مشاوره رایگان: 02122110460
آیا با خرید ملک در ترکیه می توان اقامت گرفت

امروزه تعداد قابل توجهی از ایرانیان به دلایل متفاوتی متقاضی اخذ اقامت دائم در کشورهای خارجی هستند. ترکیه نیز یکی از کشورهایی است که پذیرای مهاجرین خارجی از کشورهای مختلف است. خرید ملک در ترکیه به همراه شروطی یکی از راه های دریافت شهروندی این کشور به حساب می آید. ما در این مقاله کوشیده ایم به این سوال پاسخ دهیم که آیا با خرید ملک در ترکیه میتوان اقامت گرفت و شروط آن چیست. پس با ما همراه باشید.

اقامت دائم در ترکیه

یکی از راه های اخذ اقامت در کشور همسایه و دوست ایران یعنی ترکیه از طریق سرمایه گذاری است. خرید ملک در ترکیه نیز گونه ای از سرمایه گذاری به حساب می آید. دولت ترکیه این امکان را فراهم نموده است که یک فرد خارجی صرفا با خرید املاک و مستغلات بتواند شهروندی این کشور را نصیب خود کند. البته این اقامت شروطی نیز دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

اقامت دائم در ترکیه

شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

بسیاری از ایرانیان این سوال را در ذهن دارند که آیا با خرید ملک در ترکیه می توان اقامت گرفت یا خیر. در پاسخ این پرسش باید گفت که این امکان در صورتی وجود دارد که کشور فرد متقاضی نیز امکان خرید ملک را به شهروندان ترکیه داده باشد. در غیر این صورت دولت ترکیه نیز اجازه خرید ملک را به آن فرد متقاضی نخواهد داد. البته خوشبختانه این امکان در مورد شهروندان ایرانی وجود دارد و آنها می توانند از این طریق برای گرفتن اقامت اقدام کنند. شروط دیگر اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه عبارتند از:

  • باید ملک مورد خریداری در مناطقی باشد که از سوی دولت ترکیه تعیین شده است. برای مثال نمی توان در نزدیکی مناطق نظامی یا مناطق روستایی یا پرت بیرون از شهر ملک خریداری نمود و از طریق آن تقاضای اقامت کرد. بلکه می بایست آپارتمان های موجود و مورد تایید در حوزه شهری را خرید.
  • ارزش ملک خریداری شده حداقل 250 هزار دلار باشد. با کمتر از این مبلغ (شصت هزار دلار) صرفا می توانید اقامت سه ساله توریستی قابل تمدید بگیرید نه اقامت دائم. دقت شود که مبالغ تعیین شده بر اساس دلار آمریکا است.
  • شما نمی توانید ملک خریداری شده را تا 3 سال به شخص دیگری بفروشید. البته چنانچه ارزش ملک خریداری شده دو برابر یعنی 500 هزار دلار باشد لازم نیست تا 3 سال ملک خود را نگه دارید.
  • پر کردن فرم مربوط به تقاضای اقامت در ترکیه
  • پرداختن و تحویل دادن رسیدهای مربوط به مالیات و سایر هزینه های مربوطه
  • تسلیم کردن گواهی تایید کننده وضعیت مدنی شخص

خوشبختانه پروسه اخذ اقامت در ترکیه با خرید ملک بیش از سه ماه طول نمی کشد. البته در امر خرید ملک و اقدامات لازم جهت گرفتن شهروندی، بهره بردن از پشتیبانی یک وکیل آگاه می تواند بسیار کمک کننده باشد و مانع ایجاد هر گونه مشکل در این مسیر شود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت در ترکیه و یا خرید ملک در ترکیه می توانید از مشاوره کارشناسان ویزاپلاس بهره مند شوید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت