مشاوره رایگان: 02122110460
بهترین کشور عربی برای ثبت شرکت

بدون شک عمان بهترین کشور عربی از نظر ثبت شرکت است که تاکنون توانسته انتظارات بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را برآورده کند. این کشور که از دیرباز به عنوان کشوری میانه رو و میانجی گر شناخته می‌شود، از نظر امنیت اقتصادی در سطح بسیار بالایی قرار داشته و تورم در آن در محدوده 1 الی 5 درصد قرار دارد. این کشور همچنین قراردادهای نظامی گسترده‌ای با ایالات متحده و انگلستان دارد که از این نظر نیز آن را تبدیل به یک کشور قدرتمند از نظر سیاسی کرده است. در دو سال گذشته و به ویژه از سال 2019 به بعد، کشور عمان توجه بیشتری به جذب سرمایه گذاران خارجی داشته و تسهیلات فراوانی برای آنها در نظر گرفته است. چراکه درآمدهای نفتی آنها به نسبت سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کمتر بوده و دلیل آن هم موقعیت جغرافیایی این کشور است. عمان تنها از سمت تنگه هرمز به نفت دسترسی دارد و همین امر درآمدهایی نفتی این کشور را به حداقل رسانده است. پس منطقی به نظر می‌رسد که در تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی باشد.

شرایط اخذ ویزا در بهترین کشور عربی برای ثبت شرکت

کشور عمان شرایط متفاوتی با سایر کشورهای جهان برای صدور ویزای کار دارد. در واقع ثبت شرکت در این کشور منوط به اخذ ویزای کار یا استخدام قراردادی است. در صورتی که افراد بتوانند این ویزا را اخذ کنند، مانند یک شهروند عمانی می‌توانند از تمامی خدمات و حقوق شهروندی کشور عمان بهره‌مند شوند. در این نوع از ویزا (ویزای استخدام) فرد باید از سوی یک حامی عمانی مورد حمایت قرار گرفته و از طریق آن درخواست استخدام بدهد. زمانی که فرد از سوی حامی عمانی پیشنهاد کاری دریافت کرد، برای او 2 ماه ویزا صادر خواهد شد. این ویزا پس از اتمام قابل تمدید بوده و فرد باید هر ماه با پرداخت 10 ریال عمان اقدام به تمدید آن کند. هزینه اولین درخواست ویزا نیز 20 ریال عمان می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استخدام در عمان

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان به این شرح است:

  • دو قطعه عکس 6*4
  • کپی پاسپورت
  • یک برگ کپی از نمونه امضاکنندگان وزارت تجارت و صنعت
  • یک برگ کپی از ثبت نام تجاری و عضویت در اتاق بازرگانی

عمان بهترین کشور عربی برای ثبت شرکت

عمان بهترین کشور عربی برای ثبت شرکت

اکنون که توانستید با کمترین هزینه ممکن ویزای کار در عمان را کسب کنید، این کشور به شما اعتماد کرده و به راحتی می‌توانید فرایند ثبت شرکت خود را کلید بزنید. کشور عمان به شرکت‌ های صنعتی به راحتی اجازه ثبت داده و سرمایه گذاران آن نیز از متقاضیان حمایت خواهند کرد. کافیست با شرکت خود برای سهامداران عمانی سودآور باشید، آنها تا جایی که بتوانند از شما حمایت کرده و سود خوبی به شما خواهند داد.

انواع شرکت در عمان

  • شرکت با محدودیت محدود: شرکت رد آن وجود یک سهامدار عمانی ضروری بوده و بیش از 30 درصد شرکت باید به نام وی باشد. هزینه راه اندزی این نوع از شرکت 150000 ریال عمان است.
  • شرکت سهامی عام: شرکتی که سهام آن به صورت عمده توزیع شده و قابل خرید و فروش در بازار بورس عمان است. راه اندازی این شرکت نیز نیاز به سرمایه 150000 ریالی عمان دارد.
  • شرکت سهامی خاص: شرکتی که تنها افراد حقوقی قادر به خرید سهام آن هستند. برای راه اندازی این شرکت نیاز به یک سهامدار عمانی است که بیش از 30 درصد از سهام باید به نام وی باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این نوع از شرکت 50000 ریال عمان می باشد.
نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت