مشاوره رایگان: 02122110460
شرایط کار در آلمان برای ایرانیان

بسیاری از مراجعان از ما می پرسند که چگونه ویزای کار آلمان را اخذ نماییم؟ در این مطلب هر اطلاعاتی در خصوص شرایط کار در آلمان و دریافت ویزا کار آلمان برای ایرانیان احتیاج دارید توضیح داده می شود. با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را به دست آورید.
کشور آلمان به دلیل اقتصاد قدرتمند و سطح کیفی بالای زندگی سال هاست که مقصد مهاجرت بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانیان قرار گرفته است. کشور آلمان به دلیل کمبود نیروی جوان متخصص و همچنین غالب جمعیتی پیر، پذیرای مهاجران با ویزای کاری است. به طور کلی اگر شما دارای حداقل 3 سال سابقه کار و دانش زبان آلمانی در سطح B2 هستید، شرایط یک استخدام راحت در شرکت های آلمانی را دارید. البته اگر سن شما کمتر از 35 سال باشد، شرایط استخدام برای شما راحت تر است. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط ثبت شرکت در هامبورگ و سلیر شهرهای آلمان با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید.

اخذ ویزا و دریافت اقامت آلمان

مهاجران ایرانی برای مهاجرت و ورود به آلمان باید ویزا داشته باشند. شرایط مهاجرت کاری به آلمان، شامل انواع مختلفی از ویزای کار می باشد و شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط و اهداف شخصی تان از مهاجرت به آلمان، نوع ویزای دریافتی خود را انتخاب کنید. در آخر لازم است بدانید که با داشتن هر یک از انواع ویزاهای کاری آلمان، می توانید پس از 5 سال زندگی و کار در این کشور و سایر شرایط لازم، به منظور دریافت اقامت دائم در آلمان اقدام کرده و پس از 8 سال تابعیت این کشور را به دست آورید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط ثبت شرکت در آلمان و اخذ ویزای این کشور با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

اخذ ویزا و دریافت اقامت آلمان 

برخی از شرایط مهم کار در کشور آلمان برای مهاجران ایرانیان

  • گرفتن تائیدیه مدارک لازم
  • گرفتن بیمه سلامت عمومی یا بیمه تامین اجتماعی در آلمان
  • دریافت شماره شناسایی مالیاتی
  • تسلط به زبان آلمانی

درباره تسلط به زبان آلمانی لازم است بگوییم شاید شما شغلی را به دست آورید که فقط با تسلط به زبان انگلیسی در آن موفق عمل کنید، اما تسلط به زبان آلمانی باعث می شود تا شرایط کار بسیار بهتر و مناسب تری برای شما به وجود بیاید و همچنین درآمد بیشتری کسب کنید.
وقتی که شما به عنوان مهاجر ایرانی در آلمان آغاز به کار می کنید، کارفرما وظیفه دارد تا برای داشتن بیمه درمانی آلمان و بیمه تامین اجتماعی شما اقدام کند و علاوه بر مورد قبل باید ثبت نام برای حقوق بازنشستگی ایالتی آلمان و بیمه حوادث ناشی از کار در کشور آلمان را انجام دهد. البته ممکن است کارفرمای آلمانی شما جز آن دسته باشد که برای نیرو های کار، در ابتدای به مدت 3 تا 6 ماه دوره آزمایشی استخدام قرار می دهد، که زمان این دوره آزمایشی معمولا بیشتر از زمان اعلام شده فسخ قرارداد کاری مکتوب در قرارداد می باشد. بدون شک ساده ترین راه برای ثبت شرکت کمک گرفتن از وکیل ثبت شرکت در آلمان است برای این منظور با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.

 برخی از شرایط مهم کار در کشور آلمان برای مهاجران ایرانیان

شرایط کار در آلمان برای ما ایرانیان

شما مهاجران ایرانی می توانید به راحتی از سایت های شغل یابی حرفه ای اروپا استفاده کنید. این سایت ها با جمع آوری فرصت های شغلی که روزانه از طرف کارفرمایان آلمانی اعلام می شود کار شما را برای پیدا کردن شغل مناسب راحت تر می کنند. جالب است بدانید که شغل گردشگری در آلمان دارای فرصت های خالی بسیار زیادی است چون آلمان یکی از مقصد های پر طرفدار گردشگران در جهان است. کشور آلمان به این منظور شرایط فعالیت در شغل داوطلبانه را برای مهاجران ایجاد کرده به این صورت که می توانید با فعالیت در مشاغل کوتاه مدت و داوطلبانه در این کشور رزومه خود را بسیار قوی کنید و همچنین با این کار مهارت و تسلط شما در زبان آلمانی هم تقویت می شود. افراد بین ۱۷ تا ۳۰ سال می توانند درخواست فعالیت در فرصت های شغلی داوطلبانه در یکی از زمینه های ورزشی، فرهنگی یا محیط زیستی را بدهند. خوشبختانه دولت آلمان در طول مدتی که شما مشغول کار هستید محل اقامت، تسهیلات حمل و نقل، خوراک و بیمه شما را تامین می کند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ انواع ویزا و بلوکارت آلمان با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

شرایط کار در آلمان برای ما ایرانیان 

اطلاعات کلی در خصوص کار در آلمان برای مهاجران

در ادامه نکاتی درباره حداقل ساعت کار و مرخصی در آلمان برای افراد مهاجر را توضیح می دهیم.

  • میانگین ساعات کاری آلمان در یک هفته: حدودا 40 ساعت (حداکثر 48 ساعت)
  • میانگین ساعات کاری آلمان در یک روز: حدودا 8 ساعت (حداکثر 10 ساعت، اگر طی 24 هفته گذشته میانگین ساعات کاری فرد در روز بیش از 8 ساعت نباشد.)
  • حداقل مرخصی سالانه در آلمان: 28 روز
  • حداقل تعطیلات قانونی سالانه در آلمان: 26 روز

شما می توانید با مراجعه به سایر مطالب سایت ما اطلاعات لازم در هر زمینه ای برای مهاجرت به هر کشوری را کسب کنید. کارشناسان حرفه ای موسسه مهاجرتی ویزاپلاس آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت