مشاوره رایگان: 02122110460
مزایای ثبت شرکت در گرجستان

 کشور گرجستان طبق اعلام بانک اقتصاد جهانی یکی از کشورهای پیشتاز در امر اقتصاد به ویژه اصلاحات قوانین مالیاتی معرفی شده است. در واقع بسیاری از کشورهای کوچک که منابع طبیعی ناچیزی برای صادرات دارند، برای رونق اقتصاد کشور خود از پذیرش سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنند.
پس از کانادا، استرالیا، ترکیه و نیوزیلند، کشور گرجستان نیز تمامی موانع تجاری و مالیاتی خود را برای سرمایه گذاران خارجی برداشته و آنها را دعوت به ثبت شرکت و اشتغال زایی در گرجستان می کند. از این رو، با ثبت شرکت تجاری در گرجستان می توان از مزایا و تسهیلاتی که دولت این کشور به سرمایه گذاران اعطا می کند، بهره‌مند شد. در صورتی که مشتاق به کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت در گرجستان هستید می توانید با کارشناسان ویزاپلاس در ارتباط باشید.

شرایط کسب و کار در گرجستان

طبق آمار، کشور گرجستان از نظر سهولت در کسب و کار در رتبه 9، از نظر راه اندازی کسب و کار در رتبه 7، از لحاظ سهولت اخذ مجوزهای لازم جهت شروع به کار در رتبه 3، از نظر دریافت اعتبارات بانکی در رتبه 4 و از نظر سهولت خرید ملک در رتبه اول جهان قرار دارد. این آمارها باعث شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی به ثبت شرکت در این کشور داشته باشند.
تا کنون اغلب شرکت هایی که در این کشور به ثبت رسیده اند موفق عمل کرده و از نظر اقتصادی به رشد قابل قبولی رسیده اند. طبق قوانین مهاجرتی گرجستان، تمام کسانی که اقدام به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور کنند به راحتی می توانند پاسپورت گرجی دریافت کنند. پاسپورتی که امکان سفر به بیش از 100 کشور جهان را بدون ویزا برای افراد فراهم می کند.

مزیت های ثبت شرکت در گرجستان

مهمترین مزیت کشور گرجستان برای ثبت شرکت امکان استفاده از مناطق آزاد این کشور برای کسب و کار است. مناطق آزاد پوتی، تفلیس و کوتایسی از جمله مناطقی هستند که امکان ثبت شرکت در آنها فراهم بوده و هیچ گونه مالیاتی از مالکین شرکت اخذ نمی شود. البته، هزینه ثبت شرکت در این مناطق به دلیل وجود لایسنس کمی گران بوده و هزینه های نگهداری سالانه را نیز شامل می شود.
اخذ ویزای شنگن اروپا و امکان سفر به بیش از 100 کشور جهان بدون ویزا از دیگر مزایای ثبت شرکت در کشور گرجستان است. همچنین اکثر هزینه های زندگی و ثبت شرکت در این کشور به مراتب ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است.

مزیت های ثبت شرکت در گرجستان

مراحل ثبت شرکت در کشور گرجستان

  • دریافت اقامت موقت جهت ثبت شرکت
  • استخدام نیروهای گرجی برای ثبت شرکت
  • فعال کردن شرکت
  • رد کردن بیمه برای کارمندان
  • پرداخت مالیات کارکنان و شرکت

البته شرایط اداری فوق به صورت سنتی بوده و 3 الی 4 ماه به طول می انجامد. از این رو، بهتر است با استخدام وکیل پروسه ثبت شرکت را به جلو بیاندازید. البته، ثبت شرکت از طریق وکیل نیز شامل مراحل مختلفی می شود.

  • ترجمه مدارک به زبان گرجی
  • مطالعه و امضای اسناد مربوطه
  • دریافت شماره ثبت شرکت
  • مراجعه به محضرخانه و ارسال نامه به شهرداری
  • افتتاح حساب بانکی و اخذ شماره ثبت

از طریق روش فوق ظرف 1 ماه شرکت شما به ثبت خواهد رسید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت