مشاوره رایگان: 02122110460
حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد از امکان اخذ اقامت در کشور ترکیه صرفا با خرید ملک مطلع باشید اما این سوال را در ذهن داشته باشید که حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت چه قدر است. ما در این مقاله کوشیده ایم به این سوال شما پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید. 

چرا گرفتن شهروندی ترکیه برای اقامت

قبل از صحبت در مورد حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت به این سوال می پردازیم که اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک چه مزیتی دارد؟ خوب است بدانید که شش روش برای اخذ شهروندی کشور ترکیه وجود دارد اما ساده ترین و سریع ترین راه خرید ملک در این کشور است. خصوصا از نوزدهم سپتامبر 2018، بعد از افشاء تصمیم رسمی دولت در روزنامه ها، گرفتن شهروندی ترکیه از گذشته ساده تر شد و طبق قانون هر کس ملکی با حداقل مبلغ 250 هزار دلار آمریکا خریداری کند می تواند از مزایای شهروندی ترکیه برخوردار شود. علاوه بر سهولت اخذ شهروندی از طریق خرید ملک، داشتن حق انتخاب های زیاد و با ارزش زیاد این نوع شهروندی را بسیار جذاب کرده است!

کمترین مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت

حداقل مبلغ تعیین شده از سوی دولت ترکیه برای اعطای اقامت دائم 250 هزار دلار آمریکا است. فرقی نمی کند ملکی که خریداری می کنید مسکونی است یا اداری یا مغازه یا زمینی ویلایی بیرون از شهر. مهم این است که ارزش ملک شما 250 هزار دلار آمریکا باشد و ملک خریداری شده در منطقه ای واقع شده باشد که مورد تایید دولت است. نکته جالب توجه آنکه لازم نیست یک ملک به تنهایی این ارزش را داشته باشد بلکه اگر چند ملک خریداری کرده اید که روی هم ارزش 250 هزار دلار آمریکا را داشته باشد باز هم می توانید برای گرفتن شهروندی اقدام کنید. دقت شود که مبالغ کمتر (شصت هزار دلار آمریکا) نمی تواند برای شما شهروندی ترکیه را به ارمغان آورد بلکه صرفا می توانید ویزای توریستی سه ساله بگیرید که البته تا ده سال قابل تمدید است.

کمترین مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت

فرآیند اخذ اقامت پس از خرید ملک در ترکیه

پس از آنکه حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت روشن شد خوب است اندکی به فرآیند اخذ اقامت ترکیه اشاره کنیم. جهت اعلام درخواست اقامت ابتدا به اداره کل ثبت احوال و کاداستر ترکیه مراجعه کرده و اعلام تقاضای اخذ شهروندی می کنید و کارشناسان ارزیاب این اداره ارزش ملک شما را بررسی می کنند که آیا به مبلغ 250 هزار دلار است یا نه. پس از تایید شدن به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و درخواست اجازه اقامت می کنید که در همان روز می توانید این اجازه را دریافت کنید. بعد از طی کردن دو مرحله قبل، متقاضیان به اداره کل ثبت احوال و ملیت ترکیه درخواست می دهند. بعد از این مرحله، با دنبال کردن تصمیمات دفاتر اطلاعات شهروندی واقع در استانبول و آنکارا تمامی فرآیند ها ظرف 30 روز به اتمام می رسد.

دو نکته:

  1. افرادی که ملک خریداری کرده اند به خود و خانواده شان تا انجام مراحل اخذ اقامت، اقامت موقت داده می شود.
  2. علاوه بر خود خریدار، به همسر و فرزندان زیر 18 سال او نیز اقامت داده می شود. فرزندان بالاتر از 18 سال اقامت نمی گیرند مگر اینکه معلول باشند و نیاز به مراقبت دائمی داشته باشند.

اگر شما نیز متقاضی گرفتن اقامت دائم کشور ترکیه با خرید ملک هستید، بهتر است با وکیلی مجرب در این زمینه مشورت کرده تا ساده ترین و نزدیک ترین راه را به شما معرفی کند.

 در صورت نیاز به کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت در ترکیه و یا خرید ملک در ترکیه می توانید از مشاوره کارشناسان ویزاپلاس بهره مند شوید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت