مشاوره رایگان: 02122110460
شرایط سفر به پرتغال

اخذ ویزا جزو اولین مراحل سفر به پرتغال است. به منظور کسب اطلاعات لازم درباره شرایط سفر به پرتغال با ما همراه باشید. هموطنان زیادی هستند که به قصد تجارت، تحصیل و گردشگری به کشور پرتغال سفر می ‌کنند. همانطور که اشاره کردیم، اولین قدم برای مهاجرت دریافت ویزا است. با توجه به اینکه پرتغال جزو اتحادیه اروپا است، برای مهاجرت به این کشور باید ویزای شنگن دریافت کنید.
اگر بتوانید افسر سفارت را قانع کنید و ویزای مولتی شنگن را اخذ نمایید، به جز کشور پرتغال امکان سفر به دیگر کشور های حوزه شنگن برای شما مقدور می شود؛ اما چنانچه ویزای سینگل پرتغال را دریافت کنید، تنها در مدت زمان مشخص شده می ‌توانید به کشور پرتغال سفر کنید و مجدداً باید به کشور خود بازگردید. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ گلدن ویزای پرتغال یا ویزای طلایی پرتغال با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید.

شرایط دریافت ویزای پرتغال

شرایط دریافت ویزای پرتغال

سفارت پرتغال در ایران فعال است و خدمات صدور ویزا را برای شهروندان ایرانی انجام می دهد. هموطنان عزیزی که قصد سفر به پرتغال را دارند می ‌توانند به سفارت این کشور مراجعه کنند و پس از رزرو وقت، ارائه مدارک لازم و انجام انگشت نگاری، هزینه‌ های آن را پرداخت کنند و در صورت پذیرفته شدن در مصاحبه با افسر سفارت پرتغال، ویزای خود را دریافت کنند. مدت زمان صدور ویزای پرتغال حدود یک ماه است؛ بنابراین افرادی که اقدام به اخذ ویزا نموده اند باید این بازه زمانی را در نظر بگیرند.
لازم به ذکر است که اگر هنگام ارائه درخواست برای اخذ ویزای پرتغال یک ویزای معتبر متعلق به کشور دیگری را داشته باشید، امکان دریافت ویزای شنگن پرتغال را نخواهید داشت. به منظور کسب اطلاعات لازم جهت شرایط سفر به پرتغال و اخذ ویزا می توانید به وب سایت ویزا پلاس مراجعه کنید یا با شماره های این شرکت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره ببرید.

هزینه دریافت ویزای پرتغال

هزینه دریافت ویزای پرتغال با توجه به سن متقاضیان متفاوت است. افرادی که کمتر از ۵ سال سن دارند، می توانند ویزای رایگان دریافت کنند؛ اما افرادی که از ۶ تا ۱۱ سال سن دارند، باید مبلغ 40 یورو برای دریافت ویزا پرداخت کنند و در نهایت هزینه دریافت ویزا برای افراد ۱۲ سال و بالاتر 80 یورو است.

انواع ویزای شنگن

انواع ویزای شنگن

از آنجا که ویزای پرتغال همان ویزای شنگن است، در این قسمت انواع ویزای شنگن را معرفی می‌کنیم.
• ویزای نوع A
هر یک از این ویزا ها شرایط خاص خود را دارند. به عنوان نمونه ویزای A برای افرادی صادر می ‌شود که قصد سفر به کشور دیگری را دارند. آن ها تنها می توانند در فرودگاه ‌های حوزه شنگن بمانند و بدون خروج از فرودگاه مجدداً با پرواز دیگری به کشور مقصد خود پرواز کنند.
• ویزای نوع B
ویزای نوع B برای مسافرانی صادر می ‌شود که می ‌توانند از طریق خاک آن کشور به کشور دیگری بروند. این افراد می توانند از فرودگاه خارج شوند.
• ویزای نوع C
ویزای نوع C یعنی همان ویزای توریستی که مدت زمان خاصی دارد و مسافران می توانند برای مدت معینی به پرتغال سفر کنند و پس از آن به ایران برگردند.
• ویزای نوع D
ویزای نوع D همان ویزای بلند مدت است و معمولاً برای تجار صادر می ‌شود. این افراد می ‌توانند با استفاده از ویزای خود سال ها به کشور پرتغال سفر کنند و مجدداً به کشور ایران بازگردند.
انواع ویزای پرتغال با توجه به شرایط دریافت ویزای شنگن، به ویزای توریستی، تجاری، بازدید خانواده، شرکت در نمایشگاه تجاری، مسابقات ورزشی، مأموریت و ویزای بلند مدت تقسیم می شوند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای پرتغال
مدارک لازم برای دریافت ویزای پرتغال

دریافت ویزای پرتغال نیازمند مدارک زیر است.
• ترجمه فرم تکمیل شده درخواست ویزای پرتغال به زبان انگلیسی و پرتغالی
• یک قطعه عکس
• پاسپورت دارای اعتبار شش ماه که دو صفحه خالی دارد، به همراه کپی و ترجمه آن
• مدارک مربوط به رزرو بلیط رفت و برگشت
• مدارک مربوط به رزرو هتل یا محل سکونت در طول مدت اقامت
• برنامه سفر که به زبان انگلیسی ترجمه شده است.
• دریافت بیمه درمانی و پرداخت هزینه مربوط به آن
• مدارک نشان دهنده تمکن مالی
• ترجمه شده مدارک هویتی
• دعوتنامه ویزای شنگن
با توجه به مدارکی که عنوان کردیم، در پایان باید خاطرنشان کنیم که دریافت ویزای پرتغال بدون داشتن دعوتنامه ممکن نیست؛ بنابراین بهتر است قبل از اقدام به تهیه مدارک اخذ ویزای پرتغال با وکلای مهاجرتی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید. ویزا پلاس اینجاست تا به شما کمک کند تا بهترین زندگی را برای خود و افراد خانواده خود رقم بزنید. شما می توانید با مشاوران ویزاپلاس به صورت تلفنی تماس حاصل نموده و از آنها در این راه مشورت بگیرید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت