مشاوره رایگان: 02122110460
حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در گرجستان

 گرجستان کشوری مدرن است که به سرعت در حال رشد و تغییر می باشد. این کشور دارای تاریخ و سنت های غنی، طبیعت زیبا، غذاهای عالی، مالیات کم و نرخ جرم و جنایت پایین نیز می باشد. علاوه بر این، هزینه های زندگی در کشور گرجستان نسبتا پایین است. دولت گرجستان به سرمایه گذارانی که قصد تاسیس شرکت در این کشور را دارند، اجازه اقامت می دهد. در حقیقت یکی از راه های دریافت اقامت کشور گرجستان، ثبت شرکت می باشد. در ادامه قصد داریم به حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در گرجستان و سایر هزینه های ثبت شرکت در گرجستان بپردازیم.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان

شاید برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور گرجستان از طریق ثبت شرکت دارند سوال باشد "حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در گرجستان چیست؟ " با ما همراه باشد تا به این سوال پاسخ دهیم.
برای شروع مراحل ثبت شرکت در گرجستان هیچ گونه سرمایه اولیه ای در نظر گرفته نشده است اما شما به مبلغی بین 110 تا 300 لاری (حق ثبت شرکت و کارمزد افتتاح حساب بانکی) گرجستان برای طی کردن مراحل ثبت شرکت نیاز خواهید داشت. پس از ثبت شرکت لازم است که:

  • متقاضی حساب بانکی شخصی در گرجستان افتتاح کند و مبلغ حداقل 5000 دلار در حساب بانکی شخصی خود قرار دهد.
  • طبق آیین نامه جدیدی که در تاریخ 5 ژوئیه 2019 تصویب شد، تمامی شرکت های ثبت شده توسط خارجی ها در گرجستان، در صورت واجد شرایط بودن برای اقامت موقت، می بایستی دارای گردش سالانه حداقل 50000 لاری گرجستان (حدود 20 هزار دلار) باشند.

علاوه بر موارد بالا، راه اندازی کسب و کار در هر کشوری نیازمند حداقل مبلغ اولیه برای پوشش دادن موارد زیر است:

  • هزینه اجاره محل فعالیت
  • دریافتی ماهانه کارمندان
  • هزینه ایاب و ذهاب کارمند
  • هزینه آب، برق، اینترنت و غیره
  • هزینه کارگزار و وکیل
  • ترجمه مدارک

با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا، حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در گرجستان مبلغی حدود 300000 لاری گرجستان نیاز خواهید داشت.

سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان

شرایط اقامت در گرجستان از طریق ثبت شرکت

اجازه اقامت موقت در کشور گرجستان برای مدت 6 ماه تا 6 سال صادر می شود که در طول این مدت شما نیاز به تمدید کارت اقامت خود خواهید داشت. در ابتدای تأسیس و ثبت شرکت کارت اقامت شما معمولاً برای مدت 6 ماه یا 1 سال صادر می شود. اگر در طول این مدت شرکت فعال باشد و مالیات های لازم را به موقع پرداخت کند، کارت اقامت شما برای مدت 3 سال و یا 5 سال تمدید می شود. پس از 10 سال اقامت مستمر و قانونی در کشور گرجستان، ممکن است خارجی ها واجد شرایط برای اقامت دائم در گرجستان باشند. یکی از این شرایط خاص که منجر به اقامت دائم در گرجستان می شود به صورت زیر است:

شرکت در فعالیت های اقتصادی که برای دولت و اقتصاد گرجستان مهم تلقی می شود.

این بدین معنا است که اگر شرکت شما در طول این سالیان فعال باشد و دارای گردش سالانه لازم باشد شما واجد شرایط برای اقامت دائم خواهید بود. 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت