مشاوره رایگان: 02122110460
مزایا و معایب مهاجرت به مجارستان


شرکت ویزا پلاس سعی دارد در این مقاله شما را با مزایا و معایب مهاجرت به کشور مجارستان آشنا کند تا بتواند هر چه بهتر راهنمای شما در این جهت باشد. مجارستان یا هنگاری با مساحتی حدود93000 متر مربع یکی از کشورهای بزرگ اروپای مرکزی است. جمعیت مجارستان حدود 7/9 میلیون نفر است. پایتختش که پرجمعیت ترین شهر مجارستان است، بوداپست نام دارد و شهر پیشرفته ای است. همسایگان آن کشورهایی چون اسلواکی، رومانی، صربستان، کرواسی و اتریش هستند.
زبان مردمش مجاری است که زبان نسبتا سختی است اما بسیاری از مردم به خصوص در بوداپست با انگلیسی یا آلمانی نیز آشنا هستند. بعد از بوداپست شهرهای دبرستن، میشکولتس، پچ، سگه، دیور از شهرهای بزرگ هستند. این کشور حدود 4 دهه یکی از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی به حساب می آمد و از 1989 به صورتی مستقل و با پارلمان دموکراتیک اداره می شود. در قرن 21 رشد اقتصادی نسبتا خوبی داشته و از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا و عضو پیمان شنگن است. این کشور دارای تاریخ و فرهنگی غنی است و دیرینه ای بیش از 2000 سال دارد.
مجارستان در زمینه های ادبیات و هنر و موسیقی در کنار تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته است. اما آیا این کشور گزینه مناسبی برای مهاجرت است؟ برای پاسخ این سوال، مزایا و معایب مجارستان را مورد بررسی قرار می دهیم تا درک بهتری از مهاجرت به آن بیابید.

مزیت های مهاجرت به مجارستان

مزیت های مهاجرت به مجارستان

اینکه مجارستان در مرکز اروپاست مزیت بسیار خوبی است، چرا که همگام با کشورهای پیشرفته اروپا رو به رشد دارد. از لحاظ اقلیم، طبیعتی بسیار زیبا و سرسبز دارد به طوری که رودخانه و دشتهای سرسبز روستاها و شهرهای کوچک و بزرگی به وجود آورده اند. آب و هوای آن را میتوان با آب و هوای غرب ایران مقایسه کرد. سیستم حمل و نقل شهری آن به خصوص در بوداپست بسیار خوب است و از قطار شهری و اتوبوس و دیگر وسایل، برخوردار است.
مجارستان توانسته سیستم تحصیلی خود را همگام با بقیه اروپا پیش ببرد. همچنین در برخی مدارس و دانشگاه های آن به زبان های انگلیسی و آلمانی تدریس می شود. این باعث شده که بسیاری از مردم به خصوص در پایتخت به زبانهای انگلیسی یا آلمانی مسلط باشند. هزینه زندگی و اقامت مجارستان بسیار پایین است. اما از آن طرف باید این را هم در نظر داشت که درآمدها هم بالا نیست و مردم برای گذران زندگی در شهری مانند بوداپست باید بیشتر روز را کار کنند. برای انتقال کسب وکار خوب است، چون کمترین مالیات در اروپا را (حدود 9 درصد) دارد.

مزیت های مهاجرت به مجارستان

معایب مهاجرت به مجارستان

بیشتر امکانات پیشرفته این کشور در پایتخت است و هر چه از پایتخت دورتر شوید یافتن حمل و نقل سریع کمتر می شود. همچنین در خارج از بوداپست بسیاری مردم فقط به زبان مجاری حرف می زنند و انگلیسی و آلمانی دیگر چندان به درد نمی خورد. اگر برای تحصیلات قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید بدانید که هزینه های مدارس بین المللی که در آنها به انگلیسی یا آلمانی تدریس می شود بالاست و برای رفتن به مدارس دولتی دانستن زبان مجاری نیاز است.
اما برای کسانی که قصد تحصیل یا کار در کشورهایی مانند آلمان را دارند می توانند از طریق دوره های زبان انگلیسی و آلمانی در کشور مجارستان اقامت این کشور را به دست آورند و به جستجوی کار یا دریافت پذیرش تحصیلی در آلمان و اتریش بپردازند. از دیگر انواع مهاجرت به مجارستان، مهاجرت از طریق کار است. متقاضی کار باید تمام مدارک و رزومه خود را برای موسسات کاریابی در مجارستان بفرستد زیرا که برای کار در این کشور حتما باید دعوتنامه کاری از سوی کارفرما داشته باشد.
با توجه به نرخ پایین بیکاری در مجارستان کاریابی در آن امکان پذیر خواهد بود. مهاجرت تحصیلی به مجارستان نیز طرفداران زیادی دارد چراکه هم سکوی پرتابی برای تحصیل در دیگر کشورهای برجسته اروپاست و هم مدارج دانشگاهی آن به خصوص در زمینه پزشکی و دندانپزشکی دارای اعتبار خوبی در اروپاست. با اینکه بوداپست یکی از ارزان ترین شهرهای اروپاست اما هزینه خدمات آن بالاست. بوداپست شهری است که توسط رودخانه دانوب به دو بخش تقسیم می شود.

مهاجرت به مجارستان با ویزا پلاس

مهاجرت به مجارستان با ویزا پلاس

هزینه ها و سبک زندگی در این سو و آن سوی رودخانه متفاوت است. به مجارستان از طریق های دیگر مانند ازدواج ، تولد، سرمایه گذاری و پناهندگی نیز می توان مهاجرت کرد. با بررسی مزایا و معایب مهاجرت به مجارستان به این نتیجه می شود رسید که این کشور می تواند به عنوان سکوی پرتابی برای مهاجرت به دیگر کشورهای مهم اروپایی باشد. شما پیش از انتخاب این کشور به عنوان مقصدی برای مهاجرت باید ارزیابی کنید که آیا از پس هزینه های زندگی در آن و به خصوص شهر بوداپست بر می آیید یا نه؟
آیا می توانید زبان مجاری را بیاموزید؟ شما شرایط کدام روش برای مهاجرت را دارید؟ جواب این سوالات و بسیاری دیگر را به راحتی با مراجعه به شرکت ویزا پلاس چه به صورت حقیقی و چه به صورت مجازی می توانید به دست آورید. شرکت ویزا پلاس این افتخار را دارد که با کادری باتجربه و سابقه کاری خوب، بهترین خدمات مهاجرتی را در اختیار شما قرار دهد.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت