مشاوره رایگان: 02122110460
زندگی در مجارستان


اگر بخواهیم در مورد زندگی در مجارستان صحبت کنیم در مرحله اول بهتر است که یک نگاه کلی به کشور مجارستان و شرایط جغرافیایی و مرزهای آن داشته باشیم. کشور مجارستان یکی از کشورهای اروپایی بوده که با کشورهای اتریش، اسلوونی، رومانی، اوکراین و کرواسی همسایه است. این کشور از زیبایی های طبیعی بسیار زیادی برخوردار بوده و جزو کشورهای پر آب طبقه ‌بندی می ‌شود. از لحاظ مرزبندی جغرافیایی، این کشور در اروپایی مرکزی واقع شده است.
بنابراین اگر قصد مهاجرت و زندگی در مجارستان را دارید بهتر است بدانید که یک کشور با مناظر بکر طبیعی و با آب و هوای خنک منتظر شما است. در ادامه این مقاله تصمیم داریم که به صورت مفصل تر در مورد مردم مجارستان، فرهنگ آن ها و همچنین در مورد مزایای زندگی در مجارستان و وضعیت اقتصادی حاکم بر این کشور بیشتر با شما صحبت کنیم.

شرایط زندگی در مجارستان

شرایط زندگی در مجارستان

از جمله مهمترین عاملی که شرایط زندگی در مجارستان را تحت تاثیر قرار می دهند، عبارت از وضعیت اقتصادی حاکم در این کشور است. بنابراین حتما در درجه اول قبل از قطعی شدن تصمیم خود در مورد این گزینه تحقیقات لازم را به عمل آورید. علاوه بر آن فرهنگ مردم این کشور و جو حاکم بر آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. ما نیز در اینجا تصمیم گرفته ایم که کمی مفصل ‌تر در در مورد این دو گزینه صحبت کنیم.
اگر بخواهیم در مورد جو حاکم بر مجارستان صحبت کنیم، بهتر است بگوییم مجارستان کشوری است که نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین بوده و جو سیاسی به نسبت پایداری دارد. ۸۸ درصد جمعیت این کشور را خود مجاری ها تشکیل داده اند و مردمی کاملا صلح دوست و آرام هستند. زبان دوم ۹۰% مجارستانی ها انگلیسی است و به این زبان تسلط کامل دارند. اما زبان اصلی خود آن ها مجاری بوده و زبان بسیار سختی برای یادگیری است.
به دلیل اینکه کشور مجارستان مهاجر ورشکسته یا کلاهبردار را به کشور خود راه نمی ‌دهد غالب مهاجرین این کشور جزو مرفهین و سرمایه ‌داران شریف هستند و به همین جهت نیز این کشور از ثبات اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت نیز مهاجرینی که در این کشور ساکن هستند جایگاه اجتماعی خوبی در بین خود مجاری ها دارند.

 

وضعیت اقتصادی در مجارستان

وضعیت اقتصادی در مجارستان

وضعیت اقتصادی مجارستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در سطح متوسط رو به بالا قرار دارد. هزینه های زندگی نیز در این کشور بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است. به همین جهت میانگین درآمد و میانگین هزینه ها تناسب بسیار خوبی با یکدیگر دارند و اغلب مردم این کشور از لحاظ اقتصادی در سطح متوسط و بالاتر از متوسط هستند. سطح فقر در کشور مجارستان بسیار پایین بوده و غالب مردم از ثبات اقتصادی و وضعیت خوبی برخوردار هستند.
در عین مثبت بودن شرایط اقتصادی و کم بودن هزینه ها و مناسب بودن درآمد، مالیات در این کشور به نسبت بالا بوده و این مسئله را می ‌توان به عنوان یکی از عیوب پررنگ کشور مجارستان دانست. مجارستان آب و هوای خنکی دارد و انواع درخت های میوه در این کشور رشد می‌ کنند. به همین جهت نیز کل قاره اروپا هدف صادرات میوه مجارستان بوده و تقریبا نیمی از میوه های قاره اروپا از مجارستان تامین می شوند. به همین جهت نیز صنعت باغداری در این کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کار و تحصیل در مجارستان
کار و تحصیل در مجارستان

شرایط کار و تحصیل در کشور مجارستان نیز به نسبت آسان است. دانشگاه های مجارستان در سال جاری درخواست های زیادی را از دانشجویان ایرانی به منظور تحصیل در کالج های مجارستان قبول کرده‌ اند. به همین منظور نیز کسانی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، می توانند با تسلط کامل به زبان انگلیسی و با تکمیل مدارک مورد نیاز نسبت به درخواست خود اقدام نمایند. پس از اتمام دوره تحصیلی نیز فارغ التحصیلان می توانند در رشته های مختلفی مشغول به کار شوند.
از جمله شغل های پردرآمد و مورد نیاز در کشور مجارستان می توان به حسابداری، مهندسی معماری، مدیر آی تی و حسابدار داخلی اشاره کرد. همچنین کشور مجارستان به مشاغلی دیگری نیز از جمله متخصصین علوم طبیعی، کارکنان پرسنلی، متخصصین سلامت، پزشکان، پرستاران و کارکنان رستوران و هتل نیاز دارد.
اگر در مورد شرایط زندگی در مجارستان اطلاعات بیشتری لازم داشتید می توانید با مشاورین ما در ویزا پلاس در تماس باشید تا به صورت تکمیلی تر شما را در مورد نرخ اجاره‌ بها، نرخ خرید منزل و همچنین هزینه ‌های جاری زندگی در این کشور بیشتر آشنا کنند. علاوه بر آن شما می توانید به مقالات بعدی ما نیز مراجعه نموده و اطلاعات تکمیلی تری در مورد موضوعات ذکر شده کسب کنید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت