مشاوره رایگان: 02122110460
هزینه زندگی در مجارستان


مجارستان یکی از کشورهای اروپایی است که جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفر دارد. این کشور به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین کشورهای اروپایی است که دارای مناظر بسیار بکر و زیبای طبیعی است. مجارستان یکی از کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای زندگی بوده و هزینه های زندگی در آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در حد کم و پایین است. مجارستان در سال ۲۰۰۴ به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است و یکی از کشورهای توریست پذیر در اتحادیه اروپا است. کشور مجارستان از لحاظ آب و هوا دارای آب و هوای نسبتا معتدل می‌ باشد و دمای هوا در این کشور در طول تابستان از ۳۵ درجه سانتیگراد تجاوز نمی کند.
به همین جهت نیز یک کشور خنک و معتدل و دارای بارندگی ‌های به نسبت متعادل است. دمای هوا در کشور مجارستان تقریبا همانند غرب کشور خودمان است. در طول زمستان نیز دمای هوا حدودا منفی ۱۸ درجه است. به همین جهت نیز غالبا هزینه های گرمایش در مجارستان به نسبت بالا هستند. در ادامه این مقاله ما تصمیم گرفته ایم که هزینه های زندگی و اقامت مجارستان را از زاویه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهیم. لذا شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

هزینه بهداشت و درمان در مجارستان

هزینه بهداشت و درمان در مجارستان

اگر قصد مهاجرت به کشور مجارستان و یا تحصیل در این کشور را دارید، بهتر است حتما در مورد هزینه ‌های بهداشت و درمان این کشور اطلاعات کافی داشته باشید. در واقع کشور مجارستان خدمات پزشکی بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای ارائه می ‌دهد و به همین جهت گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. گردشگران اروپایی به منظور دریافت خدمات دندانپزشکی در طول سال به مجارستان مسافرت می ‌کنند. کشور مجارستان از لحاظ علم پزشکی بسیار قدرتمند است به خصوص مراکز دندانپزشکی بسیار زیادی در این شهر تاسیس شده اند.

هزینه اجاره منزل در مجارستان

اگر شما به عنوان یک مهاجر و یا به عنوان یک دانشجو به کشور مجارستان می روید قطعا نیاز به یک منزل برای اجاره کردن دارید. هزینه ‌های اجاره آپارتمان و منزل در مجارستان به نسبت پایین تر از ایران است. شما می توانید یک منزل مناسب با متراژ حدود ۷۰ الی ۸۰ متر در پایتخت مجارستان با 500 یورو در ماه اجاره نمایید. البته این نرخ متعلق به یک محله کاملا مناسب در پایتخت مجارستان است. در صورتی که در حومه شهر و یا در شهرهای دیگر منزل اجاره کنید قطعا قیمت اجاره ‌بها بسیار پایین تر خواهد بود. این نرخ نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.

هزینه تحصیل در مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان

شما برای تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های خصوصی کشور مجارستان باید سالانه حدود ۱۶ هزار یورو هزینه کنید. اما اگر بتوانید در دانشگاه های دولتی در رشته های پزشکی تحصیل کنید هزینه های تحصیل شما بسیار پایین تر خواهد بود. اگر بخواهید در رشته ‌های دیگر در کشور مجارستان مشغول به تحصیل شوید در دانشگاه‌ های خصوصی باید سالانه حدود 2 هزار الی ۱۷ هزار یورو پرداخت کنید. این هزینه نیز نسبت به دریافت ماهیانه شما به عنوان یک فرد متوسط جامعه بسیار مقرون به صرفه است.
شما به عنوان یک فرد متوسط در جامعه می توانید ماهیانه حدود ۱۵۰۰ یورو درآمد داشته باشید. اگر به عنوان یک مهندس، حسابدار یا مشاغل کمی بالاتر از سطح متوسط نیز مشغول به کار شوید، ماهیانه حدود 3000 یورو حقوق خواهید داشت. البته اگر به عنوان دانشجو به کشور مجارستان وارد شوید امکان اشتغال شما بسیار کمتر بوده و تا انتهای تحصیل خود بهتر است که هزینه های تحصیل خود را از منابع دیگر و از پس انداز خودتان پرداخت نمایید. اما در صورت فراغ التحصیل شدن هزینه های شما نسبت به درآمد ماهیانه شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

هزینه کلی زندگی در کشور مجارستان

در واقع اگر شما به عنوان یک خانواده ۴ نفره به کشور مجارستان وارد شوید حدودا ماهیانه باید ۱۸۰۰ یورو به منظور هزینه های زندگی به جز اجاره منزل صرف کنید. اگر بخواهیم اجاره یک منزل خوب در پایتخت را نیز به این هزینه اضافه کنیم شما حدودا ماهیانه باید ۲۳۰۰ یورو به منظور هزینه های زندگی صرفه نمایید. بنابراین اگر قصد دارید یک زندگی مرفه به همراه خانواده چهار نفره خود در محله های خوب و در پایتخت مجارستان را تجربه کنید باید شغل شما از سطح متوسط جامعه فراتر باشد و یا اینکه هم شما و هم همسرتان در کشور مجارستان شاغل باشید. البته این هزینه تخمین شده شامل هزینه‌ های خوراک، پوشاک، درمان، بهداشت و تفریح هستند که شامل هزینه های یک زندگی نسبتا مرفه برای یک خانواده 4 نفره در مجارستان است.
مجارستان یکی از کشورهایی است که ویزا پلاس چند سال است بصورت تخصصی در زمینه مهاجرت آن فعالیت می کند. اگر به مهاجرت به این کشور فکر می کنید، با مشاوران ویزاپلاس تماس بگیرید. آنها به شما برای ساخت یک زندگی بهتر کمک خواهند کرد.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت