مشاوره رایگان: 02122110460
هزینه زندگی در یونان


هزینه زندگی هر شخص بستگی به سبک زندگی هر فرد دارد. اگر قصد دارید هزینه های زندگی خود در یونان را تخمین بزنید در درجه اول باید تناسب بین درآمد و هزینه ‌های خود را تنظیم کنید. اگر جزو قشر متوسط هستید و درآمد شما نیز در سطح متوسط بوده، بهتر است که از صرف هزینه های اضافی همچون رستوران های لوکس و یا تفریحات زیاد بپرهیزید و این هزینه ها را فاکتور بگیرید. عوامل متعددی همچون داشتن اتومبیل شخصی و یا محصل بودن اعضای خانواده از جمله مهمترین عواملی هستند که می ‌تواند در هزینه ‌های شما تاثیرگذار باشد.
علاوه بر آن محله و یا منطقه ای که شما برای اجاره کردن منزل انتخاب می ‌کنید در هزینه ‌های اجاره شما تأثیر بسیار زیادی دارد. همچنین نوع دانشگاه نیز نقش عمده ای در تعیین هزینه ها دارد. اگر دانشگاه شما از نوع دولتی باشد، هزینه های شما بابت تحصیل به حداقل کاهش خواهد یافت. این در صورتی است که اگر در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل باشید قسمت زیادی از درآمد شما صرف هزینه های تحصیل خواهد شد. هزینه های زندگی در کشور یونان شامل هزینه های تحصیل، هزینه های خوراک و هزینه ‌های مسکن بوده که هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه در ادامه دسته بندی کرده ایم. اگر درباره اقامت یونان، هزینه های زندگی در یونان، خرید ملک در یونان اطلاعات ندارید، تا انتهای مطلب همراه ما باشد.

هزینه خوراک و پوشاک در یونان

هزینه خوراک و پوشاک در یونان

هزینه های خوراک و پوشاک در کشور یونان در سطح متوسط رو به بالا هستند. اگر شما درآمد سطح متوسط دارید بهتر است که به فروشگاه‌ های بزرگ و تخفیف دار مراجعه کرده و با خرید مواد اولیه غذایی خودتان در منزل آشپزی کنید. در این صورت هزینه های شما تا حد بسیار بالایی تخفیف داده خواهد شد. اما اگر به منظور صرف غذا به رستوران مراجعه کنید باید هزینه های بیشتری را برای خوراک خود در نظر بگیرید. علاوه بر آن هزینه ‌های پوشاک نیز در یونان به نسبت خوب است. هزینه های پوشاک در یونان نسبت به دوام و جنس آن ها از قیمت مناسبی برخوردار است.

هزینه اجاره بها در یونان

اجاره بها در یونان با توجه به منطقه مورد نظر متفاوت است. اگر شما در مرکز شهر نسبت به اجاره کردن منزل اقدام کنید هزینه های بالاتری را بابت پرداخت اجاره بها باید در نظر بگیرید. اما اگر منزل خود را در حومه شهر اجاره کنید، هزینه‌ های کمتری نیز بابت آن پرداخت خواهید کرد. هزینه اجاره بها در مرکز شهر حدود ۳۰۰ یورو است. در مورد اجاره بها در کشور یونان این نکته را باید بیان کنیم که اجاره بها در این کشور نسبت به کشور ایران حدود ۲۰ درصد ارزان تر است. اغلب افراد حتی با درآمد متوسط می توانند در پایتخت آپارتمان با متراژ مناسب اجاره کنند.

هزینه حمل و نقل و هزینه های درمان در یونان

هزینه حمل و نقل و هزینه های درمان در یونان

هزینه حمل و نقل در یونان نیز تقریبا مناسب است. کسانی که توانایی اجاره کردن منزل در مرکز شهر را ندارند باید مسکن مورد نظر خود را در حومه شهر اجاره کرده و سپس با وسایل حمل و نقل عمومی به محل کار خود بروند. هزینه های درمان و پزشکی در بیمارستان های خصوصی یونان اصلا مقرون به صرفه نیست و باید تحت پوشش بیمه‌ های دولتی باشید. در صورتی که بیمه ندارید بهتر است مدارک خود را تکمیل کرده و نسبت به دریافت بیمه دولتی اقدام کنید. در غیر این صورت هزینه های بیمارستانی شما بسیار بالا خواهد بود و سهم زیادی از درآمد ماهانه شما صرف هزینه های درمانی و پزشکی می‌ شود.
ویزاپلاس ارائه دهنده مشاوره امور مهاجرتی با همکاری وکلای تراز اول و قابل اعتماد داخلی و خارجی، آخرین و دقیق ترین قوانین و اطلاعات مهاجرتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده و به هر فرد با توجه به شرایط خود، کمک می کند تا بهترین مقصد ممکن را برای مهاجرت یا سرمایه گذاری انتخاب کند. شما می توانید برای ارتباط با مشاوران یا وکلای ما با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین از دیگر راه های دریافت ویزا یونان، تمکن مالی یونان است که می توانید اطلاعات بیشتر در این باره را در صفحه لینک شده مطالعه نمائید.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت