مشاوره رایگان: 02122110460
شرایط اقامت در مالاگا اسپانیا | شرایط اقامت اسپانیا با خرید ملک

اسپانیا کشوری است که در جنوب غربی اروپا واقع شده و از لحاظ وسعت، پنجمین کشور بزرگ اروپا است. رشد اقتصادی اسپانیا از دهه هفتاد میلادی آغاز شده و امروزه جز ده کشور برتر دنیا از لحاظ تولید محصولات شیمیایی و کشتیرانی به‌حساب می‌آید. اسپانیا در کنار موفقیت‌های اقتصادی، به‌واسطه تاریخ و فرهنگ غنی خود، جز کشور‌های توریستی نیز به‌حساب می‌‌آید به‌طوری‌که سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا، از این کشور بازدید می‌کنند. همه این مزیت‌ها باعث شده تا اسپانیا یکی از جذاب‌ترین مقاصد، برای مهاجرت باشد. به‌طورکلی پنج روش اصلی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد: تولد، ازدواج، کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری. هرکدام از این روش‌ها شرایط مخصوص به خود را دارد. سرمایه‌گذاری مثل سایر‌های روش‌های مهاجرت، زیرشاخه‌های خود را دارد که ما در این مقاله از ویزاپلاس قصد داریم درمورد سرمایه‌گذاری به روش خرید ملک در اسپانیا، صحبت کنیم. چرا که این روش نسبت به بقیه روش‌های سرمایه‌گذاری، طرف‌داران بیشتری دارد و یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای اخذ شرایط اقامت در مالاگا اسپانیا است. پس با ما همراه باشید.

شرایط اقامت در مالاگا اسپانیا

اقامت اسپانیا با خرید ملک

همان‌طور که می‌دانید بخش عظیمی از اروپا در سال 2008 دچار بحران شدید اقتصادی شد و به‌تبع آن قیمت ملک افت بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. از سال 2018، اقتصاد این قاره وضعیت بهتری پیدا کرد اما بازهم شرایط مطلوب را نیافته است به‌ عنوان‌ مثال، بعد از گذشت سیزده سال، هنوز قیمت مسکن در برخی از نواحی اروپا از جمله کشور اسپانیا، بسیار ارزان است. این شاید اصلی‌ترین عامل جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه ملک در کشور‌های اروپایی باشد. دولت اسپانیا چند سالی است که باهدف سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی، شرایط و تسهیلات خاصی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه ملک، مخصوصاً برای سرمایه‌گذاران خارجی مهیا کرده است. یکی از عمده مزیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ملک در کشور اسپانیا این است که سرمایه‌گذار، پس از خرید ملک یا سهام یا سپرده‌گذاری در بانک، می‌تواند به‌راحتی برای اقامت اسپانیا اقدام کند.

  • سرمایه‌گذاری در ملک و دریافت گلدن ویزا: یکی از جذاب‌ترین مسیر‌های مهاجرتی برای سرمایه‌گذاران، دریافت گلدن ویزا است. اگر شما بتوانید ملکی به ارزش حداقل 500 هزار یورو در کشور اسپانیا خریداری کنید، این کشور به شما ویزای طلایی اهدا می‌کند. ویزای طلایی می‌تواند ساده‌ترین راه رسیدن به اقامت در این کشور باشد. سرمایه‌گذار پس از دریافت تأییدیه‌های لازم از سفارت و دریافت ویزا، می‌تواند برای تبدیل ویزای خود به اقامت اقدام کند. اقامت شما تا زمانی که ملک خود را نفروخته باشید، اعتبار دارد. فقط لازم است برای تمدید اقامت خود، به این کشور مسافرتی کوتاه داشته باشید. از مهم‌ترین مزیت‌های ویزای طلایی می‌شود به‌سرعت بالای صدور مجوز اقامت اشاره کرد. شما همچنین با دریافت گلدن ویزا، می‌توانید بدون حضور در کشور اسپانیا، اقامت دریافت کنید. از دیگر مزیت‌های این نوع سرمایه‌گذاری این است که به شما مجوز مسافرت به کشور‌های حوزه شینگن داده می‌شود و شما می‌توانید آزادانه به این کشور‌ها رفت‌وآمد کنید. این روش در کنار مزیت‌های بسیاری که دارد، معایبی هم دارد که لازم است افراد متقاضی از آنها مطلع باشند. از مهم‌ترین معایب این روش این است که فرد متقاضی پیش از دریافت پاسپورت کشور اسپانیا، باید ده سال و هرسال بیش از شش ماه در این کشور زندگی کند و اگر موفق به دریافت اقامت دائم نشد، باید برای تمدید گلدن ویزا، ملک خود را تا آخر عمر در این کشور نگه دارد.

سرمایه‌گذاری در ملک و دریافت گلدن ویزا

  • سرمایه‌گذاری در ملک بدون دریافت گلدن ویزا: این روش نسبت به روش قبلی، بیشتر موردتوجه متقاضیان قرار گرفته است چرا که نیازی به خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو نیست و فرد متقاضی می‌تواند با خرید ملکی به ارزش حداقل 150 هزار یورو اقامت بگیرد. تفاوتی که این روش با روش قبلی دارد در این است که فرد موظف است در اسپانیا حضور داشته باشد تا بتواند اقامت بگیرد اما در روش قبلی، حضور الزامی نیست. از دیگر شرایط این روش این است که متقاضی باید تمکن مالی خود را به دولت اسپانیا اثبات کند. ملکی که او خریداری می‌کند باید از لحاظ متراژ، متناسب با تعداد افراد خانواده باشد. فرد پس از خرید ملک، اقامت یک‌ساله دریافت می‌کند و بعد از آن می‌تواند برای اقامت دو سال خود اقدام کند. اگر این روند را تا پنج سال ادامه بدهد، کشور اسپانیا به او اقامت دائم خواهد داد.

اقامت اسپانیا با خرید ملک

مدارک لازم برای اقامت کشور اسپانیا با خرید ملک

اولین گام برای خرید ملک در کشور اسپانیا دریافت ویزای توریستی است. از زمانی که این ویزا را دریافت کردید، 3 ماه فرصت دارید که ملک مورد نظر خود را خریداری و به ثبت رسمی برسانید. در این مسیر حتماً از مشاوران حقوقی ویزاپلاس کمک بگیرید تا به مشکل برنخورید. پس از ثبت رسمی ملک، باید برای دریافت شماره مالیاتی (NIE) از پلیس کشور اسپانیا اقدام کنید. شماره مالیاتی همراه با قرارداد خرید ملک، به یکی از کارگزاران تحویل داده می‌شود و سند رسمی به نام شما ثبت می‌شود. سندها و مدارک مربوطه جهت دریافت اقامت به سفارت این کشور تحویل داده می‌شود و پس از 4 یا 5 ماه اقامت شما از سمت کشور اسپانیا صادر می‌شود. برای خرید ملک در کشور اسپانیا باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • شماره مالیاتی (NIE)
  • دریافت عدم سو پیشینه
  • ارائه پاسپورت
  • مدارک مربوط جهت اثبات توانایی مالی
  • عکس هماهنگ با استانداردهای پاسپورت
  • مدارک مربوط به ویزای توریستی

مدارک لازم برای اقامت کشور اسپانیا با خرید ملک

مواردی که به هنگام خرید ملک در اسپانیا باید به آن توجه داشت

برای خرید ملک در هر کشوری باید موارد بسیاری را مورد بررسی قرارداد. خرید ملک فقط بستگی به قیمت و متراژ آن ندارد. شاخص‌های پنهان بسیاری وجود دارند که می‌توانند بر خرید شما اثرگذار باشند. از جمله این شاخص‌ها می‌توان به تورم، رشد اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری اشاره کرد. در یک دهه اخیر کشورهای اروپایی بحران عمیق اقتصادی را تجربه کرده است. این بحران، سران این کشور‌ها را مجاب کرده تا تلاش و تمرکز خود را بر بهبود این شاخص‌ها قرار بدهند. اگر نگاهی به شاخص‌های اقتصادی کشور اسپانیا بیندازیم، خواهیم دید که چگونه دولت این کشور توانسته در طی یک دهه، تمام شاخص‌های اقتصادی این کشور را برای سرمایه‌گذاری در زمینه ملک، به عدد‌های جذابی برساند. به‌عنوان‌مثال، نرخ تورم در کشور اسپانیا نسبت به سال‌های اخیر به کمترین میزان خود رسیده است. همین مسئله به‌تنهایی نشانگر ثبات بالای اقتصادی در این کشور است. همچنین بهبود شاخص امنیت سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده تلاش مستمر این کشور برای مهیاکردن بستر مناسب برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران است. شما عزیزان می توانید برای اطلا از شرایط اقامت در مالاگا و دریافت گلدن ویزای اسپانیا با ما در ویزاپلاس تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت