیان با کسب اطلاع دقیق در این مورد از اتلاف زمان جلوگیری نمایند. علاوه بر ارائه مدارک درخواست شده، متقاضی باید افسر مهاجرت سفارت را در مورد تصمیم قطعی برای برگشت به وطن پس از اتمام مهلت و اعتبار ویزای صادره شده، قانع نماید. شغل، خانواده و همسر و فرزندان از دلایلی هستند که متقاضیان با ارائه آنها موفق به جلب نظر افسر سفارت خواهند شد، به علاوه فرد باید توانمندی مالی خویش برای تامین مخارج سفر و اقامت در پرتغال را به اثبات برساند. برای اخذ ویزای کشور پرتغال برخورداری از شرایط خاصی لازم و ضروری است. فرد متقاضی باید از سلامت جسمی و روانی کامل برخوردار باشد و هیچ گونه سابقه کیفری در پرونده وی وجود نداشته باشد، همچنین حضور فرد در خاک پرتغال نباید مخاطره ای برای این کشور ایجاد کند. دارا بودن پاسپورت معتبری که زمان اعتبار آن منقضی نشده باشد نیز از دیگر شرایط اخذ ویزای شینگن پرتغال است. علاوه بر موارد فوق الذکر، فرد متقاضی باید برگشت به وطن خود را پس از پایان سفر در نظر داشته باشد و قادر به تامین مخارج سفر خود و همراهان در پرتغال باشد.
مدارک عمومی مورد نیاز برای گرفتن ویزای توریستی متقاضیان سفر به پرتغال عبارت است از:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت عکس دار با اعتبار 6 ماهه
  • ارائه سایر مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه اسناد دال بر تمکن مالی فرد متقاضی
  • ارائه دعوت نامه از جانب یک سازمان و یا فرد در این کشور
  • ارائه برنامه دقیق و با جزئیا برای بازدید از پزتغال در صورت نداشتن دعوت نامه
  • پرداخت هزینه های مشخص شده توسط پرتغال برای دریافت و اخذ ویزا
  • انجام پروسه انگشت نگاری در سفارتخانه پرتغال
  • ارائه اسناد ثابت کننده قصد جدی متقاضی برای بازگشت به کشور پس از پایان بازدید
  • ارائه اسناد مربوط به سوابق شغلی، فیش حقوقی و ...
  • ارائه کلیه سوابق مسافرتی و مهاجرتی
  • بیمه مسافرتی برای فرد متقاضی

علاوه برمدارک فوق الذکر، ممکن است متقاضیان شرایط اختصاصی و منحصر به فردی نیز داشته باشند. در این صورت مدارک دیگری نیز از طرف سفارتخانه درخواست خواهد شد که فرد باید در زمان ارائه مدارک، آن‌ها را نیز همراه داشته باشد تا در صورت درخواست افسر مهاجرت نشان داده شود.

شرایط گرفتن ویزای توریستی پرتغال

شرایط گرفتن ویزای توریستی پرتغال برای ایرانیان

اخذ ویزای توریستی برای ایرانیان با کمی تفاوت مواجه است، به عنوان مثال ایرانیان برای اخذ ویزا نمی توانند مجوز اقامت جستجوی کار اخذ نمایند و گرفتن ویزای کاری برای ایشان به سختی صورت می گیرد. در صورتی‌که اخذ گلدن ویزای پرتغال توسط سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور توسط ایرانیان متقاضی، پروسه گرفتن اقامت را کوتاه تر و ساده تر خواهد نمود. در واقع اخذ اقامت از راه خرید ملک پرتغال یکی از شیوه های پرطرفدار اخذ اقامت در سرتاسر دنیا محسوب می شود. 

portugal tourist visa 3

مدت زمان گرفتن ویزای توریستی پرتغال

به طور متوسط برای گرفتن ویزای توریستی که از ویزاهای کوتاه مدت پرتغال محسوب می شود، بررسی پرونده فرد متقاضی در سفارت، 15 تا 30 روز زمان نیاز است. چنانچه نتایج بررسی پرونده مثبت ارزیابی شود، ویزای 90 روزه ای برای فرد متقاضی صادر خواهد شد. البته فرد دریافت کننده مجوز اقامت، تنها 30 روز اجازه حضور در کشور پرتغال را به واسطه این مجوز خواهد داشت. بازه زمانی 90 روزه برای این در نظر گرفته شده است که فرد قادر به تنظیم برنامه های خود برای سفر به این کشور باشد، به عبارت دیگر می توان گفت که فرد با استفاده از ویزای توریستی سه ماهه تنها یک ماه مجوز اقامت و حضور در پرتغال را دارد.

مدت زمان گرفتن ویزای توریستی پرتغال

هزینه ویزای توریستی پرتغال

هزینه اخذ ویزای شینگن برای تمام افراد ثابت نیست و شرایط سنی، نوع ویزا و حتی ملیت نیز در تعیین میزان هزینه پرداختی دخیل هستند. برای کسب اطلاع دقیق در این مورد، معتبرترین مرجع، سفارتخانه پرتغال یا کنسولگری این کشور است. افراد می توانند به طور کلی هزینه های مربوط به اخذ ویزا برای بزرگسالان دوبرابر هزینه ویزا برای کودکان است. صدور ویزا برای کودکان زیر 6 سال بدون هزینه و رایگان صورت می گیرد. البته ملیت فرد نیز در تعیین این مقادیر نقش دارند، به عنوان مثال مردم آفریقای جنوبی مبالغ کمتری نسبت به شهروندان هندی برای اخذ ویزا پرداخت می کنند. لازم به ذکر است که پرداخت مبالغ فوق صرفا جهت استفاده از خدمات سفارت پرتغال است و به معنای قبولی درخواست فرد متقاضی نیست. چنانچه درخواست فرد پذیرفته نشود، نیز این مبلغ قابل بازگشت نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ویزا پلاس در ارتباط باشید. این را بدانید که شما می توانید با ارائه تمکن مالی مناسب خود ویزای D7 پرتغال را کسب کنید، زیرا مدرک تمکن مالی نشان دهنده داشتن درآمد و حقوق کافی برای زندگی در این کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای توریستی، ویزای D7 پرتغال، ویزای طلایی پرتغال و انواع ویزای پرتغال با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت