مشاوره رایگان: 02122110460
بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

پرستاران زیادی هستند که در فکر مهاجرت بوده و نمی‌دانند چه کشوری را برای عزیمت انتخاب کنند. بر اساس یک قانون کلی، دستمزد نیروی کار در کشورهای سرمایه‌دار و ثروتمند، بسیار زیاد است. از طرفی نیز، شهروندان چنین کشورهایی علاقه به شغل‌های پرستاری و کارگری نداشته و همین امر موجب شده است تا شرکت ها و بیمارستان های خصوصی که توان پرداخت دستمزد بالای پرسنل خود را ندارند اقدام به جذب نیروی کار خارجی کنند.

کشورهای عربی و اروپایی برای مهاجرت پرستاران

با توجه به توضیحات فوق کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی بهترین مکان برای مهاجرت پرستاران هستند. در ادامه برخی از این کشورها را معرفی می کنیم:

عمان: اگر بخواهیم از نظر سهولت اخذ ویزا و هزینه‌های رفت و آمدی کم به قضیه نگاه کنیم، عمان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران است. این کشور به دلیل ارز ملی باارزش و پر قدرت گزینه مناسبی برای پرستاران بوده و مزایای منحصر به فردی از سوی دولت عمان در انتظار آنها خواهد بود. متوسط حقوق ماهیانه پرستاران در کشور عمان برابر با 1500 ریال عمان است. با احتساب قیمت بالای ریال عمان، حقوق هر ماه رقم قابل توجهی برآورد می‌شود.

سوئد: سوئد به دلیل جمعیت کم و میانگین سنی بالای شهروندان آن از کمبود نیروی کار به ویژه در رشته پرستاری رنج می‌برد. این امر شرایطی ایده آل برای پرستاران خارجی فراهم آورده است که با داشتن توانایی‌ های کافی و سوابق تحصیلی مناسب می‌توانند مدارک خود را جهت مصاحبه ارسال کنند. البته، روند درخواست شما ممکن است تا 3 الی 4 ماه به طول بی انجامد که این امر با توجه به حجم متقاضیان طبیعی است. اما، نگران نباشید در صورت داشتن سوابق تحصیلی و شغلی مناسب شانس زیادی برای پذیرفته شدن خواهد داشت. شرایط اخذ ویزای پرستاری سوئد عبارتند از:

  • مدرک پرستاری
  • سابقه شغلی مرتبط
  • داشتن مدرک زبان سوئدی در سطح C1 (مسلط به زبان سوئدی)

در صورت نداشتن تسلط کافی به زبان سوئدی می‌توان با پرداخت 8000 یورو در کلاس های آموزش زبان سوئد در این کشور شرکت نمود. دولت سوئد برای پذیرفته شدگانی که تنها به زبان سوئدی تسلط ندارند یک شانس طلایی قائل شده و 6 الی 1 سال زمان به آنها می‌دهد تا با شرکت در کلاس‌ های مختلف به زبان سوئدی تسلط یابند.

کشورهای عربی و اروپایی برای مهاجرت پرستاران

کانادا از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته در صنعت پزشکی بوده و با این حال از نیروی کار کمی رنج می‌برد. دلیل آن هم مانند سوئد کمبود جمعیت و بالا بودن میانگین سنی شهروندان است. مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق پروسه اسکیلد ورکر فراهم بوده و متقاضیان می‌توانند با شرکت در این پروسه اقامت کسب کنند. پس از اخذ اقامت نیز با معادل سازی مدرک خود باید در انتظار نظر نهایی اداره مهاجرت کانادا بود.
البته، یک راه ایده آل برای پرستاران وجود دارد. کشور کانادا به پرستاران خانگی نیز ویزای کار می‌دهد. برای این کار کافیست با یکی از شهروندان کانادایی در ارتباط باشید. بسیاری از شهروندان کانادایی برای نگهداری فرزندان خود در روزنامه ها و سایت‌های کاریابی کانادا آگهی درج می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت‌ها با آنها در ارتباط باشید و نظر آنها را برای دعوت به همکاری جلب نمایید.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت