مشاوره رایگان: 02122110460
کشور پرتغال برای زندگی

کشور پرتغال مورد توجه افراد متقاضی مهاجرت قرار دارد. پویایی اقتصادی این کشور در کنار شرایط مطلوب آب و هوایی، موجب استقبال زیاد افراد برای اخذ اقامت و زندگی در این کشور شده است، از طرفی مردم پرتغال بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند و نسبت به حضور اتباع دیگر کشورها در کنار خویش حساس نیستند. می توان گفت که علی رغم محافظه کار بودن مردم این نقطه از جهان، پرتغال کشوری مهاجر پذیر است. فرهنگ مردم پرتغال شباهت هایی با ایرانیان دارد، به عنوان مثال احترام به خانواده موضوعی است که هم در پرتغال حائز اهمیت است و هم در ایران به آن توجه می شود. مساحت این کشور 92.212 کیلومتر مربع و جمعیت آن در حدود 11 میلیون نفر است. زبان رسمی مورد استفاده در این کشور پرتغالی است، اگر چه مردم برای برقراری ارتباط با اتباع خارجی انگلیسی نیز صحبت می کنند. واحد پول رایج در این کشور دموکرات یورو است. پایتخت این کشور یعنی لیسبون را می توان به عنوان یکی از شهرهای مهم در تمام قاره سبز اروپا دانست. اکثریت مردم پرتغال مسیحی و کاتولیک هستند و تنها 0.4 درصد جمعیت این کشور به دین اسلام گرایش دارند.

کشور پرتغال برای زندگی

شرایط زندگی در پرتغال

انتخاب مقصد مهاجرتی بدون داشتن اطلاعات جامع نمی تواند کاری صحیح و درست باشد، چرا که هر فرد، هدفی را برای مهاجرت خویش در نظر دارد که در صورت گزینش نادرست کشور مقصد از دست یابی به آن بازخواهد ماند. لذا بهتر است متقاضیان ابتدا خواسته های خویش را به طور شفاف و روشن مشخص نمایند و سپس با مقایسه شرایط حاکم بر کشورهای مختلف، مقصدی را برای خویش بگزینند که با نیازها و انتظاراتشان همخوانی بیشتری داشته باشد. پس از انتخاب کشور مقصد، نوبت به انتخاب شهر برای زندگی است. در نتیجه افراد باید با شهرهای کشور مورد نظر نیز آشنا شده و در رابطه با هزینه های زندگی در آن اطلاعات کافی جمع آوری نمایند. روشن است که شهرهای مهم امکانات رفاهی بیشتری دارند و هزینه های معمول زندگی در آن‌ها نیز در سطح بالاتری تعریف می شود. نتایج نظرسنجیInterNations Expat Insiders در سال 2019 حاکی از کسب رتبه اول کشور پرتغال از دیدگاه خارجیان ساکن در این کشور است. یعنی کیفیت زندگی و سطح رفاه در این کشور برای افراد غیر بومی مطلوب و مناسب ارزیابی شده است. InterNations شبکه ای جهانی برای مهاجرت است که در حدود 3.6 میلیون نفر عضو از اقصی نقاط جهان دارد. این شبکه برای سنجش شاخص کیفیت زندگی از شش مولفه متمایز استفاده می کند. ایمنی و امنیت، اوقات فراغت، سلامتی و رفاه، زندگی دیجیتال، سفر و حمل و نقل و خوشبختی شخصی مولفه های مشخص شده از جانب این شبکه است. پرتغال در نظر سنجی این شبکه رتبه اول را از لحاظ کیفیت زندگی کسب نموده است.

شرایط زندگی در پرتغال

کدام شهر پرتغال برای زندگی مناسب تر است

انتخاب شهر محل زندگی دومین انتخابی است که علاقه مندان به مهاجرت باید داشته باشند. این گزینش باید با توجه به شرایط ویژه ای که برای مهاجران در نظر گرفته می شود، صورت گیرد. اغلب افراد در صورت عدم وجود محدودیت، شهرهای بزرگ را برای سکونت انتخاب کنند. اولین شهر منتخب مهاجران کشور پرتغال، پایتخت آن یعنی لیسبون است. این شهر که یکی از قدیمی ترین و مهم ترین شهرهای پرتغال است در ارتفاعات بنا شده است، به همین دلیل چشم انداز زیبای لیسبون را می توان ورای تصورات دانست. پورتو دومین شهر مهم و بزرگ پرتغال است که با ادغام هنر سنتی و امروزی بی شباهت به یک موزه چشم نواز نیست. این شهر مانند لیسبون قطب اقتصادی کشور پرتغال می باشد و مورد توجه گردشگران نیز قرار دارد. پورتو در شمال و لیسبون در جنوب، دو کلان شهر در کشور پرتغال هستند. براگاست را می توان به عنوان سومین شهر مهم کشور پرتغال به شمار آورد که جایی ایده آل برای زندگی مهاجرین است. چهارمین شهر پر اهمیت در این کشور، آویرو است که ویژگی آن ساحلی بودن و برخورداری از آب و هوای گرم است. فایرو پنجمین شهر ممتاز پرتغال با شیوه معماری منحصر به فرد و خاص است.کویمبر نیز از شهرهای برجسته پرتغال محسوب می شود که از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار بوده و چشم انداز دل انگیزی دارد. ویزئو، سینترا، اوبیدوس، دره دورو، کاشکایش، سالما و ماروائو نیز دیگر شهرهای این کشور هستند که از نظر جذابیت بسیار منحصر به فرد هستند.

کدام شهر پرتغال برای زندگی مناسب تر است

هزینه زندگی در پرتغال

برای اطلاع از هزینه های زندگی در پرتغال باید به مولفه های مختلفی توجه شود. با توجه به این‌که افراد گوناگون سبک زندگی متفاوتی را برای خود انتخاب می کنند، نمی توان یک رقم ثابت را به عنوان میزان هزینه زندگی در این کشور عنوان نمود، همچنین میزان هزینه برای برخورداری از امکانات موجود در شهرهای مختلف متغیر است، لذا نمی توان برای تمام شهرهای این کشور هزینه ثابتی را در نظر گرفت، اما آنچه برای همه آشکار و روشن است این است که هزینه زندگی در این کشور بسیار متعادل تر از دیگر کشورهای اروپایی تعریف می شود. در پرتغال می توان با یک درآمد متوسط، زندگی خوب و ایده آلی فراهم کرد. لذا همواره این کشور از دید سرمایه گذاران مورد توجه قرار داشته است.

هزینه زندگی در پرتغال

شرایط آموزش در پرتغال

مسئولیت آموزش در کشور پرتغال بر عهده دو بخش وزارت آموزش و پرورش برای آموزش در مقطع ابتدایی و متوسطه و وزارت علوم و فناوری و تحصیلات عالیه برای تحصیلات تکمیلی و آکادمیک است که توسط وزارت کار حمایت می شوند. خدمات آموزشی در پرتغال مانند خدمات درمانی آن در بخش دولتی و خصوصی ارائه می شود. آموزش برای کودکان سه تا پنج ساله در پرتغال اجباری نیست و اولیاء در صورت تمایل می توانند فرزندان خود را برای طی دوره مربوطه در مهدهای کودک خصوصی و یا دولتی ثبت نام نمایند. در پرتغال نیز تفاوت موجود در بخش های ارائه دهنده خدمات آموزشی خصوصی و دولتی صرفا در دریافت هزینه تحصیل از خود فرد است، به غیر از این مقطع، تحصیل در سایر مقاطع اجباری است. در کشور پرتغال محدودیتی برای پذیرش کودکان غیر پرتغالی در مدارس وجود ندارد و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، مشکلی از این بابت نخواهند داشت، همچنین برای افراد 6 تا 18 ساله سه مقطع مختلف برای تحصیل تعریف شده است که با عنوان سطح اول یا ابتدایی، سطح دوم یا راهنمایی و سطح شوم یا دبیرستان شناخته می شوند. برای تحصیل در دانشگاه های این کشورمانند همه نقاط جهان سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تعریف شده است. دروس دانشگاهی در این کشور به دو زبان انگلیسی و پرتغالی تدریس می شوند. استفاده از کلاس هایی که به زبان پرتغالی در آن‌ها درس داده می شود برای دانشجویان کم هزینه تر خواهد بود. امکان تحصیل در دانشگاه های پرتغال برای مهاجران به آسانی فراهم می گردد. در صورتی‌که فرد مسلط به زبان پرتغالی باشد امکان برخورداری از تحصیل رایگان نیز برای وی وجود خواهد داشت، در غیر این صورت، تحصیل مستلزم پرداخت شهریه خواهد بود. واضح است که مهاجرانی که پیش از رفتن زمان کافی برای آموزش زبان رایج پرتغال در نظر گرفته اند، زندگی بهتری را در این کشور تجربه خواهند نمود.

شرایط آموزش در پرتغال

شرایط درمان در پرتغال

یکی از شاخص هایی که برای سنجش رشد یافتگی کشورها مورد بررسی قرار می گیرد، سیستم بهداشت و درمان است. تمام کشورها به دنبال دست یابی به بهترین شرایط بهداشتی و درمانی برای مردم خویش هستند. درمان در اغلب کشورهای دنیا به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شود. کشور پرتغال نیز عملکرد مشابهی در این رابطه دارد. در کشور پرتغال بهره گیری از خدمات درمانی عمومی برای مهاجران از نظر قانونی منعی ندارد، اما این گروه استفاده از خدمات بخش خصوصی را ترجیح می دهند. دلیل این امر آسانی دسترسی به امکانات موجود در مراقبت های پزشکی خصوصی است. کادر درمان حاضر در بیمارستان ها و مراکز درمانی پرتغال مسلط به زبان انگلیسی هستند و به این زبان گفت و گو می کنند، لذا نیازی نیست افرادی که پرتغال را به عنوان مقصد خویش برای مهاجرت انتخاب نموده اند، نگرانی بابت نحوه برقراری ارتباط با پزشک معالج خویش و دریافت توضیحات مورد نیاز داشته باشند. البته این امر در مورد روستاهای کوچک صادق نیست و افراد برای بهره گیری از خدمات در این مناطق باید کمی با زبان پرتغالی آشنا باشند. پرتغال از نظر تعداد اعضای کادر درمان با محدودیت مواجه است. تهیه دارو در این کشور به سهولت امکان پذیر است و در صورت در دست داشتن نسخه پزشک، هزینه زیادی نیز برای بیمار در بر نخواهد داشت. در کشور پرتغال چنانچه نسخه پزشک به داروخانه ارائه نشود، هزینه تهیه داروهای معمول به دلیل حذف یارانه بسیار زیاد خواهد بود.

شرایط درمان در پرتغال

شرایط اقتصادی در پرتغال

کشور پرتغال از نظر شرایط اقتصادی با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد کشورهای اروپایی، بحران های زیادی را تجربه نموده است. دولت در این کشور با استفاده از متدهای اقتصادی سعی در مهار آثار منفی ناشی از رکود کرده است. دست و پنجه نرم کردن با رشد اقتصادی منفی این کشور نشان دهنده عدم موفقیت دولت در کنترل بحران بوده است. بیکاری یکی از معضلات این کشور است که موجب بی انگیزگی جوانان پرتغالی شده است. علی رغم برخورداری از کمک های مالی پرداخت شده توسط اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، مشکلات کماکان در این کشور جاری هستند. در نتیجه زندگی مردم پرتغال با چالش همراه شده و نگرانی و ناراحتی موجود در این مورد را نمی توان نادیده انگاشت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید و با آگاهی بیشتر کشور پرتغال را برای زندگی انتخاب کنید. شما می توانید با ارائه تمکن مالی مناسب خود ویزای D7 پرتغال را کسب کنید، زیرا مدرک تمکن مالی نشان دهنده داشتن درآمد و حقوق کافی برای زندگی در این کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ویزای پرتغال چون ویزای توریستی، ویزا D7 پرتغال، ویزای طلایی پرتغال و... می توانید با مشاوران ویزاپلاس در ارتباط باشید. توجه داشته باشید که با خرید ملک پرتغال می توانید در مدت زمان کمتری ویزا بگیرید و شهروند پرتغال شوید.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت