مشاوره رایگان: 02122110460
شرایط اقامت و زندگی در یونان

مهاجرت به کشور یونان برای بسیاری از افراد جذاب است زیرا یونان یک کشور فعال و پویا وهمچنین امن است. یونان دارای آب‌ و هوایی بسیار مطلوب و از نظر تاریخی مانند ایران دارای فرهنگی غنی است. کشور یونان در سال 1981 به یکی از اعضا اتحادیه اروپا تبدیل شد، از آن زمان تاکنون این کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است. طبق آماری که در سال 2019 از یونان بدست آمده است، جمعیت این کشور تقریبا 11 میلیون نفر است. قومیت های زیادی با زبان های مختلف در این کشور زندگی می‌کنند، تقریبا 99 درصد مردم یونان از آیین ارتدکس پیروی می‌کنند.
پیش از مهاجرت باید سوالات بسیار زیادی ازخود بپرسید. مثلا درباره موقعیتی که در کشور مقصد می‌خواهید یا امکاناتی که آن کشور به شما به عنوان مهاجر اعطا می‌کند، باید با اطلاعاتی کامل اقدام به طی کردن مراحل سخت مهاجرت کنید و بهترین انتخاب را با توجه به شرایط خود داشته باشید. یکی از بیشترین گروهی که به یونان سفر می‌کنند جوانان هستند زیرا شرایط اخذ بورسیه در این کشور آسان است و همچنین هزینه ی تحصیل در یونان نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است. بدون شک ساده ترین راه برای خرید ملک در یونان کمک گرفتن از وکلای حقوقی است برای این منظور با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.

اخذ اقامت تحصیلی یونان

اخذ اقامت تحصیلی یونان

زبان تحصیل در یونان انگلیسی است و بدون داشتن تسلط کافی به زبان شما نمی‌توانید در یونان خیلی موفق باشید. یکی دیگر از شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های معتبر یونان نداشتن سوء پیشینه است و همچنین شما باید توان مالی خود را به این دولت ثابت کنید؛ یعنی باید در حسابی پولی را قرار دهید و یونان حساب شما را چک می‌کند که ارزیابی کنند شما توان پرداخت هزینه های اولیه زندگی را دارید یا خیر؟
برای گرفتن پذیرش در مقطع دکتری در یونان، این کشور ریز نمرات و فعالیت های پژوهشی شما را بسیار دقیق بررسی می‌کند و به طور کلی اخذ بورسیه تحصیلی در یونان می‌تواند باعث اخذ ویزای کاری برای افراد شود و این مورد یکی از مزیت های این کشور به شمار می‌رود. اخذ پاسپورت در صورتی می‌تواند زیر ده سال باشد، که شما با سرمایه ای کلان وارد این کشور شوید و به زبان یونانی کاملا مسلط باشید. همچنین از تابعیت کشور خود خارج شده باشید تا پاسپورتی یونانی بگیرید و با اخذ این مدرک می‌توانید از خدمات بهداشتی و بیمه این کشور استفاده کنید. یونان یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت می‌باشد.

اخذ اقامت یونان

برای دریافت اقامت یونان به صورت موقت نیازی به طی کردن مراحل پیچیده ندارید، اما برای دریافت اخد اقامت دائمی باید بتوانید مدارک و شرایط دقیقی را ارائه دهید. همانطور که گفتیم کشور یونان یکی از بهترین کشورهایی است که با سرمایه گذاری در این کشور شما می‌توانید زیر ده سال اقامت دائم کسب کنید و همچنین کارکردن در این کشور در نهایت منجر به اخذ ویزای دائمی برای شما خواهد شد. در گذشته ثبت شغل و شرکت در یونان بسیار مشکل بود، اما امروزه در این کشور می‌توان راحت‌تر از گذشته کسب و کار را آغاز کرد.

قوانین اخذ اقامت و تابعیت یونان

قوانین اخذ اقامت و تابعیت یونان

برای اخذ تابعیت کشور یونان فرد باید شرایط مشخص شده را داشته باشد آن شرایط عبارتند از:
1) متقاضی باید بالای 18 سال باشد.
2) فرد نباید در ده سال اخیر زندگی خود مرتکب جرایم عمدی شده باشد و بدون هیچ گونه سوء پیشینه ای باشد.
3) فرد نباید از کشور خود اخراج شده باشد.
4) فرد باید 7سال در یونان زندگی کرده باشد و سپس درخواست ویزای دائم را بدهد.
افراد زیر می توانند بعد از سه سال درخواست اقامت دائم کنند.
1) افرادی که در کشورها عضو اتحادیه اروپا زندگی کرده اند.
2) شخصی که با یک فرد یونانی ازدواج کرده است و از آن شخص صاحب فرزند شده است.
3) پناهندگان سیاسی.
4) فرد باید به زبان یونانی کاملا مسلط باشد.
5) فرد باید با زندگی اقتصادی و اجتماعی یونانی ها کاملا مرتبط باشد. برای توضیح بهتر این مورد می‌توان گفت داشتن ملک در کشور یونان، حضور در دانشگاه های یونان، ازدواج با یک شهروند یونانی می تواند این شرط را برای شما فراهم کند.
افرادی که متقاضی اقامت در این کشور هستند باید هر ساله در آزمونی با نام Panhellenics که دو بار در سال برگزار می‌شود، حداقل 80 درصد نمره را کسب کنند و یک مصاحبه با افرادی که عضو دبیرخانه عمومی شهروندی یونان هستند را داشته باشند. با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید و درباره شرایط اقامت و زندگی در یونان، گلدن ویزا یونان، خرید ملک در یونان و... اطلاعات کسب کنید، همچنین از دیگر راه های دریافت ویزا یونان، تمکن مالی یونان است که می توانید اطلاعات بیشتر در این باره را در صفحه لینک شده مطالعه نمائید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت