مشاوره رایگان: 02122110460
بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

هرساله تعداد زیادی از دانشجویان به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. به علت گسترده بودن مطالب ممکن است که دچار سردرگمی شده باشید. در این مقاله سعی کرده ایم بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی همراه با اطلاعات مربوط به آن جمع آوری کنیم و در اختیار شما بگذاریم. در این مقاله از آمار و اطلاعات پایگاه رتبه بندی تایمز و برای ترتیب بندی این کشورها از آخرین اعتبار سنجی وزارت علوم استفاده کرده ایم.

فرانسه، دارای زیر ساخت های تحصیلات عالی

کشور فرانسه کشوری جذاب و دیدنی است و یکی از هدف های دانشجویانی است که به فکر مهاجرت هستند. در این کشور دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در رشته های هنر، معماری، فنی و مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی در حال فعالیت هستند که تعداد قابل توجهی از این دانشگاه ها در فهرست بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. تحصیل در فرانسه دو ویژگی منحصر به فرد دارد؛ مدرک دانشگاه های فرانسه دارای اعتبار جهانی است و در دوران دانشجویی خود اجازه 20 ساعت کار پاره وقت در هفته را دارید. باید توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در فرانسه بالاست و شما باید به زبان فرانسوی مسلط باشید.

انگلستان، دارای فرهنگی مدرن

تحصیل و زندگی در کشور انگلستان به نسبت راحتتر است. شما در دانشگاه و خارج از آن به زبان انگلیسی صحبت می کنید و نیازی به زبان دیگر ندارید. مدارک تحصیلی در این کشور نیز از اعتبار جهانی برخوردار است. مدت زمان تحصیل در انگلستان کوتاه تر است. کارشناسی 3 و کارشناسی ارشد 1 سال می باشد. هم چنین شما می توانید به عنوان دانشجو به صورت پاره وقت 20 ساعت در هفته کار کنید تا قستمی از هزینه های خود را تامین کنید.

تحصیل رایگان در آلمان با زبان آلمانی

اگر به زبان آلمانی مسلط باشید و بتوانید از یکی از دانشگاه ها پذیرش بگیرید تحصیل در این کشور برای شما رایگان است. اما با تحصیل به زبان انگلیسی مجبور هستید از دانشگاه های غیر دولتی پذیرش بگیرید. امکانات دانشجویی در دانشگاه های دولتی آلمان کم است و دارای سیستم آموزش عالی و متفاوت نیز می باشد. با زندگی در کشور آلمان نیاز به زبان آلمانی خواهید داشت.

 بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

ایتالیا، گرفتن پذیرش آسان از دانشگاه ها

تحصیل در کشور ایتالیا به صرفه تر و معقول تر نسبت به بقیه کشورهای اروپایی است. شما با تحصیل در این کشور به کشورهای عضو شینگن می توانید بدون ویزا سفر کنید. زبان رسمی این کشور ایتالیایی است و شما برای گذراندن زندگی خود در این کشور نیاز به زبان ایتالیایی دارید.

اسپانیا، یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی

برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور نیاز به آیلتس 6 تا 6.5 دارید ولی باید بدانید که تحصیل در مقطع کارشناسی فقط به زبان اسپانیایی امکان پذیر است پس به فکر یاد گرفتن این زبان باشید. شما در طول هفته اجازه 20 ساعت کار پاره وقت  دارید. یکی از مزیت های این کشور این است که با ویزای تحصیلی خود می توانید به کشورهای عضو شینگن بدون ویزا سفر کنید.

کانادا، یکی از محبوب ترین ها برای مهاجرت تحصیلی

تحصیل در کانادا دارای مزایای بسیاری است. می توانید پس از دوران تحصیلی خود با گرفتن 1 سال مجوز کار اقدام به گرفتن ویزای دائم کنید. قوانین کانادا دائما در حال به روز رسانی است در نتیجه برای اقدام به مهاجرت باید همیشه در حال جستجو باشید. هم چنین در دوران دانشجویی اجازه 20 ساعت کار پاره وقت درهفته را دارید.

استرالیا، رتبه سوم جهانی در تعداد دانشجویان خارجی

زبان رسمی این کشور انگلیسی است و شما اجازه 20 ساعت کار پاره وقت در هفته دارید. مدارک آموزشی استرالیا دارای اعتبار بالایی است و همین امر باعث می شود که پس از فارغ التحصیلی بتوانید با پیدا کردن کار اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. باید به این توجه کنید که هزینه های زندگی در این کشور بالاست.

آرژانتین، با زبان رسمی اسپانیایی

اگر می خواهید یک زندگی نرمال دانشجویی داشته باشید این کشور مناسب شماست. با تحصیل در این کشور می توانید از خدمات رفاهی و امکانات آن استفاده کنید. دانشگاه های آرژانتین برای رسیدن به رتبه های برتر جهانی سخت گیر هستند در نتیجه باید تمام تلاش خود را برای گرفتن پذیرش تحصیلی انجام دهید.

مالزی، کم هزینه ترین برای تحصیل

هزینه های زندگی در مالزی اصلا با بقیه کشورها قابل مقایسه نیست. در این کشور محدودیتی برای کار کردن ندارید و کیفیت زندگی در آن معمولی است. البته توجه داشته باشید که با توجه به آخرین اطلاعیه وزارت علوم، مدارک مقطع کارشناسی ارشد پژوهشی دانشگاه های مالزی در ایران معتبر نیستند.

اوکراین، دومین کشور بزرگ اروپا

زبان رسمی این کشور اوکراینی است و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی نیز وجود دارد. مدرک دانشگاه های این کشور دارای اعتیار جهانی است و هزینه های زندگی دانشجویی نرمال و متناسب می باشد.
با توجه به این مطالب متوجه شده اید که انتخاب کشور برای مهاجرت تحصیلی و گرفتن پذیرش راحت نیست. به همین خاطر موسسه ویزاپلاس با سال ها تجربه به شما در این مسیر کمک شایانی خواهد کرد. با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت