مشاوره رایگان: 02122110460
مزایا و معایب زندگی در پرتغال

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده پرتغال یکی از با کیفیت ترین کشورهای دنیا است و به دلیل ویژگی های مثبت بسیاری که دارد برای مهاجرین خارجی گزینه مناسبی محسوب می شود. در این تحقیق ها مشخصه هایی مانند امنیت، رفاه، کیفیت، شادی و ... بررسی می شوند و طبق آن ها کشور رتبه بندی می شود. رتبه کشور پرتغال نسبتا بالا است و نسبت به اسپانیا، تایوان و ... رتبه بالاتری دارد. در کل مهاجرت و زندگی در پرتغال مزایا و معایبی به همراه دارد که برای انتخاب آن و تصمیم گیری صحیح باید تمامی جوانب را در نظر گرفت و هوشمندانه عمل کرد. هر کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد دارای فرهنگ متفاوتی است، پرتغال نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی فرهنگی متناسب با موقعیت جغرافیایی اش دارد. پرتغالی ها اغلب به سبک مدیترانه ای زندگی می کنند و بیشترین غذایی که مصرف می کنند ماهی و غذاهای دریایی است و می توان گفت غذاهای خوشمزه ای دارد. کشور پرتغال جو دوستانه و صمیمی دارد، از این رو معاشرت بین آن ها زیاد است و اکثرا توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارند، البته اگر می خواهید در پرتغال زندگی کنید باید زبان این کشور را یاد بگیرید، زیرا برای راه اندازی شغل و موقعیت اجتماعی به آن نیاز است. این کشور تاریخ غنی دارد و دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است. پرتغال شهرهای زیادی دارد که در هنگام تصمیم گیری برای زندگی باید فضا، فرهنگ، جو، موقعیت شغلی، آب و هوا، موقعیت تحصیل و ... آن جا را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب زندگی در پرتغال

مزایای زندگی در پرتغال


زندگی در کشور پرتغال مزایای دارد که در ادامه برخی از آن ها را شرح می دهیم:

  • سبک زندگی عالی: سبک زندگی مردم پرتغال به گونه ای است که به زندگی روزمره خود استرس و فشاری وارد نمی کنند و کاملا با حوصله بدون هیج عجله ای زندگی را پیش می برند.
  • جرائم پایین: این کشور جزء امن ترین کشورهای جهان است و خیلی کم جنایت های سنگین در آن اتفاق می افتد. علاوه بر این کشور پرتغال جرائم خیابانی بسیار کمی دارد.
  • تحصیل آسان و ارزان: مهم ترین مزیت زندگی در پرتغال تحصیل ارزان است، از این رو دانشجویان بسیاری این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. در واقع هزینه تحصیل در پرتغال بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است. علاوه بر این دانشگاه هایی که در پرتغال وجود دارند دارای رتبه های خوبی در رنکینگ جهانی هستند و همین امر سبب استقبال بیشتر دانشجویان شده است. طبق آمارها سالانه بیش از 50 هزار دانشجو برای ادامه تحصیل به این کشور اقامت می کنند.
  • حمل و نقل و رانندگی آسان: این کشور وسعت بسیاری دارد، از این جهت در مقایسه با دیگر کشورها ترافیک نسبتا کم تری دارد. پرتغال دارای شبکه گسترده جاده ای است و اغلب مسیرها در روز نسبتا خلوت هستند.
  • آب و هوای متعادل: پرتغال آب و هوای متنوعی دارد و دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل است. البته شمال و جنوب کشور آب و هوای کاملا متفاوتی دارند که برای تجربه هوای گرم جنوب و هوای سردتر شمال کشور پرتغال را باید انتخاب کرد.
  • هزینه پایین: یکی از مهم ترین گزینه ها برای انتخاب زندگی در پرتغال هزینه پایین زندگی است، هزینه زندگی در پرتغال مقرون به صرفه است.
  • مناظر طبیعی و غنای فرهنگی: پرتغال از نظر فرهنگی ثروتمند است و سواحل زیبا، باغ های زیبای زیتون، پارک ملی و ... را دارد.

مزایای زندگی در پرتغال

معایب زندگی در پرتغال

زندگی در کشور پرتغال علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

  • روند کاری طولانی: این کشور دارای کارمندان وظیفه شناس و کاربلدی است اما روند کاری آن ها بسیار وقت گیر است از این جهت انجام کار اداری در پرتغال ناخوشایند است به گونه ای که برای دسترسی به کوچک ترین مدرک خود باید ساعت ها در صف انتظار بکشی. با این تفاسیر گرفتن ویزای پرتغال وقت گیر است.
  • بی احتیاطی در رانندگی: رانندگان پرتغالی اغلب سرعت بسیار بالایی دارند، از این جهت آمار تصادف در پرتغال زیاد است و در طول سال افراد بسیاری جان خود را در اثر صوانح رانندگی از دست می دهند.
  • هزینه های بزرگ راه های ملی: یکی از معایب زندگی در پرتغال پرداخت هزینه های عوارضی بزرگ راه های ملی است. پرتغال دارای شبکه جاده است، این شبکه ها طبق استانداردهای ملی ساخته شده اند، از این رو برای استفاده از آن ها باید عوارض گرانی را پرداخت نمایید. این مورد از مزایای بسیار مهم زندگی در پرتغال است، اما به دلیل هزینه بالایی که باید برای عوارض بزرگ راهی داده شود جزء معایب نیز محسوب می شود.
  • کیفیت پایین خانه ها: برای انتخاب خانه در پرتغال دقت کنید که مسکن های تازه ساخت را انتخاب کنید، زیرا خانه های قدیمی پرتغال اغلب سیستم گرمایشی ندارند و بسیار سرد هستند. گرم کردن خانه ها در این کشور به برق زیادی نیاز دارد، از این جهت هزینه برق بالا می رود.
  • وسایل گران قیمت: هزینه غذا، شراب و ... در پرتغال کم است، اما برخی وسایل مانند برق و بنزین در این کشور بسیار گران هستند و این کشور از نظر سوختی جزء گران ترین کشورها محسوب می شود. علاوه بر این وسایلی مانند ماشین، اسباب خانه، وسایل برقی و ... در پرتغال گران است.

معایب زندگی در پرتغال

شرایط زندگی در پرتغال

تمامی افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند برای اقامت و زندگی در پرتغال باید ویزا اخذ کنند. ویزا گرفتن روش های گوناگونی دارد و اغلب به روش خرید ملک انجام می شود. در واقع طبق قوانینی که این کشور وضع کرده است اگر فردی خواهان اقامت در کشور پرتغال باشد، می تواند به آسانی و با خرید یک ملک به ارزش 280 تا 500 هزار یورویی ویزای پرتغال را اخذ کند و پس از چند سال با رعایت برخی قوانین اقامت خود را دائم کند و جزء شهروندان پرتغالی محسوب شود. علاوه بر این روش های دیگری نیز برای دریافت ویزای پرتغال و گرفتن اقامت دائم این کشور وجود دارد، مانند ویزای کاری تحصیلی که درخواست آن بسیار رایج است و بیشتر افراد علاقه مند به تحصیل از آن استفاده می کنند. در کل هر یک از روش های اخذ اقامت پرتغال شرایط خاصی دارند که هر فرد متناسب با شرایط خود می تواند یکی از این روش ها را انتخاب نماید. شما می توانید با ارائه تمکن مالی مناسب خود ویزای D7 پرتغال را کسب کنید، زیرا مدرک تمکن مالی نشان دهنده داشتن درآمد و حقوق کافی برای زندگی در این کشور است. با مراجعه به وب سایت ویزا پلاس با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید و از آن ها کمک فراوانی بگیرید. مشاوران ویزا پلاس شما را راهنمایی می کنند و با انواع ویزای پرتغال چون ویزای توریستی، ویزای طلایی پرتغال و... آشنا می کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید. توجه داشته باشید که شما می توانید از طریق خرید ملک پرتغال و سرمایه گذاری در این کشور ویزای طلایی پرتغال را کسب کنید و پس از چند سال اقامت این کشور را به دست آورید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت