مشاوره رایگان: 02122110460
بلوکارت چیست

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور جذب نیروهای متخصص از کشورهای دیگر، بلوکارت یا معادل فارسی آن کارت آبی را طراحی و صادر نموده اند. این کارت به عنوان مجوز رسمی و تایید شده برای افراد غیر اروپایی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساکن نیستند قابل استفاده است. کسانی که به دنبال مشاغل خاص خود در کشورهای اروپایی هستند، می توانند با استفاده از این مجوز شرایط کار و اقامت خود را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراهم کنند. غالبا کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور جذب نیروهای متخصص در صنایع متفاوت از جمله صنایع پزشکی کارت آبی یا بلوکات را صادر نموده اند.
در صورتی که تصمیم گرفته اید به عنوان یک نیروی متخصص جذب کشورهای پیشرفته اروپایی شوید حتما این مقاله از سری مقالات ویزا پلاس را مطالعه کنید. غالبا کشورهای اروپایی هم در زمینه علمی و هم در زمینه اقتصادی رشد روز افزون و عالی دارند. بنابراین به منظور رقابت با کشورهای غربی تصمیم گرفته اند که بلوکات را صادر کرده و انواع تخصص های کاربردی را از کشورهای دیگر به خود جذب کنند. زمانی که نیروهای متخصص و هوشمند از کشورهای دیگر به عنوان کارمند و صاحب شغل در کشور های اروپایی مشغول به فعالیت شوند، قطعا هم باعث رونق اقتصادی و هم پیشرفت علمی در آن کشورها خواهند شد.

علاوه بر آن، کشورهای مقصد نیز به صورت کامل وضعیت اقتصادی این نیروهای متخصص را تأمین می ‌کنند. بنابراین در این بین یک معامله برد برد انجام خواهد پذیرفت و هر دو طرف سود می کنند. اگر شما نیز تصمیم گرفته اید که نسبت به دریافت بلوکات اقدام کرده و اقامت کشورهای اروپایی را کسب کنید، می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر به ادامه این مقاله در ویزا پلاس مراجعه نمایید.

شرایط دریافت بلوکارت چیست؟

شرایط دریافت بلوکارت چیست؟

تا به حال یک توضیح کلی در مورد بلوکارت داده‌ ایم. اما اگر به دنبال شرایط کلی دریافت بلوکارت هستید بهتر است بدانید که داشتن یک تخصص عالی و مورد تایید کشور مقصد و همچنین دارا بودن سابقه کاری مفید و مدارک تحصیلی از دانشگاه های معتبر از جمله شرایط اصلی برای دریافت بلوکات به شمار می ‌آیند. در صورتی که شما تمامی این مدارک و سوابق را داشته باشید و در کشور مورد نظر شروع به فعالیت کنید، می توانید نسبت به دریافت بلوکارت نیز اقدام کنید.
البته شرایط تخصصی تری نیز در این زمینه موجود هستند که از جمله آن ها می‌ توان به سقف دریافت حقوق سالانه نیز اشاره نمود. اگر شما به عنوان یک شخص متخصص با دارا بودن مدرک دانشگاهی معتبر و سوابق کاری مربوطه در کشور مد نظر خود استخدام شوید باید سقف حقوق سالانه شما به اندازه استاندارد باشد تا کشور عضو اتحادیه اروپا به شما بلوکارت بدهد.

ثبت شرکت برای دریافت بلوکارت

ثبت شرکت برای دریافت بلوکارت

در صورتی که شما قصد راه اندازی یک شرکت را نیز داشته باشید، می توانید نسبت به اخذ بلوکارت اقدام نمایید. در این صورت شما باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک معادل آن را داشته باشید و در زمینه تخصص و تحصیل خود حداقل ۵ الی ۶ سال سابقه کاری داشته باشید. پس از آن به مدت یک سال در زمینه تخصص شغلی خود یک قرارداد کاری منعقد نمایید. در این صورت شما می توانید نسبت به ثبت یک شرکت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز اقدام نمایید. اگر قصد ثبت شرکت را دارید، بهتر است که در درجه اول به صورت کامل با متخصصین حقوقی در این زمینه مشورت کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند. متخصصین حقوقی با تجربه ما در ویزا پلاس آمادگی ارائه مشاوره به شما در تمامی ساعات شبانه روز را دارند.

لذا می توانید به منظور اطلاع از شرایط تخصصی طرح دریافت بلوکارت با متخصصین ما در ویزا پلاس مشورت کنید. یکی از شرایط مهم که هنگام دریافت بلوکارت باید در نظر داشته باشید عدم داشتن سوء پیشینه و سوء سابقه است. همچنین شما باید جزو اشخاصی باشید که برای سیاست های عمومی، برای امنیت سیاسی و اقتصادی و همچنین برای سلامت دولت کشور مقصد هیچ گونه تهدیدی نداشته باشید. همچنین شما باید صبر و حوصله کافی را برای دریافت بلوکارت را نیز داشته باشید. زیرا ممکن است پروسه درخواست دریافت این کارت حدود شش ماه به طول بیانجامد.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت